خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

باید با كمك صاحب‌نظران برای مشكلات كشور تدبیری اندیشید

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۳

عدم همكاری دولت در دوره‌های نهم و دهم با مجمع كه حتی از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل می‌آوردند، موجب وارد آمدن آسیب جدّی به عدم پایبندی دولت به برنامه‌های پنجم و سیاست‌های كلی نظام شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی كشور به ویژه استان اصفهان، با تشریح وضعیت كنونی كشور و مقایسه آن با مقطع سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: پس از جنگ با مذاكرات عقلانی و رفتار صحیحی كه انجام دادیم، قطعنامه سازمان ملل به نفع ایران صادر شد و در آن ضمن محكومیت صدام، ایران را مستحق دریافت غرامت اعلام كردند و ایران با اعتمادسازی با خارج و برنامه‌ریزی معقول، به تدریج جایگاه خود را در منطقه و دنیا به دست آورد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: این روند به ویژه پس از اتخاذ سیاست خارجی ایران در قبال اشغال كویت روند صعودی یافت و معتقدم كه اصلاح امور و جبران اشتباهات در دوره كنونی امكان‌پذیر است.

وی در پاسخ به سؤال یكی از حاضران به تشریح وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: این تصور كه همه مصالح كشور ابتدا باید در مجمع تأیید و سپس كارها براساس آنها انجام شود، اشتباهی است كه در اذهان به وجود آمده است و این در حالیست كه اساس تشكیل مجمع داوری در اختلاف مجلس و شورای نگهبان است كه ریشه آن به ابتدای انقلاب برمی‌گردد و این مسائل از زمانی كه من عهده‌‌دار ریاست مجلس بودم، خود را نشان داد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: در آن زمان بخشی از اختلافات با دستور امام(ره) حل می‌گردید، اما خیلی از مسائل مهم از جمله قوانین كار، معادن، بازرگانی خارجی و موارد دیگر به خاطر اختلاف به وجود آمده بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بلاتكلیف ماند كه برای حل و داوری بین این اختلافات مجمع تشخیص مصلحت نظام تشكیل شد.

وی با اشاره به عدم همكاری دولت در دوره‌های نهم و دهم با مجمع كه حتی از حضور وزرا در جلسات مجمع ممانعت به عمل می‌آوردند، آن را موجب وارد آمدن آسیب جدّی به عدم پایبندی دولت به برنامه‌های پنجم و سیاست‌های كلی نظام دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: مردم ایران شایسته تحمل این‌گونه مشكلات ناشی از سوءمدیریت‌ها كه هر روز هم بیشتر می‌شود، نیستند و امیدوارم در دوره جدید اجرایی به تدریج كشور بر مشكلات و معضلات فائق آید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص درخواست‌های مردمی برای حضورش در انتخابات گفت: با وجودی كه ارزش زیادی برای دعوت مردم، قائلم و از صمیم قلب به آن احترام می‌گذارم، اما با توجه به ملاحظاتی كه دارم باید با كمك صاحب‌نظران برای آن تدبیری اندیشید.

در ابتدای این دیدار برخی از حاضرین به نمایندگی از حاضران دیدگاه‌های خود را پیرامون اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی كشور بیان داشتند و خواستار كاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز