خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل كار خراسان رضوی گفت:

كارگران ساختمانی قربانی ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۸

خلاصه: «سال گذشته ۹۹۶ حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که حدود ۵۰ درصد این حوادث در بخش ساختمان اتفاق افتاده است.»

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در این استان طی سال گذشته مربوط به بخش ساختمان است.

محمد سنجری افزود: سال گذشته ۹۹۶ حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که حدود ۵۰ درصد این حوادث در بخش ساختمان اتفاق افتاده است.

وی دلیل این امر را سطح مهارت و سواد پایین کارگران شاغل در این بخش دانست و گفت: علاوه بر این افزایش ساخت و ساز در استان و افزایش فعالیت در این زمینه و کار در ارتفاع از دیگر عوامل تاثیر گذار بر افزایش حوادث ساختمانی است.

وی با بیان اینکه شاخص حوادث کار در خراسان رضوی طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن هفت درصد کاهش داشته است، گفت: شاخص حوادث در هر استان بر مبنای جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه و بر اساس یک فرمول واحد مشخص می‌شود.

سنجری اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۶۷۰ هزار نفری کارگر بیمه شده در خراسان رضوی و براساس فرمول مزبور، شاخص حوادث کار در این استان در سال ۱۳۹۰ عدد ۱۵۹ بوده است که این رقم در سال گذشته هفت درصد کاهش یافت.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی در هر مجموعه‌ای ارزشمند‌ترین سرمایه است و نیروی انسانی ماهر و توانمند نقش اساسی در افزایش بهره وری و ارتقای کیفی و کمی تولیدات و محصولات در هر واحد تولیدی را دارد.

وی افزود: لذا وظیفه همه کارفرمایان بر اساس ضوابط و مقررات صیانت از نیروی کار مجموعه تولیدیشان است به این معنا که اول باید شرایط ایمن را فراهم کنند و سپس انتظار کار مناسب را داشته باشند.

وی گفت: در راستای نظارت بر نحوه عملکرد کارفرمایان در خصوص اجرای زیرساختهای ایمنی پارسال ۳۲ هزار بازرسی از کارگاههای تولیدی و کارخانجات استان انجام شد.

سنجری افزود: همچنین ۴۹ هزار نفر ساعت در استان آموزش ایمنی از طریق مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت و بهداشت کار استان در واحد‌ها و کارخانجات تولیدی فراگرفتند.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۱۷۸ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در محل کارگاههای تولیدی استان تشکیل شده است، گفت: هم اینک در مجموع ۹۷۸ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان وجود دارد.

سنجری افزود: حوادث منجر به فوت در استان نیز در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز