خبرگزاری کار ایران

مدیر كل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

شکل‌گیری كانون متولیان موقوفات در مازندران

کد خبر : ۲۷۷۷۱

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از شکل‌گیری كانون متولیان موقوفات در این استان خبر داد.

ایلنا - آمل: مدیركل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از شکل‌گیری كانون متولیان موقوفات در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده عصر چهارشنبه در همایش بصیرت عاشورایی متولیان موقوفات استان مازندران در دانشکده علوم‌ قرآنی آمل با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مراحل تشکیل این کانون طی شده است، یادآور شد: متولیان مازندرانی در قالب این کانون می‌توانند با سازمان اوقاف و امور خیریه همفکری و همیاری کنند.

وی با اعلام اینکه مازندران بهترین متولیان در کشور را در خود دارد، اذعان داشت: تاکنون این استان تعامل متقابلی با متولیان به لحاظ ایمانی، علمی و حمایت از وقف داشته است.

علیزاده با بیان اینکه در مازندران یک مجموعه پرکار و اثرگذاری را در خود دارد، افزود: وقف یکی از سنن بسیار مهم اسلام است که در واقع اسلام آن را به امضا رسانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه وقف چیز جدیدی نیست و به تاریخ بشریت انسان برمی‌گردد، اظهار داشت: انسان‌ها با هر دینی در این عرصه وارد و به نوعی به وقف اموال خود می‌پردازند.

وی با تاکید براینکه موکلان در حوزه وقف در جایگاه ویژه‌ای دارند که خلل‌‌ناپذیر هستند، تصریح کرد: ارزش و جایگاه آنها از واقف بیشتر و تکریم متولیان احترام به اصل و ارزش‌های اسلامی است.

علیزاده متولیان موقوفات را از خانواده بزرگ اوقاف بیان کرد و گفت: آنها هیچ فرقی با کارکنان وقف نخواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه متولیان موقوفات باید اوقاف را محل آرامش و خانه خود بدانند، افزود: ارتباط و تعامل همراه با مدیریت و تدابیر درست با متولیان موجب تشویق مردم در امر وقف و رفع مشکلات اوقاف خواهد شد.

وی عنوان کرد: متولیان باید در امر وقف یک نگاه جامع و کلان همراه با بصیرت عاشورایی داشته باشند.

علیزاده با اعلام اینکه بصیرت فقط در مسایل سیاسی خلاصه نمی‌شود، ابراز داشت: بصیرت باید در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اعتقادی و اخلاقی نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به اینکه باید به متولیان نسبت به گذشته مورد حمایت و کمک قرار داد، اضافه کرد: در این عرصه در صورت ایجاد مشکلی باید در جهت رفع این مشکلات آنها قدم برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: متولیان باید اجرای واقف را بدون انگیزه شخصی و هزینه را براساس عرف و بدون ریخت‌وپاش انجام دهند.

علیزاده در پایان تاکید کرد: متولیان باید مجموعه عملکرد فرهنگی را به صورت کلیپ و به صورت کتبی و تصویری به اوقاف و امورخیریه استان ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز