خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

سرای روزنامه نگاران استان قزوین راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از راه اندازی سرای روزنامه نگاران با هدف ارتقای سطح علمی و کیفی مطبوعات و روزنامه نگاران استان خبر داد.

ایلنا - قزوین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: سرای روزنامه نگاران همچنین به منظور ایجاد محیطی با نشاط برای تبادلات فکری و تقویت زمینه های همکاری و هم اندیشی اصحاب مطبوعات و رسانه و ایجاد محلی برای انتقال تجربیات پیشکسوتان حوزه رسانه به نسل جوان در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، محمد حسین شفیعی ها عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: با  توجه به جایگاه رسانه ای استان قزوین ضرورت آموزش فعالان عرصه رسانه ها احساس می شد که با پیگیری عملیاتی شدن این موضوع زمینه کیفی سازی فعالان مطبوعات و رسانه ها در استان فراهم خواهد شد.

این مسئول در ادامه از استقرار معاونت جدید قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: مراحل قانونی آن در حال اجرایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های این معاونت در حوزه فعالیت های آموزشی از قبیل مفاهیم، تفسیر و تدبر در آیات و فعالیت های هنری مبتنی بر قرآن کریم خواهد بود و هنرمندان باید به این حوزه توجه کنند.

تالار شهر قزوین حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوصیت وضعیت تالار شهر قزوین، گفت: به دلیل محدودیت های اعتباریه ساخت تالار بزرگ شهر با تاخیر در دست احداث می باشد و تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفیعی ها اضافه کرد: پروژه تالار بزرگ شهر قزوین از طرح های فرهنگی بزرگ استان بشمار می رود از این رو از  مسئولان انتظار داریم برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد جبران عقب ماندگی فعلی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از تکمیل شدن تالار شهر نیازمند مکان دیگری برای اجرای نمایش و فعالیت های هنری هستیم تا بخشی از نیازها جبران شود.

شفیعی ها در خصوص وضعیت سینماهای استان افزود: وضعیت صنعت سینمای ایران به هیچ عنوان مناسب نیست و دخل و خرج های آنان بایکدیگر مطابقت ندارد و در مسئله اکران فیلم وضعیت بسیار اسف بارتر از حوزه تهیه فیلم است چراکه سینما در سبد نیازهای خانوار ایرانی قرار نگرفته است.

این مسئول با بیان این که میزان نشر کتاب در کشور کاهش پیدا کرده، گفت: قزوین همچنان جزو 10 استان پر تیراژ کشور محسوب می شود، به طوری که طی شش ماهه نخست سال جاری 192 عنوان کتاب در استان منتشر شده است.

فیلم من مادر هستم در قزوین اکران نمی شود

شفیعی ها در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع گیری ارشاد در خصوص"اکران فیلم من مادر هستم"  در قزوین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیری در خصوص اکران این فیلم را به شورای فرهنگ عمومی استانها واگذار کرده که در این خصوص جلسات متعدی برگزار شد و اعضا با در نظر گرفتن  مصالح عمومی پس از دیدن فیلم با اکران آن در قزوین مخالفت کردند.

وی با اشاره به برخی پیامک های گروههای غیر رسمی و عدم رعایت مسائل اخلاقی در این زمینه بیان کرد: نمی توان جامعه را با اراده فردی و مجموعه های کوچک و نوظهور اداره کرد و با پیامک هایی که اذهان را دچار تشویش می کند تصمیم گرفت لذا مخالفت با اکران این فیلم بدون توجه به این پیامک ها و تنها با لحاظ کردن مصلحت های عمومی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص نکات مثبت و منفی فیلم  نیز گفت: شکست تفکر غربی، ساختار فیلم و نتیجه گیری از نقاط مثبت فیلم است، اما بیان بی پرده مسائل خانوادگی، به تصویر کشیدن بی محابای مسائل خانوادگی که ظواهر آن می تواند روی جوانان تاثیر منفی بگذارد از نقاط ضعف فیلم "من مادر هستم" تلقی می شود که اگر به خوبی به همه زوایای آن توجه شود می تواند از برخی مسائل جلوگیری کرده و فیلم تاثیرگذاری باشد.

شفیعی ها یادآورشد: باید تدبیری اندیشیده شود تا قبل از اکران، مشکلات هر فیلمی قبل از گرفتن مجوز بررسی و رفع شود تا در زمان اکران شاهد پراکندگی در تصمیم گیری و آسیب رسیدن به سینما و متضرر شده تهیه کنندگان نباشیم.

مرکز علمی کاربردی علم وهنر در قزوین راه اندازی می شود

این مسئول از راه اندازی مرکز علمی کاربردی علم وهنر در قزوین خبر داد و گفت: به منظور تربیت هنرمندان مستعد و استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی در این مرکز  سه رشته روابط عمومی، گرافیک رایانه ای و امور فرهنگی دانشجو خواهد پذیرفت.

وی اضافه کرد: مرکز علمی کاربردی در مقطع کاردانی و به صورت پودمانی از بهمن ماه امسال فعالیت خود را آغاز به کار خواهد کرد و در ترم اول 220 دانشجو  پذیرفته خواهند شد و در سال های آینده نیز رشته های روزنامه نگاری و خبرنگاری نیز در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

شفیعی ها در پایان از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم قزوین در دهه فجر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز