خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری در نشست خبری مطرح کرد/کامل/:

جزئیات برگزاری رزمایش بزرگ ولایت ۹۱ در شرق تنگه هرمز

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۸۰

توانایی ساخت زیردریایی پیشرفته را داریم/ناوشکن جماران مامور برقراری امنیت نفت‌کش‌ها است/دو فروند هواناو و سلاح‌های هوشمند جدید در این رزمایش استفاده خواهند شد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی سپاه مکمل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و در حوزه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی به نیروی دریایی ارتش در صورت لزوم کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگار ایلنا، دریادار سیاری در ادامه کنفرانس خبری خود، استفاده از جزئیات برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 91  و توان ارتش در ساخت و تولید زیردریایی‌های جدید و پیشرفته خبرداد.

توانایی ساخت زیردریایی پیشرفته را داریم

وی ادامه داد: این رزمایش در جهت ارتقا توانمندی و دفاع از منابع و منافع برگزار خواهد شد. کشورهای همسایه نیز در این رزمایش حضور ندارند.

سیاری ضمن اشاره به نقاطی که تحت کنترل و نظارت نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش قرار دارند تصریح کرد: از غرب تنگه هرمز تحت نظارت و کنترل سپاه است و از مرکز این تنگه و ناوگان شمال تا دریای عمان در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به توان تسلیحاتی نیروی دریایی ارتش اشاره کرده و گفت: اگر بحث ساخت زیر دریایی های مختلف است این توان وجود دارد که زیردریایی های جدید بسازیم اما در ابتدا تعمیرات اساسی زیردریایی ها را انجام داده ایم و توان ساخت زیر دریایی های مختلف را در کشور داریم.

رزمایش ولایت ۹۱ در شرق تنگه هرمز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، دریادارسیاری از برگزاری یک رزمایشی تخصصی خبر داد و گفت: رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۱ به مدت ۶ روز تا تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۱ در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند تامدار ۱۸ درجه برگزار خواهد شد.

دریادار سیاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا این رزمایش پاسخی به رزمایش مین روبی آمریکا هست یا نه اظهار داشت: این رزمایش، رزمایش مین روبی نیست، بلکه رزمایش وسیع و گسترده است و براساس برنامه ریزی سالانه برگزار خواهد شد. ما بارها اعلام کرده ایم که در طول سال رزمایش های گوناگونی از مرحله کوچک تا بزرگ برگزار خواهیم کرد و در مقطعی از سال به برگزاری رزمایش بزرگ خواهیم پرداخت.

وی افزود: این رزمایش در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۸ درجه شمالی به مساحت یک میلیون کیلومتر مربع با رمز یا حسین (ع) از ۱۸ دی ماه به مدت ۶ روز برگزار خواهد شد.

سیاری در ادامه به اهداف تخصصی این همایش اشاره کرد و افزود: از اهداف تخصصی برگزاری این همایش نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا، نمایش توانمندی نیروی مسلح دریایی در دفاع از منابع و منافع در عرصه دریا، نمایش توان دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش و ارسال پیام صلح به همه کشورهای منطقه است.

وی با تاکید براینکه ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف یکی از اهداف جزئی رزمایش ولایت تخصصی ۹۱ به حساب می‌آید عنوان کرد: از دیگر اهداف جزئی برگزاری این رزمایش آزمایش سلاح‌های جدید، انتقال تجربه، آزمایش تکنیک جدید و ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یگان‌های حاضر در این رزمایش به دو دسته تقسیم می‌شوند تصریح کرد: یگان‌های مختلفی در این رزمایش شرکت می‌کنند که به دو قسمت نیروی دشمن (نارنجی) و نیروی مدافع (آبی) تقسیم بندی می‌شوند تعدادی از زیردریایی‌های نیروی دریایی در نقش دشمن سازماندهی خواهند شد.

به گفته سیاری در طول این رزمایش هیچ کدام از یگان‌ها و نیروهای مسلح وارد مرز کشورهایی همجوار با منطقه رزمایش نخواهند شد.

ناوشکن جماران مامور برقراری امنیت نفت‌کش‌ها است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: بحث برقراری امنیت نفت کش‌ها و امور تجاری از طریق ناوشکن جماران انجام می‌شود و تا مدار ۱۰ درجه پشتیبانی خواهد شد.

دریادار حبیب الله سیاری ضمن اشاره به نوآوری‌هایی که به هنگام برگزاری رزمایش ولایت 91 نشان داده خواهد شد اظهار داشت: ۷ آذر زیردریایی بهره برداری خواهد شد و دو فروند هواناو و سلاح‌های هوشمند جدید در این رزمایش استفاده خواهند شد. همه تجهیزات و سلاح‌ها نوآوری شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت از طرفی تاکتیک‌ها نیز متفاوت است.

سیاری با تاکید براینکه این رزمایش، رزمایشی بومی است عنوان کرد: از بندرعباس تا مرز پاکستان به فاصله ۲ هزار کیلومتر استقرار پیدا خواهیم کرد و تاکتیک‌ها در سطح دریا و زیر دریا آسمان و ساحل به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: این رزمایش برای کشف، شناسایی و نابود کردن انجام می‌شود و نحوه عملکرد این نیرو‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به تمرینات اجرایی این رزمایش اشاره کرده و افزود: تمرینات در سطح رزم سطحی، زیرسطحی، موشکی، اژدر، قطع ارتباطات به ویژه در جنگ‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز