خبرگزاری کار ایران

نام نویسی بیش از ۳۷۰هزار دانش آموز در آزمون ورودی مدارس راهنمایی سمپاد و نمونه دولتی

کد خبر : ۷۰۰۴۵

منابع آزمون‌های ورودی مدارس راهنمایی از کتابهای ششم ابتدایی سال تحصیلی ۹۱-۹۲ و شامل دروس قرآن و تعلیمات دینی، زبان ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است.

ایلنا: رییس مرکز سنجش وزات آموزش و پرورش از نام نویسی ۳۷۰ هزار و ۱۷۶دانش آموز در آزمون‌های ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان (سمپاد) خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدلامیرعرفی گفت: این آزمون به صورت همزمان جمعه (۲۰ اردیبهشت ماه جاری) راس ساعت ۹ صبح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: تهران با ۴۱هزار و ۷۳۸ نفر و ایلام با هزار و ۶۲۱ نفر دارای بیشترین و کمترین داوطلب شرکت در این آزمون هستند.

عرفی با اشاره به منابع آزمون گفت: منابع آزمون‌های ورودی مدارس راهنمایی از کتابهای ششم ابتدایی سال تحصیلی ۹۱-۹۲ و شامل دروس قرآن و تعلیمات دینی، زبان ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است.

وی زمان پاسخ گویی به این سوالات را ۸۰دقیقه اعلام کرد و گفت: اعلام نتایج آزمون مدارس راهنمایی سمپاد یک روز پس از پایان امتحانات خرداد ماه پایه ششم ابتدایی خواهد بود.

به گفته وی امتحانات مقطع ابتدایی ۱۰ خرداد ماه به پایان می‌رسد.

وی اعلام کرد: نتایج آزمون ورودی مدارس راهنمایی نمونه دولتی نیز یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد خواهد بود.

عرفی تاکید کرد: دانش آموزان پذیرفته شده در هر یک از آزمون‌ها باید ظرف ده روز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

عرفی اضافه کرد: تعداد مدارس راهنمایی نمونه دولتی در سال تحصیلی ۹۱-۹۲، ۶۴۰ واحد است و تعداد مدارس راهنمایی سمپاد سال گذشته ۲۲۰واحد بود که در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ به ۳۲۱واحد افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز