خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اصناف:

سرمایه واحدهای ورشکسته تولیدی صرف دلالی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۰

پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بسیاری از اصناف بامشکلات متعددی روبرو شدند اما تخصیص بسته حمایتی اصناف آنقدر زمان برد که به سال جاری نرسید.

سرمایه اندک واحدهای تولیدی پس از ورشکستگی صرف دلالی درنظام توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، قاسم نوده‌فراهانی رییس شورای اصناف کشور، با انتقاد ازعدم ارایه بسته حمایتی اصناف در سال 91 اظهار کرد: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بسیاری از اصناف بامشکلات متعددی روبرو شدند اما تخصیص بسته حمایتی اصناف آنقدر زمان برد که به سال جاری نرسید.

وی افزود:یش بینی این است که با شروع انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌های صنعتی و ارایه حمایتها از این واحدها، وضعیت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بهبود یابد.در بسته حمایتی اصناف تنها 7 تا 9 میلیون تومان به واحدهای صنفی اختصاص می‌یابد اما تسهیلات کم‌بهره نیز به واحدهای تولیدی اختصاص نیافت.

رییس شورای اصناف تصریح کرد:واحدهای صنفی تولیدی تامین کننده بسیاری از مواد اولیه واحدهای بزرگ صنعتی هستند و برخی از صنایع در فاز نخست هدفمندی از گردونه خارج و برخی با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند و انتظار این است که باتوجه به سهم مهم این واحدها در اشتغالزایی برنامه ریزی مناسبی برای بهبود وضعیت تولید اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال برخی از واحدهای صنفی تولیدی کوچک و متوسط به شهرکهای صنعتی به عنوان طرحی مناسب برای تقویت این واحدهاخواهد بود،گفت: طرح انتقال واحدهای صنعتی تولیدی کوچک و متوسط به شهرکهای صنعتی در قالب تفاهمنامه‌ای با معاونت توسعه داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده که براساس آن طی یک دوره زمانی سه ساله واحدهای صنعتی به تدریج به شهرکهای صنعتی منتقل می شوند.

وی افزود:اجرایی شدن این طرح به تدریج قادربه حل بخشی از مشکلات کنونی خواهد بود که در واحدهای صنفی تولیدی در سال جاری با آن دست به گریبان بودند.

به گفته وی در قالب این طرح 870 هزار واحد صنعتی صنفی از شهر تهران به شهرکهای صنعتی خاوران، عباس آباد و غیره منتقل خواهند شد و در سایر شهرها نیز براساس انتخاب واحدهای صنفی کار انتقال به شهرکهای صنعتی انجام خواهد شد.

رییس شورای اصناف یادآورشد:مقرر شده است واحدهایی که در قالب این طرح از شهرها خارج می‌شوند از سیاستهای حمایتی ویژه برخوردار شوند.

او گفت:صنایع کوچک تامین‌کننده نیاز صنایع پایه و بزرگ بوده و تولیدی های کوچک بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی و صادراتی را تامین می کنند.

او ادامه داد:تمامی امتیازاتی که واحدهای صنعتی بزرگ مستقر در شهرکهای صنعتی شامل معافیتهای مالیاتی، تسهیلات کم بهره، یارانه های انرژی برخوردار هستند شامل واحدهای صنفی تولیدی نیز خواهد شد.

رییس شورای اصناف با بیان اینکه سرمایه اندک واحدهای تولیدی پس از ورشکستگی صرف دلالی و واسطه گری درنظام توزیع می شود،تاکید کرد: چون زندگی آنها پس از تولید باید ادامه می یابد.با وجود انتقال، این واحدها همچنان زیر نظر اتحادیه مجامع صنفی و اتحادیه ها فعالیت خواهند داشت و قانون نظام صنفی بر فعالیت آنها حاکم خواهد بود.

او افزود:با آغاز خروج واحدهای صنفی تولیدی کوچک و متوسط به شهرک های صنعتی از ابتدای سال 92 وضعیت تولید و هزینه های تمام شده در این واحدها بهبود خواهد یافت و چشم انداز مثبتی بر این صنعت در سال آینده قابل پیش بینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز