خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در گفت‌وگو با ایلنا:

آزادراه کنارگذر شمالی مشهد تا پایان شهریور به بهره‌برداری می رسد

طول این آزادراه 72 کیلومتر است که با مشارکت 25 درصدی موسسه اقتصادی آستان قدس رضوی، 25 درصد بانك ملی و 50 درصد وزارت راه و شهرسازی احداث شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با بیان اینکه کنارگذر شمالی مشهد با 99 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است گفت: طول این آزادراه 72 کیلومتر است که در تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

حسن احمدی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه تاکنون 185 میلیارد تومان برای این آزادراه هزینه شده است، تصریح کرد: این پروژه با مشارکت 25 درصدی موسسه اقتصادی آستان قدس رضوی، 25 درصد بانك ملی و 50 درصد وزارت راه و شهرسازی احداث شده است.

وی در ادامه با بیان این كه قطعه یک آزادراه زنجان به تبریز نیز در قالب پروژه های مهر ماندگار به طول 20 کیلومتر در 22 بهمن امسال به بهره برداری می رسد، افزود: برای این آزادراه حدود 56 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آزادراه ساوه-همدان تصریح کرد: قطعه 2 این آزادراه به طول 85 کیلومتر در قالب پروژه های مهر ماندگار در 22 بهمن امسال افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال جاری این پروژه کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما از ابتدای امسال با پیشرفت فیزیکی ماهانه 12 درصد از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است، اظهار داشت: برای قطعه 2 این آزادراه حدود 125 میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدی نوری با اشاره به اینکه آزادراه غربی اصفهان و آزادراه زال به اندیمشک در نیمه اول سال 92 به بهره برداری می رسند، تصریح کرد: آزادراه زال به اندیمشک به طول 45 کیلومتر و حدود 350 میلیارد تومان با سرمایه گذاری 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد دولت ساخته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز