خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

همسرم همیشه از قیمت‌ها گلایه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۲

اگر منظور فعالیت انتخاباتی فعالیتی است که احزاب انجام دهند، این‌گونه فعالیت‌ها بر دولت حرام است /احمدی‌نژاد هیچ‌گاه در برابر قانون نایستاده است.

ایلنا: سخنگوی دولت تاکید کرد: این روز‌ها تعریف جدیدی از جرم ارائه می‌شود. قانون، جرم را تعریف کرده، ولی گویی این روز‌ها هر کسی مجاز است جرم را تعریف کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین الهام در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر که نشان فرهنگ به مشایی و نشان خدمت به صفری، سفیر ایران در چین اعطا خواهد شد، گفت: علاوه بر این اعطای نشان‌های سردار مومنی در حوزه راهنمایی و رانندگی افندی‌زاده معاون وزارت مسکن و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص شباهت رئیس جمهور و بنی صدر عنوان کرد: آن‌ها که شاهد بودند و سنشان به آن دوران می‌رسد، شباهتی نمی‌بینند. بنی‌صدر از تمام دوران مبارزه خارج از کشور بود و به تعبیر امام راحل مردم با شروع انقلاب آقای رجایی را از زندان و آقای بنی‌صدر را هم از خارج آوردند آوردند. در حالیکه آقای احمدی‌نژاد در تمام دوران انقلاب و پس از جوانی در داخل کشور و مناطق مختلف شهر و روستا و در طول ریاست‌جمهوری عمده عمر خود را در مناطق محروم صرف خدمت به مردم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکردهای فرهنگی احمدی‌نژاد ‌اش برخاسته از دل انقلاب بود، گفت: این در حالی است که بنی‌صدر رویکردهای ملی‌گرایانه داشت. از سوی دیگر بنی‌صدر آقازاده بود و از خانواده‌های شناخته شده قبل از انقلاب به حساب می‌آمد در حالیکه احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل توده‌های مردم آمده است.

الهام با بیان اینکه احمدی‌نژاد هیچ‌گاه در برابر قانون نایستاده است، گفت: تفسیر و برداشت او از قانون در حدی محکم بود که در برخی موارد به رغم آن‌که گفتند، احمدی‌نژاد غیرقانونی کار می‌کند، شورای نگهبان نظرات وی را درست تشخیص داد در حالیکه بعضی مصوبات مجلس به مجمع تشخیص رفت و خلاف قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در هر خصلتی که بنگریم می‌بینیم که پیوند نهادهای انقلابی و خدماتی با دولت در دوره احمدی‌نژاد با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست، گفت:  گرچه انتقاداتی مطرح می‌شود، اما تعارض اصلی بنی‌صدر با نهادهای انقلابی بود، پس من تشابهی نمی‌بینم. من از کسانی بودم که شاهد بودم مردم در مقابل بنی‌صدر ایستاده بودند، گرچه طرفدارانی هم داشت.

وی همچنین یادآور شد: در روز ۱۵ اسفند روز نماز جمعه مقام معظم رهبری خطیب جمعه بودند و در مورد بنی صدر تاکید کردند که کسی نباید علیه رییس‌جمهور شعار دهد هم اکنون نیز رهبری تاکید کرده‌اند در کشور باید وحدت و آرامش حاکم باشد پس آیا جایز است که با این شبیه‌سازی یک سناریوی تخریبی شکل بگیرد که انصاف هم نیست.

الهام در مورد قیمت کالا‌ها نیز تاکید کرد: معمولا همسرم خرید می‌کند و همیشه از قیمت‌ها گلایه دارد، البته خودشان جواب خودشان را می‌دهند.

وی در خصوص اختیارات به مشایی جهت دیدارهای دیپلماتیک اعطاء کرده است، گفت: طبق اصل ۱۲۷قانون اساسی، رییس‌جمهور این اختیار را دارد که بخشی از اختیارات خود را واگذار کند و بر اساس همین اصل اختیارات جنبش غیرمتعهد‌ها به آقای مشایی واگذار شده است و دیدارهای دیپلماتیکی که ایشان انجام می‌دهند، در همین راستاست.

الهام در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود رییس‌جمهور و مشایی با مطرح کردن شعار زنده باد بهار یک نوع فعالیت انتخاباتی انجام می‌دهند، آیا رییس‌جمهور و دولت می‌توانند طبق قانون فعالیت انتخاباتی داشته باشد؟تصریح کرد: احمدی‌نژاد در راستای انجام خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای تعالی کشور و برقراری عدالت و استقرار دولت اسلامی از سوی مردم منتخب شد و وظیفه دارد که این اهداف را محقق کند و در این راستا فعالیت کند، بنابراین دولت وارد هشتمین سال فعالیت انتخاباتی خود شده است و تا آخرین روز نیز به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد؛ چراکه باید در جهت اهدافی که مشخص کرده تلاش کند، البته اگر فعالیت انتخاباتی را این‌گونه تعریف کنیم.

وی افزود: اگر منظور فعالیت انتخاباتی فعالیتی است که احزاب انجام دهند، این‌گونه فعالیت‌ها بر دولت حرام است و دولت این کار را نکرده؛ چراکه مردم باید انتخاب کنند و دولت نیز حزب نیست. دولت ماموریت اجرایی دارد و وارد فعالیت‌های انتخاباتی اینگونه و با این تعریف نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که دیوان محاسبات اعلام کرده که استانداران حق ندارند طرح مهرآفرین را اجرا کنند و اجرای آن جرم است، گفت: این روز‌ها تعریف جدیدی از جرم ارائه می‌شود. قانون، جرم را تعریف کرده، ولی گویی این روز‌ها هر کسی مجاز است جرم را تعریف کند. در هیچ جای قانون نیامده است که استخدام در چارچوب مصوبات و قوانین، جرم و قابل مجازات است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که «استخدام‌ها در چارچوب قانون انجام خواهد شد و غیرقانونی نیست» ادامه داد: این استخدام‌ها با مجوزهای دولتی و رعایت قانون است و اکنون نیز ما جوانان فارغ‌التحصیل آماده کار داریم و مطرح شدن اینگونه مباحث و ایجاد این‌گونه تردید‌ها باعث می‌شود که فرصت استخدام آن‌ها گرفته شود و این جوانان دچار یاس شوند و از طرف دیگر ظرفیت دولت خالی می‌شود.

وی با بیان این‌که «این‌گونه اظهارنظر‌ها شخصی است و استخدام در چارچوب قانون انجام می‌شود» در مورد حکم انفصال بهمنی نیز گفت: آن موضوع پایه محکم حقوقی نداشت و من نیز اکنون در جریان روال قانونی این موضوع در دیوان محاسبات نیستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز