خبرگزاری کار ایران

دولت تكلیف مستمری كارگران بازنشسته را مشخص كرد:

حقوق همه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۵۶

به پیشنهاد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و با تصویب هیات دولت امسال بازنشستگانی که حق بیمه کامل پرداخته‌اند کمتر از۷۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهند داشت/ میزان حقوق و مستمری سال ۱۳۹۲ بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافت.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان حقوق و مستمری سال ۱۳۹۲ بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و بازنشستگانی که حق بیمه کامل پرداخته‌اند کمتر از۷۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهند داشت.
به گزار ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علیرضا رخشنده‌رو درباره‌ نحوه تامین منابع مالی لازم برای عیدی و حقوق بازنشستگان و طلب بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز تصویر‌برداری پزشکی و چگونگی افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد: در سال‌های قبل به منظور تامین منابع مالی لازم برای پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان و طلب بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز تصویر‌برداری پزشکی سازمان ناگزیر می‌شد تا از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کند. لکن در سال جاری با مدیریت بهینه منابع اعمال شده از سوی مدیر عامل محترم سازمان آن چنان عمل شد که با منابع حاصل از حق بیمه و وجوهی که بابت سود حاصل از عملکرد شرکت‌های وابسته به «شستا» تحصیل شید و به حول قوه الهی، کل بدهی بابت خدمات ارائه شده از سوی داروخانه‌ها، پزشکان، دندانپزشکان و مراکز تصویر‌برداری پزشکی پرداخت شد و قسمتی از بدهی به بیمارستان‌های مراکز دانشگاهی نیز با وجود آنکه بسیاری از آن‌ها بابت خرید دارو به صورت قسطی به شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی بدهکار است، تامین و پرداخت شد.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر برای تامین عیدی بازنشستگان، بازماندگان فوت شدگانی که از سازمان تامین اجتماعی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داشت که با اتکاء به درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی و بدون استقراض از سیستم بانکی در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ تامین و همه بازنشستگان در موعد مقرر عیدی خود را دریافت کردند.

پیشنهاد مدیرعامل برای افزایش مستمری‌ها

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی دربارهٔ جزییات افزایش حقوق و مستمری‌ بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل گفت: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی افزایش مستمری‌ سالانه بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان بایستی از سوی سازمان پیشنهاد و به تصویب هیات محترم وزیران برسد. با توجه به تورم موجود و لزوم توجه به وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه خصوصا بازنشستگان و پس از تامین منابع مالی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل محترم سازمان طی نامه شماره ۱۰۰۰. ۹۲. ۱۵ مورخ ۱۳۹۲. ۱. ۱۸ به ریاست جمهور پیشنهاد کرد تا میزان حقوق و مستمری سال ۱۳۹۲ بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یابد که به لحاظ حق بیمه پرداختی بیشتر از ۵ درصد بیش از دیگر بازنشستگان است.
به گفته رخشنده رو همچنین در این نامه پیشنهاد شد تا دریافتی این قشر آسیب‌پذیر که حق بیمه کامل می‌پرداخته‌اند کمتر از۷۰۰ هزار تومان در ماه نباشد. پیشنهاد مدیرعامل محترم سازمان در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۲. ۱. ۱۱ هیات محترم وزیران مطرح و با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور محترم و اعضاء محترم هیات وزیران به وضعیت معیشتی این قشر عائله‌مند عینا به تصویب رسید. این افزایش نیازمند تامین منابعی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که در بودجه سال ۱۳۹۲ پیش‌بینی شده است.
وی گفت: بدین ترتیب امیدواریم اقدامات مسوولان سازمان تامین اجتماعی توانسته باشد رضایت خداوند متعال و مقام معظم رهبری را جلب کرده و خدمتی در خور شأن بیمه‌شدگان عزیز و بازنشستگان محترم ارائه کند.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: هم‌چنین علاوه بر پرداخت مستمری اسفند‌ماه سال ۱۳۹۱ قسمتی از مستمری بازنشستگان برای فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ نیز تامین و هم‌اکنون در حال پرداخت است.
به گفته رخشنده رو پرداخت‌های فوق علاوه بر اختصاص منابع لازم برای ساخت‌وساز و خرید تجهیزات پزشکی است که برای اولین‌بار در تامین اجتماعی از طریق مناقصه و ایجاد رقابت بین شرکت‌های بخش خصوصی خریداری شد، لذا تامین اجتماعی سال ۱۳۹۱ را در حالی پشت سر گذاشت که علاوه بر تامین کل نیاز‌های اداری در قالب حقوق و مزایا، استقرار نظام بودجه عملیاتی، ایجاد سایت رایانه‌ای و ارائهٔ خدمات اینترنتی از طریق استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری گسترش اتوماسیون اداری و ارتقاء سطح خدمات درمانی توانست کل بدهی خود را از منابع متکی به حق بیمه و سود حاصل از شرکت‌های وابسته پرداخت کند که نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت و کمیت فوق‌العاده برخوردار است.

متن نامه مرتضوی برای افزایش مستمری‌ها

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی متن پیشنهاد مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی به رئیس دولت که سرانجام در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۱/۱/۹۲ هیأت دولت مطرح و به شماره ۳۹۵/۹۲/م به تصویب رسید به شرح ذیل است:
احتراماً؛ همانطور که استحضار دارند، سازمان تأمین‌اجتماعی مفتخر است که بیشترین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تحت پوشش دارد، لذا هرگونه حمایت از اینجامعه به نوعی می‌تواند حمایت از اکثریت بازنشستگان و مستمری بگیران کل کشور باشد، از طرفی حضرتعالی نیز در مراسم گرامیداشت هفته تأمین‌اجتماعی در سال ۱۳۹۱ تاکید فرمودید که تمهیداتی اندیشیده شود تا در سال ۱۳۹۲ دریافتی این عزیزان از ماهانه ۷ میلیون ریال کمتر نباشد، باتوجه به مطالب مطروحه فوق و در اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی پیشنهاد این سازمان در رابطه با نحوه افزایش میزان مستمری‌ها در سال ۱۳۹۲ به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:
۱- مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده (پرونده) به میزان ۲۵% افزایش یابد.
۲- پس از اعمال افزایش موضوع بند (۱) دریافتی افرادیکه میزان سابقه پرداخت حق‌بیمه آنان ۳۰ سال و بیشتر باشد (اعم از سابقه پرداخت حق‌بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان ‌آور ایجاد شده است) در هر حال کمتر از ماهیانه ۷ میلیون ریال نباشد.
۳- مصوبه ۲۶۵۸۰/ت ۴۲۴۷۱هـ مورخ ۹/۲/۱۳۸۸ هیات محترم وزیران درخصوص مستمری‌بگیرانی که تاکنون از حمایت یارانه‌ای دولت موضوع بند (۳۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور بهره‌مند می‌شده‌اند در صورتیکه در لایحه بودجه سنواتی کل کشور به صورت ردیفی جداگانه منظور و به سازمان پرداخت شود اجرا گردد.
علی‌ایحال خواهشمند است در صورت موافقت با پیشنهاد مذکور مراتب را جهت اقدامات بعدی امر به ابلاغ فرمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز