خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در استان:

صنعت سیستان و بلوچستان پیش از زلزله هم مخروبه بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۳

«این واحد‌ها با هدف ایجاد و حفظ اشتغال احداث نشده‌اند بلکه عده‌ای سودجو و دلال با ساختن سوله‌های خالی سعی کرده‌اند با متقاعد کردن دولت و دریافت وام‌های كلان بانکی، سرمایه بدست آورده را در جایی دیگر سرمایه گذاری کنند.»

یك فعال كارگری در زابل درباره آثار زلزله اخیر بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی این استان پهناور كمتر از انگشتان دست واحد صنعتی بزرگ وجود دارد و بخش صنعت استان بدون وقوع زلزله نیز اینك مخروبه است.

«محمد گل بامری» با بیان اینکه هیچکدام از مصوبات اشتغال‌زایی هیئت دولت در این استان محقق نشده است، به ایلنا گفت: نبود واحدهای صنعتی تخصصی در سیستان و بلوچستان که تامین كننده نیاز اولیه واحدهای تولیدی به شمار می‌روند باعث عقب ماندگی صنایع در این استان محروم شده است.

دبیر خانه كارگر زابل اعلام نرخ بیکاری ۱۲/۷ درصدی زمستان سال ۹۱ در سیستان و بلوچستان را از سوی مرکز آمار کشور غیر واقعی خواند و گفت: رقم واقعی نرخ بیکاری در این استان بیش از ۲۰ درصد است.

این فعال کارگری با تاکید بر مشارکت دولت در بخش خصوصی، تصریح کرد: نبود سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی و یا تمایل نداشتن سرمایه گذاران برای ورود به این استان، می‌طلبد دولت برای ایجاد شغل، با بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.

دبیر خانه كارگر زابل دوری از مرکز و نبود نیروی متخصص صنعتی را از جمله مشکلات حاکم بر صنایع کوچک استان برشمرد و افزود: این وضعیت در حالی است که سیستان و بلوچستان دارای نیروی کار جوان و مستعد و منابع و معادن دست نخورده و غنی است.

به گفته گل بامری، استان سیستان بلوچستان بویژه زاهدان ظرفیت صنعتی بالا و قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را داراست اما هنوز استقبال مناسبی از این پتانسیل‌ها انجام نگرفته است و ظرفیت‌های زیادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان خالی مانده است.

این فعال كارگری با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی مادر در تمامی این استان پهناور به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، بیان داشت: تنها راه زنده نگه داشتن صنعت در این نقطه از کشور مشارکت دولت در سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی است تا از این طریق با ایجاد اطمینان بتوان سرمایه داران بزرگ را جذب کرد.

گل‌بامری در خاتمه سخنان خود بر تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌های تولیدی از سوی دولت تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون شهرکهای صنعتی این استان به مخروبه‌ای تبدیل شده‌اند و این در حالیست که این واحد‌ها با هدف ایجاد و حفظ اشتغال احداث نشده‌اند بلکه عده‌ای سودجو و دلال با ساختن سوله‌های خالی سعی کرده‌اند با متقاعد کردن دولت و دریافت وام‌های كلان بانکی، سرمایه بدست آورده را در جایی دیگر سرمایه گذاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز