خبرگزاری کار ایران

پاداش‌ها بنا را خراب کرد؛

نوربخش: محمد بنا در خانه نشسته و خط می‌دهد!

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۵۱

باید یک رییس خوب در رأس فدراسیون کشتی قرار بگیرد که بتواند به وضعیت کشتی ما سر و سامان بدهد و روی اصول کار را پیش ببرد و مثل بعضی‌ها تک‌روی نکند.

مربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان با اشاره به شرایط مسابقات جام‌جهانی تهران گفت: من بسیار خوشحالم تیم ایران نایب قهرمان این مسابقات شد.

ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: البته باید توجه داشت اکثر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به دلیل همزمانی مسابقات جام‌جهانی با مسابقات اروپایی با نفرات اصلی خود به این مسابقات نیامده بودند و بهترین فرصت بود تا تیم ایران به مانند 3 سال گذشته به فینال این رقابت‌ها صعود کنند. ما در کشتی فرنگی در هر وزن 5-6 کشتی‌گیر خوب داریم که می‌توانند پشتوانه خوبی برای ما باشند.

وی ادامه داد: در مسابقات جام‌جهانی با توجه به اینکه تعدادی از ملی‌پوشان اصلی حضور نداشتند اما با این حال توانستند عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند، خصوصا اینکه مسابقات در ایران بود و از مزایای زیادی برخوردار بودند و این مساله کمک زیادی به ما کرد. سال گذشته ما برای حضور در مسکو مسافت زیادی را در راه بودیم و ورزشکاران ما خسته به آنجا رسیدند، به طوری که حمید سوریان بازی اول را شکست خورد.

هیچ تیمی با نفرات اصلی به جام‌جهانی نیامده بود

مربی کشتی فرنگی آذربایجان تاکید کرد: هیچ تیمی نفرات اصلی خود را به مسابقات جام‌جهانی نیاورده بود. روسیه هم مانند ایران از نفرات خوبی بهره می‌برد و به همین دلیل کشتی‌گیران دوم و سوم خود را به این رقابت‌ها آورده بود. اگر نفر اول ‌آنها 100 باشد، نفر دوم و سوم 80-90 هستند که این شرایط در ایران هم وجود دارد.

فدراسیون قدرت دافعه دارد تا جاذبه!

وی در ادامه متذکر شد: نباید فراموش کرد کشتی ورزش لحظه‌هاست و ممکن است یک کشتی‌گیری که خیلی هم خوب کار می‌کند در یک لحظه غافلگیر شده و نتیجه را واگذار کند. زیبایی کشتی این است که هیچ‌گاه قابل پیش بینی نیست. من همیشه گفته‌ام وقتی باغی پر محصول که حاصل تلاش همه است رسیدگی نشود دو - سه سال طول می‌کشد تا خشک شود. الان هم باید نیروهای کارآمد در کشتی فرنگی زمام امور را در دست بگیرند، اما متاسفانه در فدراسیون کشتی از پتانسیل‌های موجود بهره نمی‌برند و قدرت دافعه آنها بیشتر از قدرت جاذبه آنهاست.

باید یک رییس خوب در رأس فدراسیون قرار بگیرد

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اظهار داشت: باید یک رییس خوب در رأس فدراسیون کشتی قرار بگیرد که بتواند به وضعیت کشتی ما سر و سامان بدهد. کسی که بتواند برنامه‌ریزی کند و روی اصول کار را پیش ببرد و مثل بعضی‌ها تک‌روی نکند. رئیسی که به معنای واقعی قوی کار کند، نه اینکه مثل بعضی‌ها به برخی افراد باج بدهد و کار را خراب کند.

مسوولان کشتی ما قوی نیستند

نوربخش اضافه کرد: این وضعیت نابسامانی که الان در کشتی شاهد هستیم به خاطر این است که مسوولان کشتی ما قوی نیستند و باید در انتخاب رییس جدید فدارسیون دقت بیشتری شود تا کسانی که از کشتی شناخت کافی دارند بیایند و زمام امور را در دست بگیرند، چراکه کار در کشتی آسان نیست. شاید یک نفر آدم خوبی باشد، اما این خوب بودن او دلیلی نمی‌شود که بتواند شرایط کشتی را به خوبی پیش ببرد.

دستیار جمشید خیرآبادی در تیم ملی آذربایجان در ادامه خاطرنشان کرد: من خودم به عنوان مربی آذربایجان آمدم و این حضورم در آذربایجان به خاطر افتخاراتی بود که با ایران کسب کردم و اگر کشتی ایران سر بلند باشد، ما هم سر بلند خواهیم بود. در بین کشتی‌گیران آذربایجان سامان طهماسبی تنها ایرانی بود که به مسابقات جام‌جهانی تهران آمده بود. او در وزن 96 کیلوگرم کشتی گرفت، در حالیکه وزن اصلی او 84 کیلوگرم است، ولی به دلیل اینکه وزن زیاد کم می‌کرد و بعد از آن هم برای مسابقات اروپایی کشتی می‌گرفت که تصمیم گرفتیم در وزن 96 کیلوگرم از او استفاده کنیم.

جام‌جهانی بیشتر شبیه جشنواره است

وی تاکید کرد: هدف تمامی کشورها در کشتی حضور پر قدرت در مسابقات قاره‌ای است، حتی در آسیا و همچنین در اروپا هم این رویه وجود دارد. جام‌جهانی در رشته کشتی بیشتر شبیه جشنواره است اما بعضی‌ها تفاوت مسابقات جام‌جهانی با جهانی را نمی‌دانند و آن را با جام‌جهانی فوتبال اشتباه می‌گیرند. اگر توجه کرده باشید ما در کشتی فرنگی 3 دوره قهرمان جام جهانی شدیم اما حتی یک دوره هم عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را به دست نیاوردیم. یکسری هم از این عدم آگهی علاقه‌مندان به کشتی سوء استفاده می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: اگر توجه کرده باشید تیم مجارستان با بازیکنان نوجوان و جوان خود در مسابقات جام‌جهانی شرکت کرده بود، یعنی هیچ تیمی با نفرات اصلی خود در مسابقات جام‌جهانی شرکت نمی‌کند.

محمد بنا این کاره نیست

نوربخش با بیان اینکه به خاطر اختلافات با محمد بنا از ایران رفته و در آذربایجان مربیگری می‌کند، گفت: محمد بنا در قهر کبری است و در خانه نشسته و خط می‌دهد. او اگر الان به مربیان و کشتی‌گیران خط نمی‌داد تا در مسابقات جام جهانی شرکت کنند هیچ‌کدام از افراد فعلی در این مسابقات شرکت نمی‌کردند. او در پشت پرده قرار دارد و مربیان فعلی کاره‌ای نیستند. محمد بنا این کاره نیست، او سیستمش این بود که حاصل تلاش دیگر مربیان را به اسم خود بزند. این هم به ضعف مسوولین بر می‌گردد.

بنا تمامی افتخارات المپیک را به نام خودش زد

وی خاطرنشان کرد: بنده 38 سال کار مربیگری کشتی فرنگی را انجام دادم و 20 سال هم مربی تیم ملی بودم و در همه رده‌ها کار کردم تا آستانه اعزام تیم ملی به المپیک، ملی‌پوشان را آماده کردم آن‌وقت روز آخر به ما گفتند خوش آمدید و محمد بنا تمامی افتخارات المپیک را به نام خودش زد اما در این بین یک تقدیر خشک و خالی هم از ما نشد.

رسانه‌ها الکی بنا را بزرگ کردند

نوربخش اضافه کرد: می‌دانید محمد بنا چرا الان نمی‌آید در تیم ملی مربیگری کند؟ چون می‌ترسد. چون تیم ملی بدون بنا هم با این پتانسیل ورزشکاران می‌تواند نتیجه بگیرد. به نظر من رسانه‌ها الکی محمد بنا را بزرگ کردند. او 5 – 6 سال است آمده و خود من او را آورده‌ام تا کار کند اما خیلی او را بزرگ کردند که او هم جنبه این بزرگ شدن را نداشت.

بنا تا حالا یک کشتی‌گیر هم نساخته!

وی افزود: وقتی به یک نفر مدال افتخار می‌دهند باید با کمبودها بسازد، باید با تحریم‌هایی که کشور با آن مواجه است بسازد. باید از خود گذشتگی داشته باشد، نه اینکه تمام پاداش‌ها و مصاحبه‌ها و عکس‌ها را به خاطر کار در تیم ملی بگیرد و بعد این‌گونه بگذارد برود. محمد بنا تا حالا یک کشتی‌گیر هم نساخته، اما من 20 سال در تیم ملی در بدترین شرایط ایستادم و کار کردم. کشتی‌گیر و مربی ساختم. برای برگزاری مسابقات به شهرستان‌های مختلف رفتم. بیش از نیمی از کشتی‌گیران فعلی شاگردان شخصی خود من بودند اما محمد بنا یکی - دو کشتی‌گیر داشت که در پر قو قرار می‌داد و آنها الان معتاد شده‌اند. من نمی‌خواهم نام آنها را اعلام کنم و خودم را با کشتی‌گیر درگیر کنم. من تمام درگیری‌ام با محمد بنا است.

این مربی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: بنا یکی - دو کشتی‌گیر داشت که همواره به اردوی تیم ملی می‌آورد و از آنها حمایت ویژه می‌کرد و آنها را در پر قو قرار می‌داد و از جانب بنده مورد اعتراض قرار می‌گرفت و خوشایندش نبود. می‌دانید چرا بنا با برگزاری مسابقات انتخابی مخالف بود؟ چون می‌خواست دیکتاتوری ایجاد کند و فقط نظر او باشد. در این بین مسوولان ضعیف فدراسیون تحت فرمان او بودند.

پاداش‌ها بنا را خراب کرد

وی همچنین تصریح کرد: متاسفم بگویم ما تلاش کردیم اما تمام موفقیت‌ها به اسم این آقا تمام شد. او اگر مرد است این گوی و این میدان؛ بیاید الان کار کند. مدال شجاعت را به کسی می‌دهند که به جبهه‌های جنگ رفته و دست و پایش را داده و جانباز شده، نه اینکه این آقا پول مفت بگیرد. متاسفانه اینجور پاداش‌ها محمد بنا را خراب کرد.

همه به او باج می‌دهند

نوربخش اضافه کرد: محمد بنا باعث شد من الان به کشور آذربایجان بروم و تجربیات را در کشتی در اختیار آنها قرار بدهم، در حالیکه پسر خودم قهرمان ملی است و در ایران کشتی می‌گیرد. وقتی مسوولان مدارا کنند یک کسی مانند بنا تاخت و تاز می‌کند. همه به او باج می‌دهند. خبرنگاران هم متاسفانه از او حمایت می‌کنند.

بنا معجزه‌گر نیست

وی همچنین متذکر شد: بسیاری از کشتی‌گیران مانند سوریان و نوروزی اگر به صورت خصوصی بخواهند صحبت کنند دل پر دردی از محمد بنا دارند. شما بدانید کشتی‌گیر در سالن و زیر نظر مربی سازنده‌اش ساخته می‌شود و در تیم ملی مربیان با حالت یک سرپرست با او برخورد می‌کنند. این نیست که همه زحمات را به اسم یکی دیگر به نام محمد بنا بنامیم که می‌گویید معجزه‌گر است. شما مطمئن باشید مربی تیم ملی نمی‌تواند معجزه‌گر باشد.

بنا از اینکه در تیم ملی باشم ناراحت بود

نوربخش در پایان افزود: من صادقانه حرف‌هایم را خیلی می‌گویم و تاکنون حرف‌ها را نزدم. یک زمانی محمد بنا اعلام می کرد نوربخش دست راست من است، اما او از اینکه در تیم ملی باشم ناراحت بود چراکه تمامی اهالی کشتی می‌دانستند بیشتر امور مربوط به ملی‌پوشان دست من است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز