خبرگزاری کار ایران

در كردستان رخ داد:

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس در پی دریافت پیامكی از كارفرما

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۶

«پس از دریافت این پیامك ۱۲۰ کارگر به نمایندگی از سایر کارگران در اعتراض به این اقدام کارفرما در مقابل فرمانداری تجمع کردند و بعد از دیدار با فرماندار، این مقام مسئول قول داد امنیت شغلی کارگران حفظ خواهد شد و دلیل بلاتکلیفی کارگران را مشخص نشدن اعضای هیئت مدیره از سوی تامین اجتماعی عنوان کرد.»

پیرو نامه صبح امروز کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به خبرگزاری ایلنا، از کردستان گزارش می‌رسد

 بیش از یکصد و بیست کارگر کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به نمایندگی از ۲۶۰ کارگر این كارخانه دیروز (۲۶ فروردین ماه) در اعتراض به تعطیلی کارخانه طی یک ماه اخیر و عدم دریافت حقوق سه ماهه گذشته خود در مقابل فرمانداری قروه تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که با سوابق كار ۱۰ تا ۲۰ سال در آستانه بیکاری قرار دارند نسبت به نابودی امنیت شغلی‌شان معترض‌اند. كارگران مدعی شده‌اند كارفرما بدون تعیین زمان مشخصی تنها به آنان گفته است فعلا بر سر کار خود حاضر نشوید.

یکی از کارگران این واحد تولیدی که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت اظهار كرد: بیش از ۲۶۰ کارگر شاغل در این مجموعه تولیدی علاوه بر اینکه از بهمن ماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، بعد از پایان تعطیلات نوروزی نیز از ورودشان به كارخانه جلوگیری شده است.

نماینده كارگران فولاد زاگرس در تشریح جزئیات مشکلات این کارگران افزود: به دستور كارفرما حراست كارخانه بعد از تعطیلات نوروزی در تاریخ۱۶ /۱/ ۹۲ از ورود كارگران جلوگیری به عمل آورده است.

این کارگر اضافه کرد: مجددا بعد از این تاریخ از سوی كارفرمای کارخانه پیامکی برای کارگران ارسال شد مبنی بر اینکه «تا پایان ماه (۳۰ /۱/ ۹۲) بر سر کار خود حاضر نشوید تا به شما اطلاع داده شود». 

این فعال كارگری ادامه داد: پس از دریافت این پیامك ۱۲۰ کارگر به نمایندگی از سایر کارگران در اعتراض به این اقدام کارفرما در مقابل فرمانداری تجمع کردند و بعد از دیدار با فرماندار، این مقام مسئول قول داد امنیت شغلی کارگران حفظ خواهد شد و دلیل بلاتکلیفی کارگران را مشخص نشدن اعضای هیئت مدیره از سوی تامین اجتماعی عنوان کرد.

نماینده کارگران در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد نیز بطور جدی‌تری دچار مشکل شود بداد کارخانه و کارگران برسند.

امنیت شغلی کارگران در خطر است

دبیر خانه کارگر کردستان ضمن تایید اظهارات نماینده كارگران، درباره سابقه مشكلات كارخانه فولاد زاگرس به ایلنا گفت: طی دو سال گذشته این واحد تولیدی به ادعای کارفرمای خود با کمبود منابع مالی روبروشده است.

عباسعلی صفری افزود: امنیت شغلی بیش از ۲۶۰ کارگر این واحد تولیدی با افزایش مشکلات این واحد در خطر است وهم اکنون این کارگران پس از پایان تعطیلات نوروز نتوانسته‌اند بر سر کار خود حاضر شوند.

دبیر خانه کارگر کردستان با اشاره به پرداخت نشدن حقوق سه ماهه کارگران، اظهار داشت: از همه مسئولان استانی می‌خواهم پیش از آنكه بحران در این واحد تولیدی واحد مرحله تازه‌ای شود برای حل مشکلات كارگران این واحد تولیدی چاره اندیشی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز