خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۰ رخ داد؛

رشد ۲۳ رصدی تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان شرقی

اگر ما برای کارگر تعهد حفظ منافع کارفرما و بالعکس برای کارفرما تعهد حفظ و رعایت منافع کارگر را قائل شویم به حقوق روابط کار جنبه ایده آل داده‌ایم.

رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از رشد بیش از ۲۳ درصدی تشکلات کارگری و کارفرمایی این استان در سال ۹۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا از تبریز، حسن رضایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با روی کار آمدن دولت عدالت محور نهم و دهم با علم بر اینکه توسعه تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی موجب توسعه مشارکت در روابط کار می‌شود، توجه ویژه‌ای در حمایت و توسعه تشکل‌های صنفی صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه در سال تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی همه تشکلات کارگری و کارفرمایی نیاز به انسجام دارند عنوان کرد: این نوع رابطه بر فکر نو و تازه، مشارکت کار و سرمایه ایرانی متکی است.

رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: اگر ما برای کارگر تعهد حفظ منافع کارفرما و بالعکس برای کارفرما تعهد حفظ و رعایت منافع کارگر را قائل شویم به حقوق روابط کار جنبه ایده آل داده‌ایم و در این صورت می‌توانیم در تحقق اصل سه جانبه گرایی و سوق دادن آن به سمت دو جانبه گرایی (مذاکره مستقیم کارگر و کارفرما) که خواسته اصلی جوامع بین الملل کاری می‌باشد قدم‌های اساسی برداریم.

رضایی ادامه داد: با تحقق این امر مطمئناً شاهد اثر بخشی عظیم در چرخه تولید و افزایش بهره وری نیروی انسانی و تحقق شعار سال خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز