خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن انبوه سازان در گفت و گو با ایلنا:

تورم بخش مسكن ناشی از گرانی مصالح ساختمانی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۷۳

وقتی ما در کل کشور تورم داریم مطمئنا این رشد تورمی به بازار مسکن هم سرایت خواهد کرد، در حال حاضر رشد تورمی 30 درصدی را در قیمت مسکن شاهد هستیم كه البته بخش زیادی از این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز هست.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور تولید مسكن مهر را عملی مفید برای خانه دار شدن قشر ضعیف جامعه عنوان كرد.

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند پیشرفت ساخت مسکن مهر در حاشیه تهران گفت: به عنوان مثال در شهر جدید پردیس شهر 800 هزار واحد در حال ساخت است که هر بخش از آن به ارگان های مختلفی سپرده شده است و از این تعداد 10 هزار واحد با کمک انجمن انبوه سازان کشور ساخته می شود.

وی ابا بیان اینكه پیشرفت كار در برخی بخش ها 10 درصد به بالاست،خاطرنشان كرد:ولی به طور میانگین حدود 30 درصد از کار جلو رفته است.

رهبر خاطرنشان کرد: به دلیل سنگینی كار و اینكه همه كار به صورت یکپارچه جلو می رود در حال حاضر كمی از برنامه عقب هستیم و به زمان بیشتری برای ساخت این پروژه ها احتیاج داریم ضمن اینكه باید شرایط جوی و زمستان سنگین آن منطقه را هم در نظر گرفت.

رئیس انجمن انبوه سازان در ادامه سخنان خود در مورد تاثیر پروژه مسکن مهر در بازار اظهار داشت: مسکن مهر برای قشر خاص و کم درآمد جامعه ایجاد شده است؛ چه كسی فكر می‌كرد با 8 میلیون تومان خانه دار شود؟

وی ادامه داد: در تولید مسکن های مهر برخی از ارگان ها متاسفانه همکاری لازم را نکردند و کارها با تاخیر انجام شد ولی عملا تولید مسكن مهر توانست قیمت‌ها را در بازار كنترل كرده و بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار كند.

رهبر در مورد رشد قیمت های مسکن در بازار گفت: وقتی ما در کل کشور تورم داریم مطمئنا این رشد تورمی به بازار مسکن هم سرایت خواهد کرد، در حال حاضر رشد تورمی 30 درصدی را در قیمت مسکن شاهد هستیم كه البته بخش زیادی از این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز هست.

وی اضافه کرد: دولت برای كنترل بیشتر این بازار خواستار ساخت مسکن های ویژه در تهران بود ولی پیدا کردن زمین هایی که معارض نداشته باشد در تهران بسیار کم بود لذا تصمیم گرفته شد که مسکن های مهر را به صورت ویژه در شهرک های اقماری بسازند و همین امر باعث انتخاب شهرهای جدید پردیس و پرند در تهران بود.

رییس انجمن انبوه سازان راهکار این انجمن برای کنترل قیمت ها، افزایش تولید مسکن ذكر كرد و گفت: ما پیشنهاد شهرک سازی در کلان شهرها و جاهایی که تقاضا زیاد است با  مشارکت بخش خصوصی به دولت ارایه كرده ایم‎پیشنهاد انجمن انبوه سازان این بود که در این پروژه زمین و تامین تاسیسات زیربنایی و هم روبنایی توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود:زیرا وقتی عرضه زیاد شود مطمئنا قیمت ها هم تثبیت خواهد شود و با تولید بالا می توان قیمت ها را هم کنترل کرد.

رهبر تاکید کرد: قیمت ها تنها به کمک تولید بالا کنترل می شود و دستوری و تنها با صرف مصوبه کاهش قیمت مسکن نمی توان قیمت ها را کنترل کرد.

به گفته وس در حال حاضر تنها 40 درصد از قیمت خانه ها مربوط به زمین است لذا ما باید برای ارزان تر شدن خانه ابتدا زمین را ارزان کنیم و سپس تولید را افزایش دهیم تا قیمت ها کنترل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز