خبرگزاری کار ایران

مجتهدزاده خبر داد؛

افزایش مرخصی زایمان زنان به ۹ ماه

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۷۵

بیمه زنان خانه دار همواره یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی زن و خانواده بوده و پس از بررسی‌های زیاد قرار شده به منظور تصویب بیمه زنان خانه دار این موضوع ۵ اسفندماه در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود.

ایلنا: مسوول کمیته زنان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: از۲۱ استان و ۱۵ دستگاهی که برنامه‌های خود را برای ایام الله دهه فجراعلام کرده‌اند، قرار است ۶۲۲۸ برنامه در حوزه زنان و خانواده طی دهه فجر برگزار شود.

به گزارش ایلنا، مریم مجتهدزاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته زنان ستاد دهه فجر که امروز یکشنبه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: استان خراسان رضوی با ۹۵۹ برنامه در بین وزارتخانه‌ها بیشترین برنامه و وزارت نیرو با ۲۳۲ برنامه بیشترین برنامه‌ها را در بین وزارتخانه‌ها در حوزه زن و خانواده طی دهه فجر برگزار می‌کند، البته همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برنامه‌های خود را اعلام نکرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیته زنان با حضور مشاوران بانوان وزرا، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود و به منظور فراهم کردن زمینه حضور بیشتر زنان در برنامه‌ها و ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد نیز در این کار مشارکت داده شده‌اند.

مسوول کمیته زنان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه زنان و خانواده دهه فجر دردو محور اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود، اظهارکرد: کارگاه‌های آموزشی و علمی، فعالیت‌های علمی تحقیقاتی، دیدار با خانواده‌های شهدا و افراد تاثیرگذار در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، برنامه‌های هنری، ورزشی، مسابقات و جشن‌ها از جمله برنامه‌های حوزه زن و خانواده در دهه فجر است.

مجتهدزاده با اشاره به عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری، اظهار کرد: ۱۲ بهمن به عنوان (انقلاب اسلامی، پیامبر اعظم و استقرار حکومت اسلامی)، ۱۳ بهمن به عنوان (روز انقلاب اسلامی، طلیعه ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج))، روز ۱۴ بهمن (روز فناوری فضایی، انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری)، روز۱۵ بهمن تحت عنوان (انقلاب اسلامی، معنویت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی) و روز۱۶ بهمن به عنوان (انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده) نامگذاری و برای سایر روزهای دهه فجر نیز عناوینی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در دهه فجر سال جاری بیشتر نشست‌های علمی درباره سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده است.

مجتهدزاده با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه زنان، اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب در وصیتنامه خود، یکی از افتخارات نظام را حضور زنان فرهیخته در صحنه‌های مختلف دانستند. مقام معظم رهبری نیز در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی، نقش زنان را در دوران مبارزه تاثیرگذار توصیف کردند.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که «آیا در سال جاری نیز برخی از ویژه‌ برنامه‌های دهه فجر مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود؟ اظهار کرد: تابحال همه برنامه‌های در نظر گرفته شده، برگزار شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: دوشنبه هفته جاری سومین نشست اندیشه‌های راهبردی زن و خانواده برگزار می‌شود که درباره زن، سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

مجتهدزاده درباره میهمانان خارجی دهه فجر نیزگفت: ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه نشست میثاق حقوق زن در اسلام و نقشه راه جهت احقاق حقوق انسان به ویژه زنان برگزار می‌شود و در آن نمایندگان ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت می‌کنند. البته با وجود آنکه این نشست به برگزاری کمیسیون مقام زن نزدیک است، با این حال اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی در آن شرکت می‌کنند.

جزئیات مشوق‌های ازدواج

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: زنان می‌توانند به ازای هر فرزندشان یکسال بیشتر درخواست بازنشستگی دهند و به‌‌ همان میزان تعداد سال‌ها حقوق دریافت کنند.

مریم مجتهدزاده در جمع خبرنگاران نیز با بیان این مطلب گفت: بیمه زنان خانه دار همواره یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی زن و خانواده بوده و پس از بررسی‌های زیاد قرار شده به منظور تصویب بیمه زنان خانه دار این موضوع ۵ اسفندماه در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود.

وی درباره اولویت استخدام سرپرست خانوار نیز گفت: مصوبه اولویت استخدام زنان سرپرست خانوار ابلاغ شده است و چنانچه دستگاهی مجوز استخدام داشته باشد زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار گرفته‌اند.

مجتهدزاده درباره اشتغال نیمه وقت زنان نیز توضیح داد: این طرح از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور مشوق فرزندآوری بوده است که آیین نامه آن در حال نگارش است و پس از تدوین به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مشوق‌های فرزندآوری آن است که زنان می‌توانند با هر چند سال کار به ازای هر فرزندشان یکسال بیشتر درخواست بازنشستگی داده و به‌‌ همان میزان تعداد سال‌ها حقوق دریافت کند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تسهیلات ازدواج و جوانان گفت: این تسهیلات با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت جوانان اختصاص داده شده است که یکی از آن‌ها افزایش دو میلیونی وام به افرادی است که مهریه آن‌ها زیر ۱۱۰ سکه بوده و یا زوج فاقد پدر یا دانشجو و یا سن آن‌ها زیر ۲۵ سال باشد، است.

به گفته وی اصلاحیه قانون افزایش وام ازدواج قرار شده با همکاری ستاد ملی زن و خانواده و وزارت جوانان تدوین شود.

مجتهدزاده تصریح کرد: همچنین قرار شده است آیین نامه اختصاص باشگاه‌های وزارت کشور به زوج‌ها برای برگزاری مراسم ازدواجشان از سوی این وزارتخانه نوشته شود.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان درباره افزایش مرخصی زایمان زنان به ۹ ماه گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده است تا پس از تصویب در دولت به مجلس ارایه شود.

وی درباره شرط سنی ۴۰ ساله زنان برای خروج از کشور توضیح داد: آنچه که لایحه دولت است‌‌ همان شرط سنی ۱۸ سال بوده. این مطالب در کمیسیون امنیت ملی مورد صحبت قرار گرفته و هنوز هیچ مصوبه‌ای در این حوزه صادر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز