خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تجمع عوامل نمایش «سیاست‌ خواجه»؛

یك بام و دوهوای پرداخت دستمزدها تا كی ادامه دارد؟!

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۱

اعتراض عوامل نمایش «سیاست‌ خواجه» پس از این صورت می‌گیرد كه طی چندماه گذشته مراجعات پیوسته‌ای برای دریافت حقوق خود به مركزهنرهای نمایشی و انجمن نمایش داشته اما پاسخ روشنی دریافت نكردند.

ایلنا: گروه تولید و بازیگران نمایش «سیاست خواجه» پس از شش ماه به تعویق افتادن پرداخت دستمزد، سرانجام صبح امروز(6دی‌ماه) برای دریافت طلب خود؛ مقابل درب اتاق معاون هنری وزارت ارشاد تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض عوامل این نمایش پس از این صورت می‌گیرد كه طی چندماه گذشته مراجعات پیوسته‌ای برای دریافت حقوق خود به مركزهنرهای نمایشی و انجمن نمایش داشته اما پاسخ روشنی دریافت نكردند.

یكی از این عوامل كه به دلایل اخلاقی از ذكر نام‌ ایشان در این گزارش خودداری می‌شود؛ در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار كرد: در میان ما افرادی هستند كه حتی برای پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندانشان با مشكل مواجه شده‌اند اما مركز هنرهای نمایشی هیچ توجهی به مشكلات اقتصادی افراد ندارد.

در گوشه‌ای دیگر یكی از كارمندان جوان معاونت هنری در گفتگو با یكی از هنرمندان، تاكید داشت: مركز برای پرداخت حقوق به كارمندان خود با مشكل مواجه است و پرداختی‌ها چهارماه است كه به تعویق افتاده و مركز پولی دریافت نكرده كه بتواند پرداختی داشته باشد.

به تعویق افتادن پرداخت دستمزد بازیگران و عده‌ای از عوامل این نمایش درحالی رخ داد كه پس از اجرای نمایش «سیاست خواجه» آثار دیگری در تالار اصلی روی صحنه رفته و یكی دیگر از هنرمندان حاضر در تجمع اعتقاد معتقد بود این نمایش‌ها به دلیل ارتباط كارگردان با مدیران مركز و انجمن هنرهای نمایش به سرعت دستمز‌دهای خود را دریافت كرده‌اند و در میان نام آثار به نمایش «ساقی» آخرین اثر امیر دژاكام اشاره كرد.

در همین رابطه و پیش از این شكایت‌های متعددی ازسوی هنرمندان به اعضای هیت مدیره خانه تئاتر ارسال شده است.

نمایش سیاست‌خواجه نوشته عبدالحی شماسی و به كارگردانی سیدعظیم موسوی خردادماه 1391 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه رفت.

در تجمع اعتراضی صبح امروز چهره‌هایی همچون: محسن حسینی، آتش تقی‌پور، خسرو احمدی، محمود راسخ‌فر، مهدی آگاهی و محمد ساربان به همراه عده‌ای از اعضای گروه فرم این نمایش حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز