خبرگزاری کار ایران

نصرتی خبرداد:

احداث 5 زورخانه جدید در شهرستان‌های آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۵۳

در حال حاضر 5 زورخانه در تبریز و 2 زورخانه در مراغه و شهرستان‌های بناب، آذرشهر، مرند، باسمنج و اهر یک باب زورخانه فعالیت دارند.

ایلنا- تبریز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ورزش باستانی ورزش مقدس و باستانی ماست و برای احیاء این ورزش و فرهنگ تمام تلاش و ابزار خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار نصرتی در بازدید از زورخانه تختی تبریز و دیدار با باستانی‌کاران و مربیان این مجموعه افزود: استارت حمایت از این ورزش و فرهنگ را از امروز خواهیم زد و هدف از بازدید شناسایی نیازها و خواست‌های جامعه ورزشی باستانی‌کاران بود که برای تحقق نیازها حمایت ملی و استانی خواهیم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: ورزش باستانی برخاسته از فرهنگ ماست و گود زورخانه حکایت اعتقادات و باورهای دینی ماست و این هشت ضلعی حکایت از پایبندی به مناسبت‌های اسلامی است.

اسماعیلی افتخارآفرینی ورزشکاران آذربایجان‌شرقی را حاصل تفکر پهلوانی و اقتداء به مولای متقیان دانست و افزود: پهلوانان و قهرمانان با یاد و نام حضرت امیر مومنان علی(ع) مقتدای تمامی پهلوانان وارد گود مقدس زورخانه میشوند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: تاریخ در ایران اسلامی نشان داده که هر چه قدر به جوانان و استعدادیابی بها دهیم و بر روی این هدف تمرکز و تفکر کنیم به ارزش‌ها و مقامات عالی دست خواهیم یافت که در عرصه های ورزش، علم و تکنولوژی و سازندگی آن را به عینه می بینیم.

اکبر محمودی تصریح كرد: ورزش پهلوانی جدا از قابلیت‌های ورزشی هنری نیز هست بطوری كه موسیقی و نوای مرشد جزء لاینفك آن است و مرشدان با همین نگاه بخشی از اهالی موسیقی و هنر شناخته می شوند.  با توجه به موضوع مرشدان، ورزش زورخانه ای همه درس پهلوانی و جوانمردی است و این ورزش به عنوان نماد ایران باید به دنیا معرفی شود.

محمودی خاطر نشان كرد: همه این ورزش‌ها با بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و مكارم اخلاقی ارتباط دارند و جا دارد به عنوان یك ظرفیت بزرگ به عنوان هنری ایرانی معرفی شود.

وی درخصوص زورخانه‌های فعال در استان آذربایجان‌شرقی گفت: 5 زورخانه در تبریز و 2 زورخانه در مراغه و شهرست‌های بناب، آذرشهر، مرند، باسمنج و اهر یک باب زورخانه فعالیت دارند و در حال حاضر 5 باب زورخانه در حال ساخت در شهرستان‌ها داریم.

نصرتی و اسماعیلی در ادامه با حضور در خانه ژیمناستیک و تکواندو از نزدیک تمرینات تیم‌های ژیمناستیک و تکواندو را مشاهده کردند

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز