خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار این واحد خبر داد:

انحلال صنایع اسوه ایران و بیكاری 53 كارگر رسمی

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۴

خلاصه: «در اطلاعیه ای که از سوی کارفرما به کارگران ابلاغ شده دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است»

واحد تولیدی صنایع اسوه ایران واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین به دلیل آنچه از سوی کارفرما «زیان ده بودن کارگاه» عنوان شده است، منحل اعلام شد و 53 كارگر رسمی این واحد تولیدی نیز به بیمه بیكاری معرفی شدند.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران صنایع اسوه ایران با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: با اعلام روزنامه رسمی، انحلال کارخانه به مدیران و کارگران ابلاغ شده است.

«نعمت دوامی» با اشاره به اینکه انحلال كارخانه باعث افزایش نگرانی کارگران در تامین معاش خانواده‌های‌شان شده است، اضافه کرد: کارفرما در اواخر اسفند ماه با صدور اعلامیه ای کارخانه را از تاریخ یکم فروردین سال 92 تعطیل اعلام کرد و از کارگران خواسته بود بعد از ایام تعطیلات (20/1/92) برای تصویه حساب به واحد حسابداری مراجعه کنند.

این فعال كارگری مدعی شد: در اطلاعیه ای که از سوی کارفرما به کارگران ابلاغ شده دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است و این در حالیست که کارفرما با تغییر نام کارخانه به صنعت اسوه ایرانیان، سعی دارد کارخانه را مجددا راه اندازی کند.

دوامی با اشاره به فروش بیش از هشت هزار تن ورق های فولادی كه در انبارهای این واحد تولیدی ذخیره شده بودند، گفت: مواد اولیه تولید در حالی به دلیل افزایش ناگهانی نرخ فولاد فروخته شدند كه می‌توانستند كفاف سال‌ها تولید را بدهند.

دوامی همچنین در مورد کاهش سفارشات تولید کارخانه گفت: این واحد تولیدی فروش و سفارش کاری خوبی دارد بطوری که در شش ماهه تابستان وپاییز سال كذشته 105 مورد سفارش تولید دریافت کردیم که همه این سفارشها هم اکنون ساخته شده و آماده تحویل است.

رئیس شورای اسلامی کار صنایع اسوه ایران با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران این کارخانه در شرف بازنشستگی قرار دارند، ادامه داد: بیکاری تعداد 53 نفر از کارگران رسمی  با سوابق بین 20 تا 24 سال کار مستمر در کارخانه صنایع اسوه ایرانیان اکنون تمامی کارگران منطقه را نگران امنیت شغلی‌شان کرده است.

او در خاتمه همچنین اظهار داشت: این کارگران سالها در محیطی آلوده که از سوی اداره بهداشت نیز تایید شده است کار کرده اند و به انواع بیماریهای ریوی مبتلا شده اند. با این حال در سنین پیری چگونه می توانند بدنبال کار دیگری باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز