خبرگزاری کار ایران

نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی:

بکارگیری معیارهای چندگانه برای حقوق بشر نادرست است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۲۲

استاندارد واحدی برای بررسی حقوق‌بشر در عرصه بین الملل وجود ندارد/ اقلیت‌های شناخته شده در ایران از جایگاه مطلوبی برخوردار هستند.

ایلنا-تبریز: نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی بکارگیری معیارهای چندگانه برای بررسی وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف را نادرست خواند.

به گزارش ایلنا کارن خانلری در دیدار با وحید کاظم زاده دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، افزود: که هیچ استاندارد واحد جهانی برای بررسی شاخص‌های حقوق بشری در عرصه بین الملل وجود ندارد.

نماینده ارامنه شمال ایران با بیان اینکه حقوق بشر یک ارزش جهانی است اما معیارهای واحد جهانی برای ارزیابی آن وجود ندارد با اشاره به جایگاه مطلوب اقلیت‌ها در کشور ایران گفت: اقلیت‌هایی که در ایران براساس قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و در مجلس دارای نماینده هستند.

وی با بیان این که نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی از جایگاهی برابر با سایر نمایندگان برخوردار هستند، گفت: در بسیاری از کشورها و حتی کشورهای غربی، اقلیت‌ها دارای نماینده‌ای در مجلس نیستند و حتی اگر نماینده داشته باشند از حقوقی برابر با سایر نمایندگان برخوردار نیستند.

خانلری با استقبال از جلسات مستمر کارگروه حمایت از حقوق اقلیت های دینی و اقوام دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، آن را سازنده و در راستای حفظ وحدت، نزدیکی و تعامل سازنده بین همه مردم از هر آیین و دین دانست و افزود: احترام متقابل و گفتگوی احترام آمیز و حفظ کرامت انسانی مورد تأکید تمام ادیان الهی می باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز