خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان ساری:

باید دست از تحقیر معلمان برداریم

باید دست از تحقیر معلمان برداریم
کد خبر : ۴۵۶۲۳

این لباسی که بر تن ما دوخته بودند از پائین کوتاه و از بالا اضافه بود و همه بدانند که تحول بنیادین تازه شروع شده است/ من برای تغییر مصادیق نیامده‌ام، کار من تغییر نگاه هاست و هدفم تغییر گفتمان آموزش و پرورش است.

ایلنا:حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمع فرهنگیان مازندران در ساری گفت: مشکل اصلی معلمان تعریف معیوبی است که از آن‌ها شده است و گروهی فکر می‌کنند معلم کارگر است و باید همیشه کار کند.

به گزارش ایلنا از ساری حمیدرضا حاجی بابایی در نشستی با فرهنگیان مازندران که با حضور معاون امنیتی سیاسی استانداری، نمایندگان ساری و نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه آب به آسیاب دشمن نخواهد ریخت، دوران وزارتش را درخشان‌ترین دوران آموزش و پرورش پس از انقلاب عنوان کرد.

حاجی بابایی در ابتدا با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره رابطه با آمریکا آموزش و پرورش را جلودار اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: سند تحول بنیادین در سال ۶۷ تدوین شد اما نتوانست نظر رهبری را جلب کند تا اینکه من وزیر شدم و برنامه اصلی‌ام را بر پایه تدوین و اجرای سند تحول بنیادین اعلام کردم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از دو سال تلاش شبانه روزی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری ۲۲ جلسه تخصصی ۷۰ درصد باقی مانده این سند تدوین شد و این درحالی است که تدوین نقشه جامع علمی کشور ۱۳ جلسه به طول انجامیده.

وی در ادامه با اعلام اینکه هرگز به اندازه این دو سال در آموزش و پرورش کار انجام نشده است تصریح کرد: رهبری این سند را نسخه شفابخش دانستند زیرا کلمه به کلمه آن با قرآن و سیره ائمه منطبق است.

حاجی بابایی علم مرده را فانی برشمرد و با حرارت تمام گفت: پاسخ اینکه چرا پایه ششم را ایجاد کردیم یک کتاب است و باید بگویم که در همه دنیا بیشترین تمرکز بر مقطع ابتدایی است و این یعنی ما رویکردی جهانی را پیش گرفته‌ایم.

او با عصبانیت ادامه داد: پیش دانشگاهی را به ما تحمیل کردند در صورتی که این کار ما نیست و من از روز ورودم گفتم؛ وظیفه من اداره آموزشکده‌های فنی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: این لباسی که بر تن ما دوخته بودند از پائین کوتاه و از بالا اضافه بود و همه بدانند که تحول بنیادین تازه شروع شده است و انتخاب دانشگاه فرهنگیان در دفترچه آزمون سراسری توسط ۷۰۰ هزار نفر از میان یک میلیون داوطلب مبین همین امر است.

حاجی بابایی گفت: من برای تغییر مصادیق نیامده‌ام، کار من تغییر نگاه هاست و هدفم تغییر گفتمان آموزش و پرورش است. باید دست از تحقیر معلمان برداریم زیرا دوران آزار معلمان گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: من وزیری نیستم که گزک دست رادیوهای بیگانه بدهم و دم از نداری بزنم. در ایران کسی هست که نداند ۴۰ میلیارد هزینه هوشمندسازی شده؟ اما اکنون نظام مشکل اقتصادی دارد و من هم عضوی از همین نظام هستم.

حاجی بابایی مشکل معیشتی را دغدغه اصلی معلمین ندانست و گفت: به نظر من مشکل اصلی معلمین تعریف معیوبی است که از آن‌ها شده است و گروهی فکر می‌کنند معلم کارگر است و باید همیشه کار کند و با همین توجیه بابت تعطیلی پنجشنبه‌ها و عید و تابستان به آن‌ها طعنه می‌زنند.

وی ادامه داد: سالی که من وزیر شدم ۱۹۰۰ کلاس ابتدایی در تهران معلم نداشت اما امروز اوضاع فرق کرده. بسیاری گفتند تو نمی‌توانی اما من جلو رفتم و توانستم و خدا را شاهد می‌گیرم که حتی یک نفر به واسطه من وارد سیستم آموزش و پرورش نشده است.

حاجی بابایی در پایان با اشاره به مقام و منزلت معلم گفت: رونق نظام اسلامی در آموزش و پرورش است و بدانید که اگر تحریم‌ها نبود امسال اوضاع فرق می‌کرد و ما همه درد‌ها را تحمل می‌کنم چون وظیفه داریم آبروی نظام را حفظ کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز