خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حضور فرهنگیان در انتخابات شورای شهر؛

چرا هنرمندان نامزد شورای شهر شدند؟!

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۹

افسانه بایگان، حبیب‌الله كاسه‌ساز، علی رام نورایی، امین زندگانی، امید زندگانی، محمد سلوكی، دنیال عبادی،، اسماعیل آذر، افشین علا، عبدالحسین مختاباد، حسین انتظامی، كاوه اشتهاردی و... برای حضور در شورای شهر ثبت‌نام كرده‌اند.

ایلنا: به نظر می‌رسد امسال در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر، شهر تهران؛ هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر نقش ویژه و قابل توجهی داشته باشند. این نقش را دست‌كم می‌توان از تعداد هنرمندانی كه برای كاندیداتوری شورای شهر تمایل به ثبت‌نام كرده یا تا پایان شب گذشته به خیابان بهشت مراجعه كرده‌اند، منعكس دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس فهرست ثبت‌نام کنندگان در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران؛ تاکنون 15 نفر از چهره‌های سرشناس فرهنگ و هنر برای حضور در شورای شهر ثبت نام کرده‌اند که در این میان حضور 7 بازیگر سینما قابل تامل است. همچنین یک تهیه‌کننده سینما، دو مدیر مسئول سابق روزنامه‌های یومیه کشور، دو خواننده موسیقی و دو شاعر نیز در بین ثبت‌نام کنندگان حضور دارند. اما سهم زنان هنرمند در این میان فقط به یك نفر محدود شده است.

حبیب‌اله کاسه‌ساز(تهیه‌کننده و کارگردان سینما) که ساخت فیلم اخراجی‌های یک را برعهده داشت و زمانی نیز در دوره عزت‌اله ضرغامی به عنوان مدیرکل نظارت ارزشیابی در وزارت ارشاد مشغول کار بود، اولین فردی بود که به عنوان نامزد عضویت در شورای شهر ثبت‌نام کرد.

کاسه‌ساز در گفتگو با ایلنا؛ اعلام کرده که به دعوت مهدی چمران و حسن بیادی در انتخابات ثبت کرده است.

امین زندگانی(بازیگر فیلم ملک سلیمان)، امید زندگانی(بازیگر سال‌های پیش سینمای ایران و مجری تلویزیون) و محمد سلوکی(بازیگر جوان سینما و مجری صدا و سیما) از دیگر افرادی هستند که برای حضور در شورای شهر ثبت نام کرده‌اند.

علی رام نورایی(بازیگر فیلم قلاده‌های طلا)، دانیال عبادی(بازیگر سینما و تلویزیون) نیز از دیگر افرادی هستند که برای شورای شهر ثبت‌نام کردند.

افسانه بایگان(بازیگر زن سینمای ایران و بازیگر فیلم‌هایی همچون کنعان که سال‌های دور به عنوان یکی از باریگران جوان سینمای ایران و به عنوان یک سوپراستار سینمای ایران مطرح می‌شد) نیز به عنوان تنها زن هنرمند برای شورای شهر ثبت‌نام کرده است.

بایگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری برای انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده است.

علاوه بر بازیگران و تهیه‌کنندگان سینما، اسماعیل آذر(شاعر و مجری تلویزیون) و افشین علا(شاعر و نویسنده) نیز برای شرکت در انتخابات نامزد شده‌اند. همچنین عبدالحسین مختاباد و محمد رضا عیوضی (خواننده) نیز برای شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین انتظامی(مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم و مدیرمسئول فعلی سایت خبرآنلاین) و کاوه اشتهاردی(مدیرمسئول سابق روزنامه ایران) نیز در فهرست ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شورای شهر قرار دارند.

الهه رضایی(مجری تلویزیون) و زهره میرسپاسی(چهره تلویزیونی) نیز برای ثبت‌نام در شورای شهر اعلام آمادگی كرده‌اند.

پیش از این قرار بود که هنرمندان ائتلافی را تشکیل دهند تا در نهایت 16 نفر از آنها با حضور در این ائتلاف به صورت منسجم در انتخابات شورای شهر شرکت کنند اما باتوجه به اینکه افراد ثبت‌نام کننده از طرف گروه‌ها و طیف‌های مختلف دعوت به حضور در شورا شده‌اند به نظر می‌رسد تشکیل این ائتلاف ممکن نباشد.

در خبرها شنیده شد سیدجواد هاشمی و مصطفی زمانی نیز قصد حضور در انتخابات شورای شهر را داشتند اما از این کار منصرف شدند. داریوش مهرجویی(کارگردان سینمای ایران) نیز برای حضور در شورای شهر، شهر محمدشهر کرج ابراز تمایل کرده بود اما گویا به دلایلی ازجمله مشغله كاری از كاندیداتوری صرف‌نظر كرده است.

باید دید از میان تركیب هنرمندان كاندید شده چه تعدادی به شورا راه خواهند یافت؟ دلایل واقعی این گروه از هنرمندان برای حضور در انتخابات شوراها چیست؟ توقع مالی و امكاناتی كه عضویت در شورا می‌تواند برای اعضای آن داشته باشد، چه اندازه در تمایل این گروه برای كاندیداتوری دخیل بوده است؟ هنرمندان ثبت‌نامی چه شناختی از مسایل شهری دارند؟ آنان چه برنامه‌هایی برای خود هنگامی كه بر كرسی عضویت شورا تكیه می‌زنند؛ دارند؟ قرار است این تركیب چه گام جدی برای حوزه هنر، فرهنگ و رسانه بردارد؟

باید منتظر روزهای آینده ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز