خبرگزاری کار ایران

واكنش شورای تعیین مزد به اعتراضات كارگری؛

جلسهٔ ویژه برای افزایش حق مسکن و خوار و بار كارگران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۱

در حالی که با افزایش روز افزون اعتراضات جامعه کارگری به میزان حداقل مزد ۹۲ رو به رو هستیم اعضای کارگری شورای عالی کار در اولین واکنش جدی به این حجم از اعتراضات با ارسال نامه‌ای به «اسدالله عباسی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، خواستار تشکیل جلسهٔ شورای عالی کار برای افزایش «حق مسکن و خوار و بار» شده‌اند.

پس از نخستین اعتراض هماهنگ كارگران و تشكل‌های مستقل و رسمی كارگری به رقم تعیین شده برای دستمزد در طی سال‌های گذشته، اعضای كارگری شورای عالی كار با ارسال نامه‌ای به «اسدالله عباسی» سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، خواستار تشکیل جلسهٔ ویژه شورای عالی کار برای افزایش «حق مسکن و خوار و بار» كارگران در مصوبه مزدی سال جاری شده‌اند.

محمد احمدی ضمن اعلام خبر ارسال درخواست تجدیدنظر در مصوبه مزدی سال جاری، به ایلنا گفت: سه نمایندهٔ کارگری شورای عالی کار در نامه‌ای به «اسدالله عباسی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با یادآوری مباحث مطرح شده در جلسات سال گذشتهٔ این شورا، خواستار تشکیل جلسه و افزایش حق مسکن و خوار و بار شده‌اند.

این مقام كارگری به طور تلویحی منكر ارتباط این درخواست با اعتراضات كارگری شد و در تشریح دلیل تشكیل جلسه‌ای ویژه و تجدیدنظر در بخشنامه‌ای كه كمتر از یك ماه از تصویب آن می‌گذرد گفت: اعضای کارگری شورای عالی کار در جلسات سال گذشته اصرار داشتند تا افزایش حق مسکن را تصویب کنند اما قرار بر این شد در اولین جلسهٔ شورای عالی کار بعد از تعطیلات این مساله مطرح شود.

این فعال كارگری مدعی شد:  گروه کارفرمایی و دولت از  افزایش ۲۵ درصدی مزد ناراضی بودند و این مقدار را خیلی زیاد می دانستند و به همین دلیل، افزایش حق مسكن و خواروبار به سال جاری موكول شد.

عضو کارگری شورای عالی کار در پایان با ناچیز خواندن حق مسکن فعلی کارگران اظهار داشت: حق مسکن در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است و بدیهی است که میزان افزایش آن باید حداقل ۳۰۰ درصد و در حالت مطلوب ۵۰۰ درصد باشد تا به رقم قابل توجه و تاثیر گذاری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز