خبرگزاری کار ایران

زندگینامه داستانی امام حسن عسکری (ع) به قلم زهرا زواریان

کد خبر : ۳۱۰۸۶

زهرا زواریان داستان نویس و منتقد ادبی از پایان نگارش مستند داستانی زندگی امام حسن عسکری (ع) برای گروه سنی نوجوان و انتشار آن به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.

ایلنا: زهرا زواریان نویسنده، مترجم و منتقد ادبی گفت: مستند داستانی زندگی امام حسن عسکری (ع) از مجموعه کتاب‌های پروژه ادبی «زندگی معصومین» است که به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان و با نظارت واجرای آقای مصطفی خرامان انجام می‌پذیرد.
به گزارش ایلنا، زواریان ادامه داد: نگارش این اثر چند ماه پیش پایان یافته و هم اکنون در مرحله کار‌شناسی است که امیدوارم پس از این مرجله روانه بازار کتاب شود.
این داستان نویس در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی‌ای زندگینامه‌های این پروژه ادبی را از دیگر زندگینامه‌های موجود متمایز می‌کند، گفت: در این پروژه نگاه ادبی بسیار اهمیت دارد و نویسندگان این پروژه قصد دارند زندگینامه‌هایی بنویسند که درکنار استناد تاریخی‌اش، به لحاظ ادبی هم قوی و استوار باشد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود حرف‌ها و شعارهای بسیاری که درخصوص ائمه اطهار (ع) شنیده می‌شود اما متاسفانه آثار خوب درباره آن‌ها به‌ویژه درخصوص برخی از امامان (ع) بسیار اندک است؛ به طوری که هیچ اثر قوی داستانی در مورد زندگی و شخصیت آن‌ها وجود ندارد.
این نویسنده و کار‌شناس ادبیات با اظهار تاسف از بی‌توجهی به اهمیت آثار داستانی در معرفی پیشوایان دین و نبود منابع در این زمینه گفت: باورم نمی‌شود از موضوعی تا این حد سخن گفته شود و درباره آن تبلیغ شود، اما در عمل خروجی آن صفر باشد؛ در طول تحقیقاتم متوجه شدم که هیچ کار شاخصی درباره امام حسن عسکری (ع) خلق نشده و این باعث تاسف است.
زواریان با تاکید بر کمبود منابع تاریخی درباره زندگی امام حسن عسکری (ع) درباره دشواری کارش توضیح داد: منابع تاریخی درباره برخی از ائمه (ع) ضعیف است مثلا در مورد سال‌هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) هیچ چیزی نمی‌دانیم و منابع تاریخی هم از اطلاعات آن سال‌ها خالی است.
وی افزود: از آنجا که قصد داشتم روایت خطی را در این زندگینامه داستانی حفظ کنم و اطلاعاتی درباره آن سال‌ها به دست نمی‌آوردم، کارم دشوار بود؛ ولی به هر حال چاره‌ای نبود و این کار باید از طریق آزمون و خطا پیش می‌رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز