خبرگزاری کار ایران

هشدار رییس انجمن مددکاران اجتماعی نسبت به ابتلاء بازماندگان حادثه زلزله به آسیب‌های روحی؛

برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بعد از وقوع حوادث باید برنامه ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۷

مددکاران اجتماعی به دلیل دانش تخصصی که دارند می‌توانند در ارائه حمایت‌های اجتماعی به بازماندگان در حوادث و شناسایی نیاز‌ها ی مردم و با بهره گیری از تکنیک هاو مهارت‌های مداخله در بحران نقش موثری داشته باشند.

ایلنا: رییس انجمن مددكاران اجتماعی گفت: یکی از خدمات مورد نیاز در حوادث طبیعی ارائه خدمات اجتماعی به بازماندگان از حوادث است.

سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: انجمن مددکاران اجتماعی ایران در راستای امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان جوانان هلال احمر کشور و با هماهنگی این سازمان تعدادی از مددکاران اجتماعی با سابقه وآموزش دیده را برای ارائه حمایت‌های اجتماعی به استان بوشهر اعزام کرده است.

موسوی در ادامه تاکید کرد: مددکاران اجتماعی به دلیل دانش تخصصی که دارند می‌توانند در ارائه حمایت‌های اجتماعی به بازماندگان در حوادث و شناسایی نیاز‌ها ی مردم و با بهره گیری از تکنیک هاو مهارت‌های مداخله در بحران نقش موثری داشته باشند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نسبت به ابتلاء بازماندگان حادثه زلزله به آسیب‌های روحی و اجتماعی هشدار داد و گفت: در حوادث و سوانح طبیعی مانند زلزله خسارت‌هایی است که کمتر دیده می‌شود و آن آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از این سوانح است.
سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی ناشی از وقوع زلزله گفت: در سوانح و حوادث طبیعی مانند زلزله اخیر با چند نوع خسارت مواجه می‌شویم، متاسفانه هم تلفات جانی اتفاق می‌افتد و هم خسارات مالی و بخشی هم خسارت‌هایی است که کمتر دیده می‌شود و آن آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از این سوانح است.

وی ادامه داد: حوادث و بلایای طبیعی به طور مشترک این عارضه را به دنبال دارند و افرادی که در حادثه بودند، کودکانی که بی‌سرپرست می‌شوند و افرادی که همسر خود را از دست می‌دهند به آسیب‌های اجتماعی دچار خواهند شد.

وی تاکید کرد: برخی از افرادی که در این حادثه تلخ دچار معلولیت جسمی می‌شوند نیز دچار افسردگی می‌شوند که باید مورد توجه قرار بگیرند، به ویژه کودکانی که هم معلول می‌شوند و هم سرپرست خود را از دست می‌دهند.

موسوی چلک اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بعد از وقوع زلزله، سیل و حوادث و بلایا باید برنامه ریزی شود و اخیرا سازمان مدیریت بحران طرح جامع بازتوانی افراد بازمانده از بلایای طبیعی را تدوین کرده‌اند که انجمن مددکاران اجتماعی نیز در نگارش آن نقش داشته است که اقدام خوب و موثری است.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی تصریح کرد: اگر به موقع به افراد در معرض آسیب رسیدگی نشود، ممکن است برخی از نوجوانان و افرادی که خانواده خود را از دست می‌دهند به استعمال مواد مخدر روی بیاورند و اگر اقدامات موثری برای حمایت از این افراد صورت نگیرد شاهد افزایش جرایم در این مناطق خواهیم بود.

وی گفت: حوادثی مانند زلزله مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد و بسیاری از آسیب‌ها در زمان وقوع حوادث دیده نمی‌شود اما بعد‌ها نمایان می‌شود و قطعا این افراد علاوه بر امداد رسانی‌های اورژانس به حمایت اجتماعی نیازمندند.

وی ادامه داد: افرادی که در خدمت رسانی و امداد به مردم آسیب دیده و خسارت دیده کمک می‌کنند نیز باید از نظر روحی و جسمی از استواری برخوردار باشند و بخش امداد و نجات نیز مانند افراد آسیب دیده در معرض ابتلا به آسیبهای روحی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز