خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش درگفت وگو با ایلنا:

دانش آموزان تجدیدی محروم از حق انتخاب رشته نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۱

اینکه دانش آموزسال اول دبیرستان با تجدید دریكی ازدروس درانتحانات خردادماه از انتخاب رشته های نظری درسال آینده تحصیلی محروم و باید در هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به ادامه تحصیل دهد،خنده دار و بیشتر شبیه لطیفه است.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر محروم شدن دانش آموزان تجدیدی سال اول دبیرستان از ادامه تحصیل در رشته های نظری را تکذیب کرد.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با ایلنا با تاكید بردروغ بودن چنین خبری گفت: اینکه دانش آموزسال اول دبیرستان با تجدید در یكی ازدروس درانتحانات خردادماه از انتخاب رشته های نظری درسال آینده تحصیلی محروم  و باید در هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به ادامه تحصیل دهد،خنده دار و بیشتر شبیه لطیفه است.

وی با ابراز تعجب از اینكه مگر می شود یك درس ملاك انتخاب رشته دانش آموزان قرارگیرد، افزود: دانش آموزی که درسی مردود شده باشد این امکان وجود دارد که در شهریور  وحتی مهر این درس را مجددا امتحان دهد و با كسب نمره قبولی به به رشته های نظری ورودپیدا کند.

سحرخیز با تاکید بر اینکه انتخاب رشته بر اساس ضوابط و حساب وكتابی صورت می گیرد افزود: بنابراین خبری مبنی براینكه دانش آموزان تجدیدی حق انتخاب رشته تحصیلی ندارند  کاملا بی اساس است و به طوركلی این اقدام غیرقانونی است و درصورت مشاهده با آن برخورد می شود.

وی خاطرنشان كرد: کسی هم كه چنین خبری داده است دنبال چیز دیگری باشد زیرا نمی‌تواند از آب گل آلود ماهی بگیرد.

سحرخیز خاطرنشان کرد: کارنامه ای داشته ایم که دانش آموز 5 تا 6 درس را تجدید شده اما این امکان برای او وجود داشته که بعد از قبولی این دروس به رشته های تجربی، انسانی و ریاضی ورود پیدا کند و حق انتخاب به هیچ عنوان از او سلب نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز