خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری/۱/:

رزمایش ولایت ۹۱ در شرق تنگه هرمز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۵۶

اهداف تخصصی برگزاری این همایش نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا، نمایش توانمندی نیروی مسلح دریایی در دفاع از منابع و منافع در عرصه دریا است.

نشست خبری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ساعتی قبل با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  دریادارسیاری از برگزاری یک رزمایشی تخصصی خبر داد و گفت: رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۱ به مدت ۶ روز تا تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۱ در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند تامدار ۱۸ درجه برگزار خواهد شد.


وی افزود: این رزمایش در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۸ درجه شمالی به مساحت یک میلیون کیلومتر مربع با رمز یا حسین (ع) از ۱۸ دی ماه به مدت ۶ روز برگزار خواهد شد.


سیاری در ادامه به اهداف تخصصی این همایش اشاره کرد و افزود: از اهداف تخصصی برگزاری این همایش نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا، نمایش توانمندی نیروی مسلح دریایی در دفاع از منابع و منافع در عرصه دریا، نمایش توان دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش و ارسال پیام صلح به همه کشورهای منطقه است.


وی با تاکید براینکه ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف یکی از اهداف جزئی رزمایش ولایت تخصصی ۹۱ به حساب می‌آید عنوان کرد: از دیگر اهداف جزئی برگزاری این رزمایش آزمایش سلاح‌های جدید، انتقال تجربه، آزمایش تکنیک جدید و ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه یگان‌های حاضر در این رزمایش به دو دسته تقسیم می‌شوند تصریح کرد: یگان‌های مختلفی در این رزمایش شرکت می‌کنند که به دو قسمت نیروی دشمن (نارنجی) و نیروی مدافع (آبی) تقسیم بندی می‌شوند تعدادی از زیردریایی‌های نیروی دریایی در نقش دشمن سازماندهی خواهند شد.


به گفته سیاری در طول این رزمایش هیچ کدام از یگان‌ها و نیروهای مسلح وارد مرز کشورهایی همجوار با منطقه رزمایش نخواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز