خبرگزاری کار ایران

گلایه دفتر انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران از بی‌توجهی به هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۱۳

چگونه است که تمامی اقشار برتری‌طلب در جامعه ما که از هر یکصد هزار تن شاید یکی نیز نتوانند مسوولیت هنرمندان را ایفا نماید، با صرف وقت و قبول زحمت از منافع مالی و اجتماعی نصیب می‌برند اما هنرمندان زین میان از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی خویش بی‌بهره‌اند.

ایلنا: دفتر انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با نامه‌ای از هرگونه بی‌توجهی نسبت به هنرمندان در این عرصه گلایه كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این انجمن كه یك تشکل صنفی فرهنگی و هنری مورد تایید هیات اعزامی سازمان بین‌‌المللی کار ILO در ژنو و دارای گواهینامه عضویت در فدراسیون بین‌المللی موسیقدانان FIM در پاریس است، در نامه انتقادآمیز خود نوشته است: دفتر انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران که به دور از هرگونه مسایل سیاسی و یا مشابه در پی رفاه اجتماعی هنرمندان موسیقی با ثبت در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جامعه گام برداشته است؛ بر آن شد تا نکاتی را جهت اطلاع بیشتر افکار عمومی اشاره نماید.

فرمودند، شنیدیم، نقل می کنیم، بشنوند، فرمودند هنر موهبتی است الهی که پروردگار عالم به برخی انسانهای خاص خود عطا نموده و یزید فی خلق مایشاء فرمودند معتقدیم به اینکه خدای مهربان قبل از بوجود آوردن هر چیز از ماهیت آن آگاه بوده. می‌پرسیم پس گناه هنرمندان موسیقی چیسیت؟ زیرا او تنها خالق مطلق بوده و هست همانطور که فرزندرا قبل از تولد با صدای تپش قلب مادر آرام ساخت و سپس با نغمه لالایی او با صدا آشنا شد. بدیهی است صدای ریزش باران و تکرگ، وزش باد، برخود برگ درختان، نغمه پرندگان تلفظ انسانها و بالاخره هرگونه اصوات در دنیا حاکی از موجودیت موسیقی است. اثبات علمی آن چندان دشوار نیست. لذا بنا به تایید وجود این موهبت الهی که می‌تواند همواره انسانها را به صلح و آرامش دعوت نماید شامل برخی از افراد بنام هنرمندان موسیقی ایران شده است. همان که عمده‌ترین وظیفه او شستن چشم‌های غبار گرفته انسانها در اوقات فراغت و جبران خلاهای موجود روحی و روانی و زدودن زنگهار دل‌های خسته مردم با ترویج فرهنگ غنی ایران عزیز در جامعه شده است.

هرچند در دنیای امروز باوجود صدها تعریف مبتنی بر تاریخ و تمدن فرهنگ وآداب سنن مرسوم هر جامعه جنگ ارتش‌ها به جنگ ارزش‌ها تبدیل شده لیکن یکی از اصلی‌ترین ابزار بازدارنده آن هنر است که مورد توجه اقشار وسیع و مختلف هر جامعه قرار گرفته که بهترین راههای حمایت از این قشر فرهیخته همچون دیگر مشاغل در لوای صنف است.

متاسفانه در کشور ما به علت انحصار بخش هنری در وزارتخانه دیگر صنوف هنرمندان و ضمانت اجرایی آن تعریف نشده متاسفانه وزارتخانه منحصر برای تشکل‌های هنری دارای مجوز صنفی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جایگاهی قائل نیست، زیرا هنر را در استعداد فردی دانسته و آن را در زمره حرف و مشاغل آزاد نمی‌داند.

همین نگاه نامتعارف است که تاکنون اجازه نداده هنر در قالب‌های مختلف خود در کشور ما در چهارچوب مشاغل بگنجد، در صورتی که در دیدگاه شرقی به ویژه فرهنگ ایران باستان از دیرباز هنر و صنعت را درقالب موارد یکی دانسته که طبق این تعریف کلمه هنر مرکز از دو واژه هو و نار به معنی کار برتر قابل داد و ستد کالای فرهنگی محسوب می‌شد... اقشار و لایه‌های مختلف هر جامعه با صرف وقت و قبول زحمت هریک با تلاش بدنبال کسب برتری از منافع ملای و اجتمعی بهره می‌برند لیکن هنرمندان در پی کمال انسانند و نقش پراهمیتی در ایجاد تعادل و صلح در جوامع بشری ایفا می‌کنند زیرا منافع آنان با منابع جمیع انسانها گره خورده است. حال چگونه است که تمامی اقشار برتری‌طلب در جامعه ما که از هر یکصد هزار تن شاید یکی نیز نتوانند مسوولیت هنرمندان را ایفا نماید، با صرف وقت و قبول زحمت از منافع مالی و اجتماعی نصیب می‌برند اما هنرمندان زین میان از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی خویش بی‌بهره‌اند. صدها برگ عریضه مربوط با محتوای قانونمند بودن انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران خطاب به آن وزراتخانه محترم، اکثر دوایز دولتی و نمایندگان محترم مردم در مجلس که بیش از چهارده سال در چالش‌های اداری باقی مانده؛ گواه آن است این فریاد را کجا توان برد که اگر زنجیر گردد به عرش خدا توان رسیدن نمود و آنجا دادخواهی کرد و گفت خدایا هنرمندان که از موهبت تو برخوردارند مورد بی‌مهری برخی از مسلمین زمان خود قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است این تشکل صنفی فرهنگی و هنری مورد تایید هیات اعزامی سازمان بین‌ المللی کار ILO در ژنو و دارای گواهینامه عضویت در فدراسیون بین‌المللی موسیقدانان FIM در پاریس می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز