خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت‏،معدن وتجارت اعلام كرد:

به خودروسازان دستور دادم قیمت ها را كاهش دهند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۲

دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت‌: خودروسازان باید بر روی قیمت‌های خودرو تجدید نظر کنند‌.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی غضنفری در حاشیه همایش تقدیر از صادر کنندگان برتر اظهارداشت‌: با توجه به دستور رییس جمهور خودروسازان باید بر روی قیمت ها تجدید نظر کرده و قیمت ها به گونه‌ای باشد که سقف آن قیمت بازار و کف آن قیمت محاسبه‌ای باشد‌.‌

او افزود: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

غضنفری خاطرنشان كرد: دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد،گفت: مدل قیمت‌گذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

او ادامه داد: سازمان حمایت قرار است بررسی های لازم را در این زمینه صورت دهد، زیرا در شیوه قبلی قیمت‌گذاری قرار بر این بود که حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی به تدریج طی شود.

غضنفری تصریح كرد: به این معنا که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی به عنوان کف قیمت در نظر گرفته شده و فاصله میان آن توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: البته خودروسازان باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشند و قیمتها را مطابق با دستور رئیس جمهور کاهش دهند.

وی در خصوص تنظیم بازار افزود‌: باید نیازهای داخل تامین شود و مازاد آن به بازارهای صادراتی انتقال یابد‌.‌

وی با بیان اینکه در بسیاری از ظرفیت ها مانند مرغ و پسته می‌توانیم علاوه بر تنظیم بازار داخل صادرات نیز داشته باشیم گفت‌: مرغداران و دامداران در گروههای دیگر می‌توانند علاوه بر تامین نیاز داخل در بخش صادرات نیز فعال تر باشند‌.‌

وی افزود‌: مبلغ 25 میلیارد تومان بابت مشوق‌های صادراتی تامین شده که به عنوان معوقات جوایز صادراتی، هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

غضنفری افزود‌: شرکت ایمیدرو در خصوص مشارکت فولادسازان بزرگ درخواست داده اما هنوز این مصوبه دریافت نشده است‌.‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز