خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری؛

صاحبان قدرت بدانند اگر ذره‌ای با رهبری زاویه پیدا كنند،مردم مقابلشان می‌ایستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۸۷

نهضت آزادی و جبهه ملی روحانیت را به بازی نمی‌گرفتند ولی از نفوذ، موقعیت و تأثیرگذاری روحانیت در جامعه سعی می‌كردند استفاده كنند/علمای دین، فقها، اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه، نباید در حاشیه نظام بنشینید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وضع نهضت آزادی و جبهه ملی را همچون دو جریان فكری امروز، جریان فتنه و جریان انحرافی دانست و اظهار داشت: آن‌ها روحانیت را قبول نداشتند، در برابر حوزه‌های علمیه، علما و صاحب‌نظران دینی موضع مخالف داشتند، خود را صاحب فكر می‌دانستند و در مسائل دینی و اسلامی اظهار نظر می‌كردند.

آیت الله واعظ طبسی در در جمع ائمه جماعات مساجد خراسان، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه با بیان این مطلب اظهار داشت: تنها تفاوت این دو گروه این بود كه جبهه ملی نقش مردمی و نهضت آزادی جنبه‌های دینی را بیشتر ایفا می‌كردند و نشان می‌دانند، ولی رهبران هر دو جریان خودشان را مجتهد و صاحب‌نظر می‌دانستند؛ روحانیت را به بازی نمی‌گرفتند ولی از نفوذ، موقعیت و تأثیرگذاری روحانیت در جامعه سعی می‌كردند استفاده كنند.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امروز هم دو جریان قطعی در جامعه ما فعال است؛ جریان فتنه و جریان انحرافی؛ جریان فتنه كه تقریباً شاخه‌ای از مجاهدین انقلاب، جریان التقاطی و جمعی از روشنفكران است؛ ـ البته من به همه اصلاح طلبان جسارت نمی‌كنم.

وی ادامه داد: اصلاح طلبی حق همه ماست، حق همه اصولگرایان و بنیاد گرایان است كه خود را اصلاح طلب بدانند، چون اسلام دین اصلاحات است، اما از این واژه سوء استفاده كردند.

وی جریان انحراف و نفوذ آن را بسیار خطرناك دانست و گفت: نقطه مقابل جریان فتنه، جریان انحرافی است و تا آنجایی كه من از نزدیك اطلاع دارم، این‌ها جمعی از بهترین و متدین‌ترین افراد را فریب دادند تا از نفوذ روحانی و جنبه‌های معنوی آنان سوء استفاده كنند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به ائمه جماعات گفت: ما باید دقت كنیم و حواسمان جمع باشد جریان فتنه و انحرافی به دنبال تقابل با روحانیت هستند.

وی خاطرنشان كرد: هنوز برای عده‌ای قابل قبول نیست، چون این جریان را نمی‌شناسند و تكلیف ما بسیار سنگین است. ائمه جماعات و جمعه، علمای دینی، گویندگان و مبلغان، اهل تحقیق و پژوهش دقت كنند؛ هر اندازه ما بتوانیم آگاهی‌های دینی، سیاسی و اجتماعی جامعه را با همان روشی كه امام(ره) داشتند بالا ببریم، به همان نسبت می‌توانیم دوست و دشمن را به مردم معرفی كنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأكید بر حفظ وحدت، اتحاد، انسجام و یكپارچگی جامعه و دوری از التهاب تصریح كرد: چیزی كه آن‌ها دنبال می‌كنند، همین است، زیرا اگر فضا را ملتهب و متشنج نكنند؛ اگر ذهن‌ها را متوجه این جریان تند نكنند، نمی‌توانند فعالیت سیاسی خود را دنبال كرده و قدرت سیاسی خود را تثبیت كنند.

وی بیان داشت: علمای دین، فقها، اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه، نباید در حاشیه نظام بنشینید، در متن نظام باید حضور فعال و چشمگیر داشته، مسؤولیت پذیر باشند و افتخار كنند كه در نظام اسلامی مسؤولیت دارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم پرداختن به مسائل آموزشی در حوزه‌های علمیه بیان داشت: بایستی با تقویت بنیه آموزشی و پژوهشی حوزه و بها دادن به مسائل فكری و نو، به تكلیف خود در برابر نیاز دنیا و جوانان كه مسلح شدن به سلاح علمی روز است، عمل كنیم.

مدیرعالی حوزه علمیه خراسان تصریح كرد: بحث كرسی‌های آزاداندیشی كه بارها رهبر معظم انقلاب مطرح فرموده‌اند، حق شما و جایگاه شماست. شما باید حلقه‌های معرفتی و فكری را تشكیل دهید و دور تا دور شما نوجوانان و جوانان بنشینند و از فكر شما استفاده كنند و آن‌ها هم حرف دلشان را بگویند؛ كاری كه پیشوایان دینی ما مانند حضرت رضا(ع) انجام می‌دانند و در آن جلسات افراد آزادانه به طرح مسائل و شبهات‌شان پرداخته و پاسخ می‌گرفتند.

وی ادامه داد: حوزه‌ها را باید تقویت كرد؛ مساجد نیز بایستی مركز تجمع نیروهای طرفدار انقلاب باشد، امروز نسل جوان و نوجوان ما باید احساس كنند آن مركزی كه می‌تواند اطلاعات فكری و دینی او را بیافزاید و انگیزه مقاومت را تقویت كند، مسجد است و علما و ائمه می‌توانند به چنین نقشی برسند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه جریان، مجموعه و سازمانی كه می‌تواند و باید بتواند نقش مدیریت جامعه اسلامی را ایفا كند، حوزه است، تصریح كرد: هنوز اول كار است و تازه دنیا فهمیده انقلاب اسلامی چیست؛ آنچه در سوریه اتفاق افتاد ساده نبود و همین جوری اتفاق نیافتاد.

وی اظهار داشت: اجماع غربی‌ها و همه اذناب داخلی‌شان این بود كه بایستی رژیم سوریه ساقط شود، اما آن تشكیلاتی كه مدیریت كرد و نقش فعالیت‌های سیاسی و نظامی غرب را از بین برد، جمهوری اسلامی ایران بود. سربازان گمنام با حضور در صحنه توانستند تحولی به وجود آورند كه حالا آمریكایی‌ها اعتراف می‌كنند نظام سوریه می‌تواند استمرار و تداوم داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در رأس نظام جمهوری اسلامی با هدایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب چنین اتفاقات عظیمی رخ می‌دهد و ایشان یك روحانی، فقیه، مرجع و امام جامعه اسلامی است كه از حوزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان مسأله انتخابات این دوره را بسیار مهم دانست و بیان داشت: اروپایی‌ها و آمریكایی‌ها برنامه دارند تا اولاً مردم را مأیوس كرده و این‌گونه القا كنند كه آزادی نیست و هركس كه حاكمیت بخواهد، پیروز انتخابات است، كاری كه در كشورهای آمریكایی و اروپایی انجام می‌شود.

وی تصریح كرد: آزادترین، مردمی‌ترین و با ثبات‌ترین انتخابات كه در فضایی امن برگزار می‌شود، انتخابات جمهوری اسلامی ایران است؛ در همه دوره‌ها مردم با اعتماد به دستگاه‌های اجرایی و اعتماد به نظام پای صندوق‌های رأی آمدند و نتیجه را خوب گرفتند.

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینكه در هیچ كشوری روی زمین مانند جمهوری اسلامی انتخابات آزاد به معنای واقعی كلمه پیدا ‌نمی‌كنید، افزود: در آمریكا دو حزب جمهوری‌خواه و دموكرات حق حضور در انتخابات را دارند و هزاران فیلتر دارند تا هركسی نتواند بیاید و حضور پیدا كند. اما در جمهوری اسلامی هنوز چندماه تا انتخابات مانده مشاهده می‌كنید چندین نفر در مظان كاندیداتوری هستند.

وی خاطرنشان كرد: البته صراحتاً می‌گوئیم كه فقهای شورای نگهبان با بررسی‌ها و تحقیقات خود اجازه نخواهند داد كه جریان‌های معاند و در مقابل نظام و كسانی كه بر خلاف مصالح ملی بخواهند قدرت را در دست بگیرند، در انتخابات وارد شوند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم مهندس بازرگان گفت: بنده در همین تالار خطاب به ایشان گفتم این احترامی كه مردم به شما می‌گذارند به خاطر این است كه شما در خدمت امام (ره) و جامعه اسلامی هستید و روزی كه خط فكری شما منحرف از این مسیر بشود، مطمئن باشید مردم با شما نیستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: الآن هم عرض می‌كنم، صاحبان قدرت بدانند هر صاحب قدرتی در كشور اگر قدرت و نفوذی دارد، البته در چارچوب قانون اساسی اختیارات افراد مشخص است ـ اما احترام، حمایت، تأیید و علاقه مردم تا روزی است كه در خدمت نظام و رهبری باشند و اگر ذره‌ای با رهبری زاویه پیدا كنند، آن روز همه در مقابل آنان قرار خواهند گرفت. این از مدیریت روحانیت و حوزه‌های علمیه و نفوذ حوزه‌ها در بین مردم و علاقه مردم به روحانیت است و بایستی آن را حفظ كرد و ما امروز مكلف به این هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم همه ما، همه مدیران و مسؤولان قدر خود را بدانند و متوجه جایگاه خود باشند، با مردم و افكار عمومی بازی نكنند، با اسلام عزیز بازی نكنند و خدا را سپاس و شكر بگویند به خاطر چنین رهبری كه در سایه زندگی می‌كنند و به قدرت رسیده‌اند.

آیت الله واعظ طبسی گفت: بنده به عنوان مدیری كوچك كه افتخارم نوكری حضرت رضا (ع) است، اگر توفیقی داشته‌ام آن را معلول حمایت‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌دانم و اگر اعتماد و اختیاراتی كه رهبری به من دادند نمی‌بود، نمی‌توانستم كار كنم. آن روز هم كه عنایات ایشان نباشد، مسؤولیت برای ما مشروعیت ندارد، چرا یك عده این‌ها را نمی‌فهمند و چون به قدرت رسیده‌اند، دچار اشتباه می‌شوند؛ پناه بر خدا، واقعاً پناه بر خدا.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: یكی از وظایف مجلس خبرگان تحقیق و بررسی درباره كسانی كه در مظان رهبری هستند می‌باشد، والله تا آنجا كه من استقراء كرده‌ام ـ استقراء تام ـ رهبر امروز ما كه امام جامعه ما و مقتدای و ولی ماست، بدیلی برای او نیست.

وی ادامه داد: خدایا تو می‌دانی كه من آنچه گفتم با علم به این است كه در نامه اعمال ما ثبت خواهد شد و با احساس تكلیف عرض كردم. ایشان امروز امام است و ما مأموم. من یك دنیا ارادت به مراجع تقلید هستم، اما مرجعیت و اعلمیت فقط در فقه و اصول نیست، امروز ما چه كسی را به این جامعیت داریم؟ رهبر ما در همه زمینه‌ها اهل نظر است.

وی تصریح كرد: امروز پیچیده‌ترین شرایط سیاسی دنیا از جنگ جهانی اول تاكنون است و تدبیر حكیمانه ایشان نظام را سرپا نگه داشته و در فراز و نشیب‌های مختلف برای ملت ایران عزت و استقلال به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به شجاعت و مقاومت و گفتار به‌روز مقام معظم رهبری بیان داشت: قبل از آنكه دشمن حرفش را بزند، ایشان به طرح مطلب می‌پردازند و موضع‌گیری می‌نمایند و غربی‌ها و آمریكایی‌ها نیز این موضوع را دریافته‌اند كه بایستی به رهبری جمهوری اسلامی مراجعه كنند و این باعث افتخار است.

وی در ادامه تصریح كرد: قدر بدانیم و قدر بدانید و كار كنید و خودتان را جدای از نظام ندانید و خودتان را در زاویه قرار ندهید؛ فكر نكنید این قداست می‌آورد، قداست آن است با سرمایه علمی قوی و بالا و با كمال شجاعت و با حكم تكلیف در كنار نظام و رهبری در تقویت نظام كوشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان در پایان سخنانش گفت: بدون شك مردم ما در 22 بهمن امسال بهتر از هر سال دیگر، حماسه‌ای بسیار بزرگ خواهند آفرید و حضوری بسیار شكوهمند خواهند داشت و روحانیت عزیز نیز در صف اول این حركت سیاسی و تأثیرگذار در فضای سیاسی دنیا حضور خواهند داشت و ان شاء الله نشان می‌دهیم كه جریان انتخابات چگونه خواهد بود و چه اتفاقات بزرگی به نفع مردم، مصالح ملی و مصالح نظام اسلامی واقع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز