خبرگزاری کار ایران

امروز در آفریقای جنوبی رخ داد:

اعتصاب کارگران بزرگترین تولید کننده پلاتین جهان

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۹

ر جریان تیراندازی روز دوشنبه گارد امنیتی یکی از معادن این شرکت در منطقه «روستنبرگ» واقع در ۱۲۰ کیلومتری ژوهانسبورگ، بسوی معدنچیان، یکی از آنان کشته و حداقل ۱۳ نفر زخمی شدند.

کارگران شرکت معدنی «آنگلوآمریکن» بزرگ‌ترین تولید کننده پلاتین جهان، امروز در اعتراض به خشونت اعمال شده علیه معدنچیان در یکی از معادن این شرکت در استان شمال غرب آفریقای جنوبی دست از کار کشیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، بدنبال حرکت اعتراضی معدنچیان، تمامی فعالیت معادن شرکت «آنگلوآمریکن» روز سه شنبه در این کشور متوقف شد.

براساس این گزارش، در جریان تیراندازی روز دوشنبه گارد امنیتی یکی از معادن این شرکت در منطقه «روستنبرگ» واقع در ۱۲۰ کیلومتری ژوهانسبورگ، بسوی معدنچیان، یکی از آنان کشته و حداقل ۱۳ نفر زخمی شدند.

گفته می‌شود که تیراندازی گارد امنیتی این معدن در زمانی صورت گرفت که میان اعضای دو اتحادیه رقیب معدنکاران درگیری صورت گرفته بود.

یک مقام پلیس محلی عنوان کرده است که درگیری این کارگران برای اشغال یک دفتر اتحادیه در معدن یاد شده بوده است.

بگزارش شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، نزدیک به یکهزار معدنچی همچنین روز سه شنبه در ورزشگاه «بلسکوپ» واقع در منطقه روستنبرگ اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی کردند.

براساس این گزارش، یکی از رهبران معدنچیان گفته است که نیروهای گارد شرکت آنگلوآمریکن حق دخالت در مسایل و اختلافات میان دو اتحادیه ملی معدنکاران و معدنکاران و کارگران ساختمان نداشته‌اند.

منطقه روستنبرگ واقع در یکصد کیلومتری ژوهانسبورگ سال گذشته میلادی شاهد اعتراض‌های وسیع کارگری و نیز درگیری نیروهای پلیس با معدنچیان بود.

در جریان این درگیری‌ها و تنش‌های کارگری شمار زیادی از معدنچیان کشته و تعداد زیادی از آن‌ها زخمی و دستگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز