پنج شنبه 28 فروردین 1393
صفحه اصلی
عناوین اخبار
  RSS
EN   AR   FR
  • تیتر اخبار
  • |
  • بازنشستگان و مستمری بگیران
  • |
  • روابط کار
  • |
  • واحدها
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • حوادث کار
  • |
  • اجتماع
  • |
  • گزارش روز
  • |
  • بین الملل
  • |
  • نظرات کاربران

  • خبر
    پی‌گیری سوالات مخاطبان ایلنا/
    توقف بی‌دلیل قانون بازنشستگی پیش از موعد و سردرگمی كارگران
    عدم کار‌شناسی در تدوین ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، باعث عدم خروجی مناسب شد و تنها به تعدیل نیروی بسیاری از کارگران کارخانه‌ها منجر شد و این در حالی بود که سازمان تامین اجتماعی هم به دلیل تحمیل هزینه‌های بالا به این سازمان، تمایلی برای اجرایی کردن این قانون نداشت.

    براساس ماده ۱۰ قانون بازسازی و نوسازی صنایع، کارگرانی که زیرمجموعه رسمی کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند و همچنین حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشند، این حق را دارند که توسط کارفرما بازنشسته شده و از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود. این درحالی است که طبق قانون تامین اجتماعی، سن بازنشستگی ۳۰ سال خدمت است.

    به گزارش ایلنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران در طول ۳ سال گذشته، توقف اجرای این قانون به دلایلی است که هنوز دولت و تامین اجتماعی توضیح مشخصی درباره‌اش ارائه نکرده‌اند، و این مساله باعث سردرگمی کارگران بسیاری شده است که بخشی از آن‌ها دیدگاههای خود را ذیل یکی از خبرهای خبرگزاری ایلنا منتشر کرده و خواستار پیگیری آن شدند.

    بازنشستگی پیش از موعد و کاهش بیکاری

    بسیاری مخاطبان خبرگزاری ایلنا، معتقدند که اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع و اجرای بازنشستگی پیش از موعد، علاوه بر بازنشسته کردن کارگران دارای ۲۵ سال سابقه کار، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارگران جدید و متقاضی کار می‌شود.

    برای مثال یکی از این مخاطبان نوشته است: «در هفته دولت ما کارگران شرکت کشت وصنعت مهابادکه ۲۷سال سابقه داریم بی‌صبرانه منتظر اجرای ماده ۱۰ نوسازی صنایع هستیم و اگر نیروی جوان جایگزین ما شود وضعیت مراکز تولیدی بهتر خواهد شد ونیروی تازه جوان استخدام خواهد شد که موجب کاهش درصد بیکاری می‌شود. بهر حال در پایان عمر دولت آقای احمدی‌نژاد انتظار داریم این طرح به مرحله اجرا گذاشته و موجب دلگرمی خانواده‌ها شود.»


    مخاطب دیگری در همین زمینه اینگونه نوشته است: «اجرای ماده ۱۰ نوسازی یعنی استخدام ۳۰۰۰۰ بیکار یا ۳۰۰۰۰ نفر نیروی تازه نفس جهت چرخه تولید».

    تاکید این افراد بر اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی، ناظر به جایگزین کردن نیروهای جوان با نیروهای قدیمی‌تر است، اگرچه این کار می‌تواند تاثیر خوبی بر صنعت داشته باشد اما دیدگاه دیگری هم در این زمینه مطرح است.

    طرح بازنشستگی پیش از موعد کار‌شناسی نشده بود

    دیدگاه دیگری که در زمینه تدوین و اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مطرح است، معتقد است که به دلیل فراهم نبودن شرایط کاری مناسب، بسیاری از نیروهای با تجربه در محیط کار فنی، خواستار بازنشستگی و ترک محل کار هستند. که این مساله می‌تواند سرمایه‌های انسانی کشور را به خطر اندازد.

    عبدالله مختاری در این زمینه به ایلنا گفت: قانون بازسازی و نوسازی صنایع، کار‌شناسی نشده بود و این قانون دستمایه‌ای شد که کارفرمایان، نیروهای خود را تعدیل کنند. اگرچه افراد با ۲۵ سال سابقه بازنشسته محسوب می‌شدند، اما به دلیل عدم طراحی سازوکاری برای استفاده از تجربه این افراد، عملا در بلند مدت، صنعت کشور با خلاء نیروی باتجربه و آشنا به محیط کار مواجه می‌شد.

    به نظر می‌رسد، نگاه سربارگونه به نیروی انسانی در صنعت کشور، مشکلات موجود در این زمینه را دوچندان می‌کند. از یک سو کارگران قصد ترک محل خدمت و بازنشستگی پیش از موعد را دارند، از سوی دیگر نیروی جوان و بیکار در جامعه رو به گسترش است و از سوی دیگر، درصورت جابه جایی نیروهای کار جوان، خلاء حضور افراد با تجربه و آشنا به محیط کار، احساس می‌شود.

    ابهام در علت توقف اجرای ماده ۱۰

    بسیاری از کاربران ایلنا که بنا بر اظهاراتشان عمدتا از کارگران شاغل در کارخانجات هستند، درخواست اعلام دلیل توقف اجرای ماده ۱۰ قانون بازنشستگی پیش از موعد را داشتند و مشخصا در این زمینه ابراز بی‌اطلاعی کردند.

    یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: «جامعه کارگری ایران خواستار شناسایی و محاکمه کسانی است که مانع رسیدن حقوق قانونی کارگران به ایشان است. کارگری هستم خسته که بیش از ۲۸ سال سابقه تلاش و خدمت دارم و در انتظار اجرای قانون بازنشستگی ۲۵ سال هستم تا به جای ما جوانانمان که بیکار در خانه هستند به سر کار بروند.»

    این واکنش‌ها ضرورت پاسخگویی مسئولان درباره علت توقف اجرای قانون مذکور را نشان می‌دهد و اگرچه امیدی به اجرای این قانون نیست اما لازم است که مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند و علت توقف اجرای آن را به کارگران اعلام کنند.

    ولی الله صالحی، مشاور ارشد شورای کار در این زمینه به ایلنا می‌گوید: شاید یکی از دلایل توقف اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع و بازنشستگی پیش از موعد کارگران، بار مالی بالای این طرح باشد، چرا که با حذف پرداخت ۵ سال حق بیمه از کارگران، باید این کارگران بازنشسته شده و حقوق بازنشتگی دریافت کنند که پرداخت ۵۰ درصد این سهم از سوی کارفرمایان، امکان پذیر نباشد.

    صالحی معتقد است: عدم کار‌شناسی در تدوین ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، باعث عدم خروجی مناسب شد و تنها به تعدیل نیروی بسیاری از کارگران کارخانه‌ها منجر شد و این در حالی بود که سازمان تامین اجتماعی هم به دلیل تحمیل هزینه‌های بالا به این سازمان، تمایلی برای اجرایی کردن این قانون نداشت.

    این شرایط در حالی باعث نگرانی بسیاری از کارگران دارای سابقه حداقل ۲۵ سال خدمت شده است که بسیاری از همکاران آن‌ها با استفاده از ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، با ۲۵ سال خدمت بازنشسته شدند و درحال استفاده از خدمات بازنشستگی هستند و این مساله دو دستگی و عدم رعایت عدالت را میان کارگران ایجاد کرده است.

    شاید اگر دولت نسبت به پرداخت ۵۰ درصدی حق بیمه مشمولان ماده ۱۰ اقدام کند، بسیاری از مشکلات حل شده و کارگران دارای سابقه ۲۵ سال به بالا، شاهد آغاز روند بازنشسته شدن باشند.

    پایان پیام
     

    عضویت در خبرنامه ایلنا
    نام و نشان: ایمیل*:

    نظرات
    محمد 1391-06-11, 17:36:39 منفی 1 مثبت 37 پاسخ
    با احترام به اظهارات اقای مختاری قانون ماده 10 نوسازی صنایع توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط شورای محترم نگهبان تائید شده پس نتیجه این است که حتما این قانون در مجلس کارشناسی شده است و بعدا به تصویب رسیده است
     

    علی 1391-06-12, 07:34:54 منفی 0 مثبت 33 پاسخ
    باسلام،سوال اینجاست که چراافرادی که با20سال پراخت بیمه بازنشته می شوندهیچ بارمالی نداردولی سایرین با پرداخت حداکثر27یا25سال پرداخت بیمه برای تامین اجتماعی بارمالی دارد؟واقعاًاین نوع قانون یک تبعیض می باشدآن هم درکشوری که دم ازعدالت زده می شود.
     

    آذربايجان غربي 1391-06-12, 08:06:23 منفی 0 مثبت 25 پاسخ
    حاضريم بار مالي اجراي ماده 10 قانون نوسازي صنايع به دوش خود ما كارگران باشد و بازنشسته شويم چون در ايران ما كارگر با تجربه ومتخصص با يك كارگر تازه وارد هيچ فرقي ندارد . بگذاريد در اين آخر عمر
    لحظه اي آسوده وبدون دغدغه زندگي را سپري كنيم . به حقيقت 25 سال خدمت در محيط كارگري معادل 50 سال خدمت در محيط كار دولتي است .
     
    ناشناس 1391-11-15, 12:29:36
    نظرات اونهایی که با 20 سال بازنشسته می شوند جاهایی کار می کنند که تو و امثال تو حاضر نستید یک روز هم انجا کار کنید این حاضرم شرط ببندم.
     


    اميد 1391-06-12, 09:03:55 منفی 3 مثبت 26 پاسخ
    كارگران ديگر رمق اعتراض ندارند مسئولين قانون بازنشستگي 25 سال را اجرا كنيد
     

    رضا 1391-06-12, 09:23:34 منفی 1 مثبت 21 پاسخ
    با سلام و تشکر ، متاسفانه برخی نظرات غیرکارشناسانه بنظر می رسد . چرا که اولا مدیران واحدهای تولیدی در بازنشسته نمودن کارکنان خود مختارند و اگر حس شود کارگر زبده ای مورد نیاز است ایشان خود صلاح دانسته و حفظش می کنند.
    در مورد هزینه ها هم مجلس کارشناسی و تصویب نموده است که نمی دانم چرا امسال تاکید نشده.
    کارفرمایان هم در صورت صلاحدید و یا توجه به بار مالی مي توانند ان را اجرا كنند.
     

    حمید 1391-06-12, 09:51:16 منفی 0 مثبت 23 پاسخ
    ترا بخدا قانون را اجرا کنید والله خسته ایم چرا کسی به حرف کارگران گوش نمی دهد.
     

    نیک سرشت 1391-06-12, 11:47:34 منفی 0 مثبت 27 پاسخ
    با سلام .احتراما اگر مشگل اجرای ماده 10 نوسازی کارشناسی نشدن ان باشد که من اصلا به این اعتقاد ندارم.حل این موضوع خیلی ساده میباشد می توان تمامی نظرات این کارشناسان ارشد را در ایین نامه اجرایی لحاظ نمود.
     

    عسگری 1391-06-12, 12:07:17 منفی 0 مثبت 21 پاسخ
    سلام .حدود دوسال نیم است که قانون ماد10 نوسازی اجرا نمیشود ایا این زمان کافی نیست جهت بازنگری و کارشناسی کردن این قانون؟
     

    زحمتکش 1391-06-12, 12:11:29 منفی 0 مثبت 20 پاسخ
    تبعیض درکدامین مورد! سطح حقوق،وضعیت قرارداد،ساعات کار،پرداخت سنوات ونهایتاًبازنشستگی که درادارات بابهترین حالت اجراءمی شودولی درسطوح کارگری- چرا...بابدترین حالت؟
     

    فرازنده 1391-07-17, 11:53:52 منفی 0 مثبت 13 پاسخ
    اگر 50 درصد حق بیمه مربوط به دولت توسط کارفرمایان پرداخت گردد تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگی پیش از موعد اقدام می نماید یا مشکل دیگری از لحاظ قانونی وجود دارد
     

    ناشناس 1391-07-19, 19:59:59 منفی 0 مثبت 13 پاسخ
    برای کارمندان دولت بدون اینکه خواهش کنند بازنشستگی پیش از موعد تصویب و اجرا شد ولی کارگران دو سال و نیم است خواهش میکنند کسی اعتنائی نمی کند.چه نفعی برایتان دارد که حتی نمیتوانید برای کارگران فقط 50 درصد یعنی 2/5 سال حق بیمه پرداخت کنید تا بازنشسته شوند.شاید هم تحمل فقط چند سال آسایش کارگران بعد از عمری کار را هم ندارید.اگر تحمل پرداخت حق بیمه این 50 درصد(2/5 سال) برایتان زور دارد لا اقل اجازه دهید کارگرانی که حاضرند 50 درصد حق بیمه خودشان را پرداخت کنند و 50 درصد بقیه را هم کارفرمایان پرداخت کنند تا کارگران بازنشسته شوند.

     

    محمدعلي پورشفيعي 1391-07-23, 20:28:39 منفی 0 مثبت 11 پاسخ
    باسلام به قانونگذاران ومجريان محترم خواهشمنداست درمورداجراي اين قانون به هرشكل كه خود صلاح ميدانندتصميم قطعي ونهايي رابه كارگران شريف ايران اعلام نماييدتادل بسياري ازكارگران اين مرز وبوم شادخوشحال گردندودعاگوي شماعزيزان باشند باميدآنروز
     

    اکرم قناعی 1391-07-26, 08:37:52 منفی 1 مثبت 15 پاسخ
    باسلام متاسفانه تبعیض زیادی بین شرایط بازنشستگی کارمندان دولت و کارگران زحمتکش وجود دارد چرا که کارمندان طی چند سال گذشته با دریافت سنوات ارفاقی براحتی بازنشسته شدند ولی کارگران تامین اجتماعی با التماس ودرخواست نیز نمی توانند پس از بیست سال کارطاقت فرسا به این خواسته خود برسند لطفا مقامات مافوق هرچه زودتر کاری برای این قشر زحمتکش جامعه انجام دهند .
     

    صادقی 1391-08-06, 19:57:46 منفی 0 مثبت 16 پاسخ
    قانون باید اجرا شود . چرا برای عده ای اجرا شده ولی برای ما نه؟
     

    قاسم 1391-08-20, 22:33:15 منفی 0 مثبت 14 پاسخ
    قانون باید اجرا شود . چرا برای عده ای اجرا شده ولی برای ما نه؟
    بسیاری از دوستان ما با این قانون بازنشست شده اند حال که نوبت به ما رسیده ین قانون متوقف شده.چرا؟
    آیا این تبعیض نیست ؟این چه قانونی است که اینگونه با آن برخورد میکنند؟

     

    ناشناس 1391-08-23, 00:04:32 منفی 0 مثبت 22 پاسخ
    اگر مشکل 5 سال سنوات ارفاقی میباشد کارگرانی که موافق هستند با 25 سال بازنشسته شوند .
     

    حمید 1391-08-23, 00:11:29 منفی 0 مثبت 23 پاسخ
    اگر مشکل 5 سال سنوات ارفاقی میباشد خود من راضی هستم که بدون سنوات ارفاقی با 25 سال بازنشسته شوم ، لطفا این موضوع را مسئولان زیربط جهت بررسی اعلام نمایید . با اینکار گره از کار خیلیها باز میشود .
     

    حسن 1391-08-28, 16:49:01 منفی 0 مثبت 15 پاسخ
    كارگران را از بلاتكليفي درآوريد يا قانون تصويب نشه يا اگرشد قطع نكنيد. اين يعني بي برنامگي .ماده به نفع توليد و كارگراست اگر مسئولين كارگري كرده باشند اينقدر مخالفت نمي كنند حداقل آزاد بگذاريد 50% سهم دولت را هم كارگر بدهد
     

    بهرام باباجانی 1391-08-30, 00:40:10 منفی 0 مثبت 14 پاسخ
    ظلم و تبعیض که شاخ و گوش نداره . رنگ خون ما کارگران متفاوته که بابت بیمه خدمت سربازی باید پول بدیم ، دولتی ها نه ، مالیات حقوق ما بیشتر از اوناست ، کار اونا سبک تره ، امنیت شغلی شون بیشتره ، تحریم ، نبود مواد اولیه و ... نمی دونند چیه ؟ اونا پول چایی می گیرند و ما خود چای را هم نه !!!
     

    حمید 1391-09-02, 15:15:19 منفی 0 مثبت 17 پاسخ
    در بیشتر کارخانجات بخش خصوصی واقعا بیش از اندازه از پرسنل
    کار میکشند و آنها را مستهلک میکنند تا جاییکه بعد از 25 سال
    نیز پرسنل احتیاج به بازنشستگی دارند .
    و حتی در بیشتر مواقع پرسنل با سابقه و قدیمی را کاری میکنند
    که در اثر فشار بیش از حد یا خودشان فرار کنند یا اخراج شوند تا
    بجای آنها نیروی جوان با حداقل حقوق بیاورند.
    پس لطفا مسئولان به فکر باشند و این قضیه را از پشت میز امن
    خود نبینند .
     

    جمعی از کارگران با سابقه 1391-09-04, 12:41:42 منفی 0 مثبت 15 پاسخ
    از مسئولین زیربط خواهش می کنیم تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این قانون انجام دهند .
    زیرا کارگرانی که به سوابق بالا میرسند یا در خطر اخراج قرار میگیرند و یا بعضی از کارفرما ها با این افرادی که جوانی و بهترین
    سالهای عمر خود را برایشان کار کرده اند با بی عدالتی با آنها
    رفتار میکنند .
     

    كارگر اميدوار 1391-09-09, 16:44:42 منفی 0 مثبت 12 پاسخ
    فقط اگريك دقيقه تعمق شود مي شود فهميدكه چه اجحافي به كارگران واجد شرايط ماده 10نوسازي صنايع شده است ازخدا مي خواهم به مسئولين ما حس همدردي و همرايي با كارگران را عطانمايد
     

    محفوظ 1391-09-19, 09:47:29 منفی 0 مثبت 7 پاسخ
    باسلام
    لطفا به سخنان قشر كارگر گوش فرادهيد كه امام وقتي كه پا به خاك ايران گذاشتند و از منطقه جنوب شهر تهران عبور كردند فرمودند من با اين قشر ، قشر پابرهنه كاردارم كه كارگران نيز مثتثني نيستند اين قانون يا نبايد اجرا مي شد و حال كه در دوره اي اجراشده بايد براي بقيه هم اجرا شود فكر كارشناسي شده و يا نشده را بايد قبل از اجراي آن مي كرديد نه اينكه درمورد يك عده انجام دهيد و نوبت كه به بقيه رسيد بگوييد روي اين قضيه كارشناسي نشده بود مردم كه موش آزمايشگاهي نيستند آقايان
    پيامبر دست كارگر را مي بوسيد اما شما داريد دستهایش را قطع مي كنيد.
     

    rezamir_47@yahoo 1391-09-26, 18:08:24 منفی 1 مثبت 12 پاسخ
    قانون بازنشستگي 25 سال را اجرا كنيد

     

    ناشناس 1391-10-02, 12:49:37 منفی 0 مثبت 8 پاسخ
    قوه مجریه ، ملزم به اجرای بند "ز" ماده 80 الحاقیه قانون برنامه پنجم توسعه میباشد.تمرد آقای احمدی نژاد از اجرای قوانین مصوب تا کی ؟ از آه مظلومین بترسید .
     

    عباسپور 1391-10-03, 14:11:24 منفی 0 مثبت 5 پاسخ
    سلام خسته نباشید
    من ناشنوا هستم مادرزاده
    من 7 سال کار دولت قرارداد کارمند هستیم
    تا کی بازنشسته میشوم چون من ناشنوایم زودتر بازنشسته میشود
     

    فیوج 1391-10-05, 09:18:25 منفی 0 مثبت 6 پاسخ
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید                               گارگر 27ساله شرکت پاکدیس میباشم حدو د150نفر از کارگران این شرکت با ماده10نوسازی صنایع بازنشسته شده اند و بر خلاف اظهارات برخی مسئولین به جای کلیه بازنشستگان نیروی جوان وباسواد جذب ودر شرکت با تداوم و دلگرمی هرچه بیشتر مشغول به کار میباشند ولی متاسفانه به علت عدم اجرای ماده10قانون نوسازی صنایع کلیه پرسنل قدیمی در شرایط من روحیه کاری خودرا ازدست داده و برای کارخانه سربار هستیم.کلیه مسئولین محترم کشور رابه اعتقاداتشان قسم میدهم با اجرای این قانون موجبات دلگرمی کارگران رافراهم و کارخانه و مدیریت محترم شرکت را از این بحران نجات دهید.                  
     

    مرادی 1391-10-09, 09:22:52 منفی 0 مثبت 5 پاسخ
    اقا اجرا کنید چرا گوش نمیدید انصاف هم چیز خوبیه
     

    کارگر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 1391-10-09, 18:06:00 منفی 0 مثبت 4 پاسخ
    این دولتیها و آقایان تامین اجتماعی ها خیال کرده اند شرایط کاری ما کارگران که در معدن و سایر کارخانجات کار میکنیم همانند پشت میز نشینی خودشان است که بشننیم و دستور بدهیم چای و نسکافه بیاورند بعدش هم مرور روز نامه و ........ کمی منطق هم خوبه ما دیگر توان کار نداریم
     

    اسماعيلي 1391-10-10, 00:46:37 منفی 0 مثبت 2 پاسخ
    ما هم منتظر اجراي قانون 25 سال هستيم مسئولين بايد در محضر خدا پاسخگوي اين بي عدالتي باشند.
     

    محمود 1391-10-10, 15:10:13 منفی 0 مثبت 3 پاسخ
    باسلام/ دوستانيكه نظرات بالارا بصورت ايميل ارسال نموده ايد . مشكل اينجاست كه اصلا" مسئولين محترم اين نظرات من وشمارا مطالعه نمي كنند يا اصلا" توجه نمي كنن كه براي ما درخصوص ماده 10 كاري انجام دهند پس خودتان را خسته نكنين اينجور قوانين فقط براي كارمندان دولت ميباشد وبس
     

    شایسته 1391-10-10, 16:13:29 منفی 0 مثبت 3 پاسخ
    این آقایان شرایط کاری ما کارگران را با کامندان دولت یکی حساب میکنند لیکن جای تاسف است که دولت مردان با وجود مصوبه مجلس دست از لجبازی بر نمیدارند و قانون بازنشستگی پیش از موعد را اجرائی نمیکنند باشد تا نوبت ما هم بشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     

    گروه زحکمتکشان 1391-10-14, 18:07:30 منفی 1 مثبت 2 پاسخ
    تبعیض ، تبعیض ، تبعیض ، تبعیض ، تبعیض ، تبعیض ، تبعیض ؟؟؟؟
    فرق بین کارگر و فرهنگی چیه؟................
     

    خیبری 1391-10-14, 18:14:22 منفی 1 مثبت 2 پاسخ
    چرا قانون بازنشستگی 25 سال را برای کارگران اجرائی نمی کنید ؟ ما نیز خواهان شناسائی و محاکمه افرادی هستیم که در این خصوص کارشکنی میکنند
     

    ناشناس 1391-10-17, 12:34:20 منفی 4 مثبت 2 پاسخ
    همه چي درست مي شه، يه كم صبر بايد.
     

    محسن 1391-10-26, 16:43:14 منفی 0 مثبت 3 پاسخ
    ترا به خدا ما كارگراي 25 سال سابقه رو بازنشست كنيد ديگه بريديم راندمان هم نداريم خسته شديم
     

    یوسف 1391-10-27, 08:08:41 منفی 0 مثبت 3 پاسخ
    این اعمال نشان دهنده چه چیزی میباشد جز عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی وعدم شناخت کارشناسان از مسائل و مشکلات جامعه ما؟ چه کسی جوابگو میباشد؟
     

    محسن 1391-11-07, 13:12:14 منفی 0 مثبت 4 پاسخ
    ترا به خدا ما كارگراي 25 سال سابقه رو بازنشست كنيد ديگه بريديم خسته شديم با روزي 12 ساعت كار به خدا ديگه روحيه نداريم خيلي ها بعد از ما آمدند و قبل از ما رفتند ما همچنان اينجا مانديم اي خدا داد فرياد
     

    سید یوسف حسینی 1391-11-29, 14:36:10 منفی 0 مثبت 2 پاسخ
    بنده هم کارگر هستم .از زمانی که یادم میاد فقط قوانین بدون پشتوانه تصویب شده ولی هیچ کدام اجرایی نشده.و آنوقت کارفرما هم حق دارد به ریشه کارگر بزند نه؟به امید روزی که کارگران ایران هم روی خوش الوعده وفا را به خود ببینند .بقیه همه شعار است.عمل شرط کار است و بس.

     

    کارگران شرکت کالسیمین 1391-12-06, 15:58:42 منفی 0 مثبت 2 پاسخ
    کارگران باید برای اجرای این قانون صدای اعتراضشان را بلند کنند

     

    ناشناس 1391-12-06, 23:35:43 منفی 0 مثبت 2 پاسخ
    با وجود تغهد وزیر کار که تا اسفند این قانون را اجرا می کند تا حالا که درست نشد چقدر صبر باید؟
     


    ارسال نظر
    نام و نام خانوادگی:
    ایمیل:
    *متن نظر:
    *کد:
    *پر کردن این قسمت اجباری می‌باشد.
    آخرین اخبار

    مشاهده وب سایت

    Alternative content

    Alternative content

    مشاهده وب سایت

    Alternative content

    Alternative content

    Alternative content

    مشاهده وب سایت
    مشاهده وب سایت


    پربیننده‌ترین خبرها