خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران به ایلنا خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت گرمخانه های شهر تهران

asdasd

شهرداری تهران ماموریت و تخصص در حوزه ساماندهی افراد آسیب دیده ندارد و تنها ملزوم به جمع آوری آنهاست / سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید نسبت به تحویل سریع این افراد خطرناک اقدام کنند.

ایلنا:‌معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌۵۰ درصد ظرفیت مراکز ساماندهی و پذیرش گرمخانه‌های شهر تهران افزایش یافته است و واحدهای گشتی جمع آوری افراد آسیب دیده با توجه به آغاز فصل سرما افزایش ۹۰ درصدی دارد. 

رضا جاگیری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه در هر فصلی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران متفاوت است، اظهار کرد: ‌اگرچه شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود جدی دارد اما متاسفانه میزان مشارکت سایر دستگاه‌ها در این زمینه مناسب نیست.

وی ادامه داد: شهرداری تهران آسیب دیدگان را از سطح شهر جمع آوری می‌کند اما متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی مناسب این افراد دوباره به سطح شهر برگشت داده می‌شود.برای نمونه ورود مدیریت شهری در مداخله بحران خوب است اما خارج کردن افراد آسیب دیده مناسب نیست چرا که گرمخانه‌های شهرداری تنها محلی موقتی برای این افراد است.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۵۵۰ تخت در گرمخانه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: ‌ ۵۰ درصد ظرفیت مراکز ساماندهی و پذیرش گرمخانه‌های شهر تهران افزایش یافته است و واحدهای گشتی جمع آوری افراد آسیب دیده با توجه به آغاز فصل سرما افزایش ۹۰ درصدی یافته است.

جاگیری از آمادگی مناسب شهرداری تهران در مداخله در بحران جمع آوری آسیب دیدگان در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: ‌باید پذیرفت که شهرداری مرکز مداخله در بحران است نه مرکز ساماندهی. در واقع ما افراد آسیب دیده را از سطح شهر شناسایی و جمع آوری می‌کنیم و باید سایر دستگاه‌های ورود مناسب و به موقعی داشته باشند.

وی درباره جمع آوری آسیب دیدگان خطرناک با سایر افراد آسیب دیده در یک مکان، اظهار کرد: ‌شهرداری تهران ماموریت و تخصص لازم در این بخش ندارد و تنها ملزوم به جمع آوری این افراد است این وظیفه سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که نسبت به تحویل سریع این افراد خطرناک اقدام کنند.

معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ‌ما به ناچار مجبوریم معتادان پرخطر را در کنار سایر آسیب دیدگان نگهداری کنیم چرا که‌‌ رها کردن این افراد در سطح شهر سلامت شهروندان را تهدید و مشکلات زیادی برای سایرین ایجاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز