خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

تناقض و ابهام در حق اولاد سال 92‎

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۸

این بخش‌نامه كه به دست خبرنگار ایلنا رسیده است، در تاریخ 7 فروردین ماه به اداره كل تعاون، كار و رفاه تامین اجتماعی خراسان رضوی اعلام شده است و معلوم نیست كه چرا این رقم بر طبق بخش‌نامه كل دولت ابلاغ نشده است.

درحالی كه دولت موظف است براساس بخشنامه حداقل دستمزد در  سال 92 حق اولاد را  برای یك فرزند 62 هزار تومان و برای دو فرزند 124 هزار تومان به طور یكسان برای كلیه كارگران مشمول قانون كار اعم از قرارداد دائم و موقت اعمال كند، اما در بخشنامه برخی از سازمان‌ها این مبلغ بسیار كمتر ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین خبر منتشر شده از سمت دولت حداقل دستمزد سال 92، بعد از نشستها و مذاکرات فراوان مابین گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت كه به توافق 3 گروه رسید رقم 487 هزار و 125 تومان مزد اعلام شد كه از ابتدای سال 92 باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشمول قانون کار اجرا شود.
در این خبر حق بن نقدی و حق مسکن کارگران برای سال 92 هیچگونه افزایشی نیافته است، اما حق اولاد به هر اولاد 62 هزار تومان و دو فرزند 124 هزار تومان افزایش یافته است.
با وجودی كه در این خبر اعلام شد كه كارفرمایان موظف هستند طبق این بخش نامه حق عائله مندی و اولاد را  62 هزار تومان بپردازند طبق آخرین بخش نامه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به اداره كل تعاون، كار و رفاه تامین اجتماعی خراسان رضوی حق عائله مندی و اولاد برای یك فرزند ، 48 هزار تومان اعلام شد كه از ابتدای سال 92 باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشمول قانون کار اجرا شود.

در بند هشت این بخش‌نامه آمده است: بیمه شده زن و مردی که در یک واحد یا واحدهای جدا از هم کار می کنند و صاحب فززند هستند با داشتن شرایط بند 8 هر دو مشمول دریافت کمک عائله مندی(حق اولاد) خواهند بود. در سال جاری میزان حق اولاد یک فرزند ماهیانه 487/125 ریال( چهارصد و هشتاد و هفت هزار و یکصد و بیست و پنج ریال)  و دو فرزند 974/250 ریال (نهصد و هفتاد و چهار هزار و دویست و پنجاه ریال) است.
این بخش‌نامه كه به دست خبرنگار ایلنا رسیده است، در تاریخ 7 فروردین ماه به این اداره ابلاغ شده است و معلوم نیست كه چرا این رقم بر طبق بخش‌نامه كل دولت ابلاغ نشده است.
این در حالی است كه تاكنون هیچ‌كدام از مسوولان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با وجود پیگیری خبرنگار ایلنا پاسخگوی این مورد نبوده‌اند.
گزارش از ساره جعفرقلی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز