خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

پهباد ایرانی به زودی آماده بهره برداری است

ایران اسلامی با نفوذی که در جای جای جهان دارد امروزه به همه کشورهای قدرتمند جهانی فهمانده است که بدون تاثیرگیری از ایران در عرصه های مختلف جهانی نخواهند توانست به هدفشان برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت معکوس پهباد آمریکایی که توسط نیروهای ایران سالم به زمین فرود آمد ساخت معکوس آن به اتمام رسیده و پس از برطرف شدن اشکالاتی اندک بوجود آمده به زودی پهباد ایرانی آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا زاکانی در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با بیان اینکه کلید رستگاری شناخت وجودی انسان است گفت: توفیقی که ما در 33 سال کسب کرده ایم به دلیل آن است که تفکرها و شناخت های خود را توانسته ایم در مسیر انقلاب قرار دهیم.

زاکانی با اشاره به آیه 77 سوره نساء گفت: اگر زمانی انسان وظیفه اش قیام بود قیام کرد و یا وظیفه اش سکوت بود و سکوت نکرد قطعا بداند که به خطا رفته است گرچه در این مسیر امکان سختی ها نیز دور از ذهن نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر تصریح کرد: حرکت ما باید ملاک داشته باشد و برای این که به این ملاک برسیم می بایست با میزان حرکت را محک بزنیم.

وی افزود: ایران با حضور علم و فناوری توانسته نظام سلطه را با خود درگیر سازد و تمام معادلات غرب را برای مقابله با ایران بر هم بزند.

زاکانی با اشاره به نظریه ماهان که در مجله نظامی، آمریکایی انعکاس یافته بود گفت: ماهان در نظریه خود آورده است اگر کسی بر آب های دنیا تسلط داشته باشد می تواند بر خشکی ها نیز تسط پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 7 آبراه بزرگ از جمله پاناما، باب المندب، کانال سوئز، مالاکا و تنگه هرمز از آب راه‌هایی هستند که ماهان در نظریه خود به آنها اشاره کرده و بیان کرده اگر بتوانیم بر تنگه هرمز تسلط یابیم باید بگوییم که توانسته ایم بر نصف دنیا تسلط یابیم.

وی گفت: خلیج فارسی همچون قلبی می ماند که خون را پمپاژ کرده و به نقاط دیگر بدن می رساند و خاورمیانه با داشتن ذخایر عظیم نفتی یکی از مناطقی است که آمریکا در صدد به چنگ درآوردن این منطقه استراتژیک است.

زاکانی گفت: آمریکا 61 میلیارد مصرف نفت را به خود اختصاص داده اروپا و روسیه 139 بشکه و 5 کشور حاشیه ای خلیج فارس 753 بشکه که این آمارها نشان دهنده این است که آمریکا نیاز مبرمی به نفت خاورمیانه دارد و اگر نفت از این کشور گرفته شود قطعا شکست خورده نابود خواهد شد.

زاکانی در ادامه سخنرانی خود در جمع دانشجویان با بیان اینکه امام (ره) در حوزه اندیشه و روش پیروزی انقلاب را دنبال می کرده است گفت: گروه‌های مخالف در زمان رژیم سفاک پهلوی اصلاحات را قبول نداشتند اما گروه های دیگری موافق با این اصلاحات بودند که امام با تأسی گرفتن از انبیاء بیداری توده ها را دنبال کرد و توانست به پیروزی عظیم که همان انقلاب اسلامی است برسد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفکر و اندیشه امام و روش ایشان در پیروزی انقلاب امروزه توسط دانشجویان کشورهای دنیا در جهان گسترش یافته است و شاهد این هستیم که در بسیاری از کشورها بیداری اسلامی طنین انداز شده.

وی گفت: ایران اسلامی 33 سال است در حوزه تهاجم با غرب به سر می برد و غرب و شرق در حوزه تقابل با ایران هستند و در طول این مدت نظام سلطه در صدد دفاع از خود در برابر انقلاب امام قرار دارد.

زاکانی تاکید کرد: امام (ره) نظام سلطه را همچون چرخ دنده هایی می داند که همواره در حال چرخش هستند ولی انقلاب ایران باعث شده تا این چرخ دنده ها به خوبی با هم همراه نشوند و کار نکنند.

زاکانی تصریح کرد: ایران اسلامی با نفوذی که در جای جای جهان دارد امروزه به همه کشورهای قدرتمند جهانی فهمانده است که بدون تاثیرگیری از ایران در عرصه های مختلف جهانی نخواهند توانست به هدفشان برسند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در ادامه سخنرانی در جمع دانشجویان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حمع دانشجویان گفت: اگر ایران اسلامی تا 50 سال آینده به رتبه اول علم و فناوری در جهان نرسد قطعا انقلاب نمی تواند در ادامه مسیر قدم های خود را بردارد و ما باید در علم و فناوری خود را با کشورهای قدرتمند صنعتی و علمی نزدیک کنیم.

زاکانی به ساخت پهباد آمریکایی که سال گذشته به دست ایرانیان سالم به زمین نشست اشاره کرد و گفت: مهندسی معکوس ساخت این پهباد به اتمام رسیده و اکنون در حال رفع اشکالات آن هستند و پس از برطرف شدن اشکالات این پهباد ایرانی آماده بهره برداری است.

زاکانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال 1365 در اجلاس نم زیمباوه گفت: در سخنرانی که مقام معظم رهبری در زیمباموه انجام دادند اعضای شرکت کننده در آن اجلاس اذعان داشتند که ایران تنها کشور عضو عدم تعهدها است که تعهد به هیچ کشوری ندارد و بقیه همه متعهد هستند و در اجلاس اخیر که در تهران برگزار شد نیز سخنرانان تمام تلاش خود را کردند تا سخنرانی شان همپایه و هماهنگ با سخنرانی مقام معظم رهبری باشد که همگی این ها نشان دهنده صلابت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی جغرافیای منطقه را برای اهداف آمریکا بر هم زده است و آمریکا اکنون سردر گم است که باید در مقابل این بیداری اسلامی چه رفتاری را از خود نشان دهد.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا یک سال و نیم است که تلاش می کند سوریه را به نابودی بکشاند گفت: تنها کشوری که توانسته در مقابل آمریکا بایستد ایران است و موضعگیری های ایران باعث شده روسیه و چین نیز از سوریه در مقابل آمریکا دفاع کنند.

زاکانی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: افق آینده افق بسیار روشنی است و به جرات می توانم بگویم که در حوزه جغرافیای سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و فناوری قطب برتر جهان در اختیار ایران خواهد بود.

لازم به ذکر است در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز محمدیان،ضرغامی و احمدتوکلی سخنرانی کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز