خبرگزاری کار ایران

امیر فرزاد اسماعیلی خبر داد:

ثبت بیش از ۵۰ مورد اخطار هوایی در طول برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد

asdasd

نسل جوان امروز نیروهای مسلح وارث برگ زرین تاریخ انقلاب هستند/ ارتش برای دفاع از آسمان کشور که یکی از ارکان اصلی امنیت است نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه کلیه مبانی کشوری و لشکری است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: نسل جوان امروز وارث برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل رشادت‌های رزمندگان و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته ایثار و گذشت به ملت ایران گفت: در طول برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد بیش از 50 مورد اخطار هوایی و هواپیماهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را شاهد بودیم كه قصد تقرب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

وی افزود: رفتار خبیصانه آمریکا و هم پیمانان این کشور به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) را با مرگ بر آمریکا محکوم می‌نماییم. که در این لحظه همه نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.


فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء گفت: پیش از این بزرگمردان پیرامون جنگ و ایثار و هفته دفاع مقدس سخنرانی‌ها کرده‌اند، ۸ سال جنگ ناجوانمردانه بر ایران تحمیل شد که این جنگ با ملتی سلحشور و آزاد و به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی همچون طفلی مبارک که تازه متولد شده بود توانست صحنه‌های بی‌بدیلی خلق کند.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: نسل جوان نیروهای مسلح و ارتش امروز وارث این برگ از تاریخ انقلاب است.


وی با اشاره به حماسه بی‌بدیل رزمندگان پدافند هوایی در عملیات عاشورای ۵ مرداد سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی برکات زیادی را عاید ملت ایران کرده است از آن جمله می‌توانیم افشای چهره بیگانگان، ارتقای و خود باوری را از برکات دفاع مقدس برشماریم.


وی در رابطه با تاسیس پدافند هوایی در ایران گفت: با پیشرفت علوم و فناوری و جنگ جهانی اول ودوم و تهدیدهایی که به منابع هوایی انجام می‌پذیرفت توجه همه کشور‌ها را به تاسیس به نام پدافند هوایی رهنمون ساخت که در قبل از انقلاب اسلامی کارکنان و تجهیزات پدافند هوایی همه از کشورهای غربی تهیه می‌شد و غربی‌ها در آموزش‌هایی که به نیروهای ایرانی می‌دادند تنها نگهداری و تعمیر تجهیزات را آموزش می‌دادند نه چیز دیگر را.


فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: جنگ عراق با ایران و بمباران هوایی توسط هواپیماهای عراق پدافند هوایی ایران راوارد ماموریت و عرصه جدیدی کرد که امروز شاهد این هستیم که در پدافند هوایی ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.


اسماعیلی به دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: در دوران سازندگی نیروهای انقلابی و رزمنده توانستند با اقدامات شایسته تجهیزاتی را که در جنگ آسیب دیده‌اند تعمیر وآن‌ها را نگهداری کنند.


وی در پایان بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء ارتش برای دفاع از آسمان کشور که یکی از ارکان اصلی امنیت است نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه کلیه مبانی کشوری و لشکری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز