خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

جمال شورجه در تایلند فیلم می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۱۶

جمال شورجه قصد دارد تا فیلم زندگی شیخ احمد قمی را در تایلند كارگردانی كند. برای این فیلم؛ کاخ‌ها و بناهایی موردنیاز است که فقط در تایلند وجود دارد و از بازیگران تایلندی نیز باید استفاده کرد.

ایلنا: جمال شورجه فیلم سینمایی با مضمون زندگی شیخ احمد قمی در تایلند کارگردانی می‌کند.

جمال شورجه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: بیش از هفت سال است که نگارش فیلمنامه زندگی شیخ احمد قمی و مراحل ساخت آن را پیگیری می‌کنیم و قرار است این فیلم در تایلند ساخته شود.

وی با اشاره به دلایل ساخت فیلم در تایلند گفت: ۴۰۰ سال پیش و در زمان سلطنت شاه اسماعیل صفوی، شیخ احمد قمی بازرگانی ایران بوده که روحانی نیز بوده است. وی برای تجارت به تایلند که در آن زمان سیام نام داشت؛ مسافرت می‌کند و در آنجا مواجه می‌شود با حمله افرادی از برمه (میانمار) که با مردم سیام در حال جنگ بودند.

شورجه افزود: زمانی که شیخ احمد قمی این وضعیت را می‌بیند دست به رسیدگی به وضعیت زندگی مردم سیام می‌زند و شروع به تاسیس مراکز عام المنفعه و توجه به مردم محروم آن منطقه می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا وی در آنجا محبوبیت پیدا کند و مردم به سمت او بیایند.

کارگردان فیلم شیخ احمد قمی افزود: خدمات وی در تایلند باعث می‌شود تا اولین مسجد شیعه پایه گذاری شود و همچنین تفکر شیعی در تایلند گسترش پیدا کند و به وی لقب شیخ الاسلام بدهند. شیخ احمد قمی در تایلند تا درجه نخست وزیری نیز ارتقا مقام پیدا می‌کند.

وی درباره آخرین مراحل ساخت این پروژه گفت: تمامی مراحل کار پیش از تولید یعنی نگارش پیش قرارداد با طرف تایلندی انجام شده است و فقط منتظر انعقاد قرارداد هستیم اما مشکلی که به وجود آمده این است که باید به طرف تایلندی هزینه‌ها به دلار پرداخت شود و امروز قیمت ارز دولتی با ارز آزاد در راه پرداخت این هزینه‌ها مشکل ایجاد کرده است به همین دلیل کار متوقف شده است.

وی كه درباره بودجه فیلم صحتبی نكرد، ادامه داد: به محض اینکه بودجه این کار تامین شود و به حساب روح الله برادری تهیه کننده فیلم ریخته شود؛ ما باید یک سوم هزینه را به طرف تایلندی برای انجام کارهای اولیه و آماده کردن لوکیشن‌ها و بازیگران مورد نیاز پرداخت کنیم تا مراحل ساخت آغاز شود.

شورجه در پاسخ به این سوال که نمی‌توان این فیلم را در داخل کشور ساخت؛ گفت: لوکیشن مورد نظر این فیلم باتوجه به اینکه فیلم تاریخی است بسیار مهم است و حتما باید در آیوتایا؛ شهری که ۷۰ کیلومتر از پایتخت فعلی فاصله دارد و زمانی که نام تایلند، سیام بود به عنوان پایتخت تایلند شناخته می‌شد؛ فیلمبرداری شود.

وی ادامه داد: همچنین کاخ‌ها و بناهایی مورد نیاز است که فقط در تایلند وجود دارد و باید فیلم در آن مکان‌ها فیلمبرداری شود از لحاظ بازیگران نیز باید از بازیگران تایلندی استفاده کرد.

شورجه در مورد مدت زمان ساخت این فیلم گفت: بعد از مهیا شدن بودجه و آماده شدن لوکیشن‌ها بین دو الی سه ماه ساخت این فیلم طول خواهد کشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز