خبرگزاری کار ایران

دومین نمایشگاه مردم شناسی جوشقان قالی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۰

دومین نمایشگاه مردم شناسی جوشقان قالی کاشان با محوریت قالی و قالی بافی در شهر جوشقان قالی به منظور آشنایی گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ اصیل این شهر از اول تا پانزدهم فروردین ماه سالجاری در سالن اجتماعات دبستان شهید کلانتری این شهر برگزارشد.

ایلنا – کاشان: دومین نمایشگاه مردم شناسی جوشقان قالی کاشان با محوریت قالی و قالی بافی در شهر جوشقان قالی به منظور آشنایی گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ اصیل این شهر از اول تا پانزدهم فروردین ماه سالجاری در سالن اجتماعات دبستان شهید کلانتری این شهر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان این نمایشگاه که با همت جمعی از جوانان با استعداد شهر جوشقان قالی به صورت خود جوش با همکاری اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر جوشقان قالی  و کامو به منظور آشنایی عموم مردم و گردشگران نوروزی در مساحتی بالغ بر 200 مترمربع با بیش از 10 غرفه دایر گردیده است، انواع سوغات، کتب خطی تاریخی، ظروف مسی قدیمی، نحوه گلاب گیری و عرقیات گیاهی، اشیاء عتیقه قدیمی، نحوه دامداری و کشاورزی سنتی، صنایع دستی، قالی بافی، زندگی سنتی و عشایری مردم جوشقان قالی به نمایش گذارده شده است.

« جواد ابیض » مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره آموزش و پرورش شهر جوشقان قالی و کامو  با بیان اینکه دومین نمایشگاه مردم شناسی این شهر با طرحی جدیدتر از سال قبل برگزارشده است. گفت: با توجه به اینکه تاکنون بیش از دو هزار نفر گردشگر از این نمایشگاه بازدید نموده اند،  انتظار داریم مسئولین و متولیان امر همکاری بیشتری جهت شناساندن پیشینیه تاریحی این شهر داشته باشند.

شایان ذکر است با توجه به اینکه آثار موجود و نادر در این نمایشگاه فرهنگ اصیل مردم این شهر در قدیم الایام را یاد آوری و نظرهر گردشگر و بیننده ای را به شدت به خود جلب می نماید و متاسفانه اطلاع رسانی  نیز در خور و شایسته ای در این زمینه به عمل نیامده است، انتظار می رود متولیان میراث فرهنگی کشور توجه و همراهی بیشتری در جهت حفظ، شناساندن قدمت، آثار و ابنیه تاریخی این شهر تاریخی به عمل آورند.

شهرجوشقان قالی  و کامو از توابع بخش قمصر کاشان در 80 کیلومتری کاشان، 100 کیلومتری اصفهان و50 کیلومتری شهر قمصر واقع گردیده است این شهر با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر یکی از قدیمی ترین و پرجاذبه ترین شهرهای کشور که با داشتن انواع معادن سنگ، قالی سنتی، پرورش دهنده انبوه گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز