خبرگزاری کار ایران

یك فعال مستقل كارگری:

وعده‌های تبلیغاتی از فشار‌های اجتماعی نمی‌كاهند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۲

خلاصه:‌ «كارگران بار گرانی و تورم افسارگسیخته ی فعلی را بر دوش خود احساس می كنند و نمی توان با قول های تبلیغاتی از نارضایتی های اجتماعی كاست.»

یك فعال مستقل كارگری، وعده‌ی برگزاری جلسه‌ی ویژه شورای عالی كار به منظور افزایش حق مسكن و حق خوار و بار كارگران را «قول تبلیغاتی» خواند كه بر خلاف تصور عاملانش، «فشارهای اجتماعی» را كاهش نمی‌دهد.

«پروین محمدی» در این باره به ایلنا گفت: كارگران بار گرانی و تورم افسارگسیخته ی فعلی را بر دوش خود احساس می كنند و نمی توان با قول های تبلیغاتی از نارضایتی های اجتماعی كاست.

پیش از این، «اسدالله عباسی» وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در هفته ی كارگر از تشكیل جلسه ویژه شورای عالی كار به منظور بررسی امكان افزایش حق مسكن و حق خوار و بار در «نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه» خبر داده بود.

محمدی با اشاره به «ژست كارگری» مسئولان فعلی وزارت كار افزود: امیدواریم وعده هایی كه به كارگران داده می شود تحقق پیدا كند تا منجر به افزایش بی اعتمادی‌ها نشود.

نایب رئیس اتحادیه آزاد كارگران ایران تصریح كرد: حتی اگر حق مسکن و حق خوار و بار کارگران افزایش یابد درمانی بر دردهای معیشتی كارگران نخواهد بود.

به گفته‌ی خانم محمدی، «حق مسكن 10 هزار تومانی، حق خوار و بار 600 تومانی و حق اولادی كه تنها 10 درصد حقوق كارگران را شامل می شود مضحك است».

این فعال مستقل كارگری در پایان تاكید كرد: كارگران به موجودیت مزد 487 هزار تومانی و تمام بندهای الحاقی به آن معترض‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز