خبرگزاری کار ایران

رییس کانون شوراهای کار استان قزوین:

کارگران 60 واحد تولیدی استان قزوین از 2تا 24 ماه حقوق عقب افتاده دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۱

کارگران 60 واحد تولیدی استان قزوین از 2تا 24 ماه حقوق عقب افتاده دارند.واگذاری اشتباه و غیر کارشناسی به افراد بی انگیزه یکی از مشکلات این کارخانه هاست.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: کارگران 60 واحد تولیدی استان قزوین از 2تا 24 ماه حقوق عقب افتاده دارند.

به گزارش ایلنا؛ محمد احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر افزود: جامعه کارگری برای بهبود وضعیت معیشتی خود نیازمند حمایت همه جانبه مسوولین می باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ، گفت: جامعه کارگری می تواند در تحقق این ایده نقش مهم و با اهمیتی ایفا کند و بدون شک نقش و وظیفه خود را نیز در این رابطه مانند سایر عرصه ها به خوبی انجام خواهند داد.

این فعال کارگری کشور خاطرنشان کرد: با حمایت از تولید داخلی می توان زمینه تحقق ایده سال گذشته با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز فراهم کرد.

عضو شورای عالی کار کشور در خصوص اصلاح قانون کار نیز گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی نشست های متعدد در خصوص اصلاح 65 ماده قانون کار برگزار کردند که روی 7 ماده به توافق نرسیدم اما وزارت کار همان پیش نویس اولیه را بدون لحاظ نظرات گروه های کارگری و کارفرمایی برای اصلاح به مجلس فرستاد.

احمدی اظهارکرد: در حال حاضر لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی با هدف ارتقای وضعیت صنعت و منافع کارگران در حال بررسی است.

وی در خصوص اصلاح قانون تامین اجتماعی نیز بیان کرد: ازایش سن بازنشستگی براساس الگوی کشورهای پیشرفته می باشد و گروههای کارگری با توجه به تفاوت های موجود با افزایش سن مخاف است.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین افزایش حق بیمه کارگران را با توجه به شرایط اقتصادی غیرموجه خواند، افزود:در حال حاضر از حقوق کارگر و کارفرما حدود 30 درصد به تامین اجتماعی پرداخت می شود که باید توجه کرد که تامین اجتماعی چه خدماتی می دهد.

وی با اظهار اینکه مراکز ملکی تامین اجتماعی با نیاز 20 سال پیش ساخته شده است افزود: در درمانگاه های ملکی تنها یک دارو به بیمار می دهند که جوابگوی سلامت کامل بیمه شدگان نیست.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر 60 کارخانه تولیدی استان قزوین از 2 تا 24 ماه به کارگران خود حقوق نداده اند.

این فعال کارگری کشور افزود: واگذاری اشتباه و غیر کارشناسی به افراد بی انگیزه یکی از مشکلات این کارخانه هاست.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین در ادامه با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی استان در پرداخت حقوق کارگران خود دچار مشکلاتی هستند، از مسوولین خواستار توجه و پیگیری برای حل مسایل و مشکلات این واحدها شد.

احمدی به برنامه های مربوط به گرامیداشت هفته کارگر در استان قزوین اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گردهمایی تشکلات کارگری و تجلیل از نخبگان کارگری و کارفرمایی را از مهم ترین این برنامه ها برشمرد.

وی در خصوص انتخابات شوراهای شهر نیز گفت: افرادی که تمایل دارند کانون شوراها از آنان حمایت کنند باید در هیات مدیره حضور یافته و نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص موارد مختلف و دغدغه جامعه کارگری بیان کنند و در صورت مطابقت دیدگاه ها و خواست تشکل از آنان حمایت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز