خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صدا و سیما:

مناظره‌ها در سال 92 با سیاست های جدید برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۰۴

بودجه صدا و سیما تابع بودجه مقاومتی است/ پورمحمدی از مدیران خوب ماست/ احقاق حق افرادی که حقی از آن‌ها در مناظره های سال ۸۸ پایمال شده بود؛ نیاز به حجم زیادی زمان و برنامه چند هفته‌ای داشت.

ایلنا: عزت الله ضرغامی(رئیس سازمان صدا و سیما) معتقد است که اگر قرار بر برگزاری مناظره‌های انتخاباتی باشد این مناظره‌ها با سیاستهای جدید برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه گردهمایی پژو هشگران سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره کاهش بودجه صدا و سیما گفت: سازمان صدا و سیما مانند همه دستگاههای دیگر اگر اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد کارهای بیشتر و بهتری می‌تواند انجام دهد امسال بدلایل مختلف و همچنین سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سیاست صرفه جویی در همه حوز‌ها صورت گرفته است لذا ما در حداقل‌ها تلاش می‌کنیم ماموریتهای سازمان را انجام دهیم البته این هم فرصتی است تا تجریبات جدید صورت بگیرد.

ضرغامی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا؛ درباره اظهارات علی اصغر‌پور محمدی در مراسم تودیع و معارفه و همچننی انتصاب وی در وزارت ارشاد گفت: علی اصغر پورمحمدی از مدیران خوب ما بوده و هست و آنقدر کار خوب انجام داده است که اگر از یک جمله ایشان دشمنان سوء استفاده کردند زیاد اهمیت نداشته باشد.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره سیاستهای انتخاباتی صدا و سیما در انتخابات سال آینده گفت: سیاستهای انتخاباتی صدا و سیما در مرحله تدوین نهایی است و بعد از اینکه در سازمان مورد تصویب قرار گفت و از مراحل قانونی گذشت در شورای عالی تبلیغات که با حضور وزیر کشور تشکیل می‌شود سیاستهای کلان تبلیغاتی به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: تا زمان تصویب این سیاست‌ها، درباره شخصیتهای حقوقی و حقیقی که به شکل متعارف در برنامه‌های مختلف حضور دارند خیلی سخت گیری نمی‌شود زیرا ما با انتخابات فاصله زیادی داریم و اگر قرار باشد با هر شایعه و احتمالی بخشی از دولتمردان در حوزه حقوقی بخواهند حذف شوند در اطلاع رسانی کشور دچار مشکل می‌شویم البته احتیاط‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی همچنین درباره نحوه پخش مناظره‌های تلویزیونی گفت: منظره‌ها در ایجاد شور انتخاباتی و آگاه کردن مردم و افرایش مشارکت نقش زیادی دارد البته ما آسیب‌های دور قبل را بررسی کردیم و اگر بخواهد مناظره‌ها در انتخابات سال آینده انجام شود با سیاستهای جدید صورت می‌گیرد البته هر چه که قانون مقرر کند ما تابع ان هستیم.

ضرغامی همچنینی درباره بحث احقاق حق افرادی که حقی از آن‌ها در مناظره های سال ۸۸ پایمال شده بود، گفت: در سال ۸۸ این فضای مناسب برای طرح نظرات مختلف فراهم شد بعد از انجام مناظره‌ها ان چه که به خود نامزد‌ها برمی گشت فرصتی داده شد تا توضیح داده شود.

وی ادامه داد: درباره حرف‌ها و نسبتهایی که به شخصیتهای حقیقی و حقوقی دیگر و یا نهادهای دولتی و دستگاههای مختلف بازمی‌گشت نیاز به حجم زیادی زمان و برنامه چند هفته ای داشت تا آن افراد پاسخهای خود را بدهند، هر چند صدا و سیما آمادگی دارد فرصتی را فراهم کند اما دیدیم که نیاز به یک قانون روشن‌تر دارد که ضمن حفظ فضای آزادی پاسخ لازم هم داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز