خبرگزاری کار ایران

كاهش دلار و سكه در بازار امروز؛

دلار با افت قیمت به 3850 تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۶۵

سرانجام پس از مدت ها صعود بی وقفه قیمت دلار و رسیدن آن به مرز 4150 تومان، ازروز گذشته زنجیره طلایی صعودی قیمتش پاره شد و بهای آن امروز به 3850 تومان رسید.

دلار امروز با تداوم سیر نزولی قیمت در ایستگاه 3850 تومان متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرانجام پس از مدت ها صعود بی وقفه قیمت دلار و رسیدن آن به مرز 4150 تومان، ازروز گذشته زنجیره طلایی صعودی قیمتش پاره شد و بهای آن امروز به 3850 تومان رسید.

كارشناسان اقتصادی بر این باورند؛ خود داری صرافان و فعالان بازار و همچنین طلا فروشان از انجام هر گونه معامله با قیمت نجومی دلار، از اصلی ترین عوامل كاهش قیمت دلار در دو روز گذشته بوده است.

خبر های بیرونی همچون كاهش ارزش دلار در برابر یورو و در مقایسه با ارز های رایج جهان به ویژه پایه پولی كشور های نو ظهور اقتصادی، از دیگر عوامل كاهش قیمت دلار در بازار داخلی بوده است.

البته اظهارات محمود بهمنی رئیس كل بانك مركزی مبنی بر كنترل و مدیریت بازار ارز و جهش قیمتی آن نیز یكی دیگر از عوامل كاهش قیمت دلار بوده است.

رئیس كل بانك مركزی در این زمینه به ایلنا عنوان كرده است: دولت درصدد کنترل بازار ارز است و به‌زودی اقداماتی را انجام خواهد داد.و نرخ دلار درآینده نزدیک به شدت کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: استفاده از ابزارهای مالی و پولی نظیر انتشار اوراق قرضه با نرخ سود بالا در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم نقدینگی سرگردان را به بانک‌ها هدایت کنیم.

وی این اقدام را اولویت اول بانک مرکزی ایران اعلام کرد.

بهمنی یكی از تصمیمات مهم برای كنترل بازار ارز را بی اعتبار كردن بازار آزاد از طریق عدم ارائه ارز به این بازار و همچنین افزایش ارائه ارز به مركز مبادلات ارزی عنوان كرد و در این زمینه بیان داشت: تمام تلاش ما این است که به مرکز مبادلات، ارز بیشتری را تزریق کنیم تا قیمت‌ها را در بازار پایین بیاوریم.

كارشناسان در این زمینه معتقدند؛هر چند كه بانك مركزی شاید در كوتاه مدت موفق به كاهش قیمت دلار بشود اما نمی توان انتظار داشت كه قیمت دلار با ادامه بحران اقتصادی كه كشور را فرا گرفته و تورم به عوان عامل مخرب در این اقتصاد هنوان شده است، قیمت دلار با روند ثبات در بازا آن مواجه شود.

در همین رابطه قیمت یورو بر خلاف بهای دلار سیر صعودی داشته و امروز در بازار ارز 5250 تومان به فروش رفت.

كاهش ارزش دلار و همچنین بهبود نشانه های مثبت اقتصادی در حوزه یورو و همچنین افزایش ارزش سهام این كشور ها، باعث افزایش قیمت یورو در جهان و به تبع آن رشد بهای آن در بازار داخلی بوده است.

البت نباید این موضوع را نادیده گرفت كه تضعیف دلار از سوی بانك مركگزی یكی از عواتمل تأثیر گذار در رشد قیمت یورو در بازار داخلی بوده است.
در پی كاهش دلار، قیمت طلا و سكه نیز با كاهش مواجه شده است.

در بازار سكه و طلا، هر سكه تمام بهار آزادی، یك میلیون 532 هزار تومان به فروش رفت.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز 150 هزار تومان به فروش رفت.

گزارش از علی پیرولی

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز