خبرگزاری کار ایران

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور به ایلنا خبرداد:

آسیب دیدگی 30 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده

20 هزار واحد مسکونی روستایی درمناطق زلزله زده باید صددرصد نوسازی شود./ در شهرهای اهر، هریس و ورزقان درمجموع 10 هزار واحد مسکونی بازسازی و نوسازی خواهد شد.

ایلنا:‌ معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از آسیب دیدگی 30 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خبرداد.

مرتضی اکبرپور در گفت وگو باخبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: 20 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده باید صددرصد نوسازی شوند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه این مناطق سردسیر است و زمستان زودرسی دارد قرار بر این شده است كه به جای استفاده ازكانكس برای اسكان موقت زلزله زدگان، فعلا یك اتاق، آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت اسكان موقت دایمی در پروژه ساخت 20 هزار واحد مسکونی روستایی برای هر خانوار ساخته شود و تكمیل پروژه بعد از اتمام فصل سرما از سرگرفته شود.

اكبرپور با اشا ره به اینكه این واحدهای مسكونی حداقل هر كدام داری صد متر بنا هستند، تصریح كرد: هم‌اكنون به دنبال فراهم كردن یك زندگی فوری برای زلزله زدگان هستیم و چون ساخت پذیرایی و سالن نشیمن و دیگر قسمت‌ها زمان بیشتری می خواهد تكمیل ساخت آنها به اوایل سال آینده با شروع فصل كاری موكول خواهد شد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان كرد: در شهرهای اهر، هریس و ورزقان درمجموع 10 هزار واحد مسکونی بازسازی و نوسازی خواهد شد که از این تعداد 8 هزار تعمیر و دو هزار باید نوسازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز