خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بیمارستان‌های خصوصی مجبور به تعدیل نیرو هستند

بیمارستان‌های خصوصی مجبور به تعدیل نیرو هستند
کد خبر : ۳۰۹۳۹

بیمارستان‌های خصوصی مشکلات بسیاری دارند و برای حل مشکلات مالی خود مجبور به تعدیل نیرو هستند و به طور طبیعی مشکلات مالی و جمعی را بیکار خواهد کرد و بیمارستان‌ها برای اینکه بتوانند مشکلات خود را حل کند تعدیل پرسنل ندارند.

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: گرانی دارو به دلیل وضعیت نرخ ارز اجتناب ناپذیر است.

مرضیه وحید دستجردی در جمع خبرنگاران گفت: به شدت پیگیر و نگران ارز دارو هستیم. و لازم است بگویم که دستور تامین ارز دارو را نیز گرفته‌ام و امیدوارم بخشی از مشکلات دارویی حل شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: تامین کننده دارویی ما که در سال گذشته با نرخ ارز مرجع ۱۰۵۰ تومانی دارو تامین می‌کرد امسال با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومان باید اقدام کند و همین نرخ ارز مرجع افزایش ۱۶ درصدی را در تامین دارو داشته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دارو اجتناب ناپذیر است و گرانی دارو به دلیل مشکلات ارز طبیعی است و اگر برای خود دارو از نیاز افزایش قیمت نباشد لوازم جانبی تامین دارو موجب گران شدن دارو خواهد شد و به عنوان مثال تولید یک سرم مواداولیه آن شاید گران تمام نشود اما قطعات جانبی آن مانند محفظه سرم و لوازم جانبی‌اش قیمت سرم را افزایش خواهد داد.

وی در ارتباط با مشکلات بیمارستان‌های خصوصی تاکید کرد: بیمارستان‌های خصوصی مشکلات بسیاری دارند و برای حل مشکلات مالی خود مجبور به تعدیل نیرو هستند و به طور طبیعی مشکلات مالی و جمعی را بیکار خواهد کرد و بیمارستان‌ها برای اینکه بتوانند مشکلات خود را حل کند تعدیل پرسنل ندارند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها، ‌ ادامه داد: ما باید کمربند‌ها را ببندیم و تلاشمان را در وزارت بهداشت در قسمت دارو، تجهیزات و معاونت توسعه برای مبارزه با تحریم‌ها به کار ببندیم. البته در زمینه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، تلاش‌هایی انجام شده است. این تلاش‌ها را بیشتر خواهیم کرد. برخی‌ها نیز به کمک ما آمده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم. سیاست ما در وزارت بهداشت آن است که مراقبت کنیم تا کمترین صدمات در مورد تحریم‌ها متوجه مردم شود.

دستجردی با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها، تجهیزات و ملزومات را برای مصرف بیش از یک سال خود ذخیره‌ کرده‌اند، ادامه داد: ما نباید از قدرت خود در دنیا غافل شویم. ایران یکی از کشورهای قدرتمند جهان در مسائل علمی و دارویی است. باید بازارهای دارویی را به سوی بازارهای نوپدید سوق دهیم.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز