خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران:

سازمان تامین اجتماعی «شخصی» شده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۳۲

در دعواهای اخیر بر سر ریاست سازمان تامین اجتماعی، صاحبان اصلی این سازمان که کارگران و کارفرمایان هستند گم شده‌اند/ به نظر می‌رسد سازمانی که متعلق به بیش از نیمی از جمعیت کشور است به سمت شخصی سازی پیش می‌رود.

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران با انتقاد از «شخصی سازی» سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت، کارگران و کارفرمایان را صاحبان اصلی این سازمان خواند.

حمزه درواری در این باره به ایلنا گفت: در دعواهای اخیر بر سر ریاست سازمان تامین اجتماعی، صاحبان اصلی این سازمان که کارگران و کارفرمایان هستند گم شده‌اند. بر همه روشن است که بار تامین منابع مالی این سازمان بر عهدهٔ کارگران و کارفرمایان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حالی که هنگام پرداخت سهم حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان ۲۱ درصد، کارگران ۷ درصد و دولت تنها ۳ درصد را به سازمان پرداخت می‌کند و در اکثر موارد هم از پرداخت این مقدار سر باز می‌زند، مجلس و دولت بر سر اینکه چه کسی ریاست سازمان تامین اجتماعی را بر عهده داشته باشد دعوا می‌کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان مازندران در ادامه افزود: من اعتقاد دارم همهٔ مدیران سازمان تامین اجتماعی تا به امروز ضعیف بوده‌اند و آقای مرتضوی از همهٔ آن‌ها ضعیف‌تر بوده است. سازمان تامین اجتماعی یک بنگاه اقتصادی است و ریاست آن بایستی بر عهدهٔ کسی قرار گیرد که به مسائل اقتصادی مسلط باشد.

این فعال کارفرمایی با اشاره به غیر موجه بودن اصرار دولت بر حفظ مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: آقای مرتضوی با مسائل اقتصادی تا چه حد آشنایی دارد که دولت برای نگه داشتن وی در این سمت این همه اصرار می‌کند؟ بهتر بود آقای مرتضوی خودش استعفا می‌داد تا این همه وقت دولت و مجلس را نگیرد. من نمی‌دانم که ایشان چرا این همه اصرار به خدمت کردن دارند. حال مجلس برای فشار به دولت می‌خواهد با وزیر کار تسویه حساب کند.

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان ایران در پایان اظهار کرد: اگر در این مدت اتفاق خاصی افتاده که در نامهٔ حمایت برخی تشکل‌های کارگری از مرتضوی به آن‌ها اشاره شده بود نه به دلیل توانایی‌های ایشان بلکه به دلیل حمایت خاص دولت از وی بوده است. برای مثال تا پیش از حضور مرتضوی بر ریاست سازمان، معوقات این سازمان از سوی دولت پرداخت نمی‌شد اما به محض اینکه ایشان سکان سازمان را به دست گرفت معوقات هم پرداخت شد. در حالی كه دولت در 35 سال گذشته موف و ملكف به پرداخت این بدهی بوده است. به نظر می‌رسد سازمانی که متعلق به بیش از نیمی از جمعیت کشور است به سمت شخصی سازی پیش می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز