خبرگزاری کار ایران

با انتشار یاداشتی؛

مهرداد فرید درباره بازتاب‌های نشست رسانه‌ای بی‌تابی بیتا توضیح داد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۲

دریافت مجوز ساخت فلیم بی تابی بیتا 4ماه طول کشیده است نه 4سال.

ایلنا: هفته گذشته نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی بی‌تابی بیتا با حضور عوامل فیلم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. سخنان مهرداد فرید و حامد بهداد در این نشست در راسانه‌های جمعی بازتاب پیدا کرد. مهرداد فرید به‌دنبال این بازتاب با ارائه یادداشتی درباره انعکاس بعضی از سخنان این نشست در رسانه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این یادداشت که نسخه‌ای از آن در اختیار ایلنا قرار گرفته؛ بدین شرح است:

دبیر محترم سرویس فرهنگی ایلنا

با سلام
لطفا در صورت مقدور توضیحات ذیل را در خصوص یکی از گزارشات سینمایی هفته گذشته، که در سایر خبرگزاری‌ها درج شده، منتشر فرمایید تا به رفع سو تفاهمهای پیش آمده، در میان علاقمندان سینما منجر شود. چراکه خبرگزاری شما را در امانت‌داری پیشتاز‌تر از سایر خبرگزاری‌ها می‌دانم.
با تشکر
مهرداد فرید
تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «بیتابی بیتا»
۱۷ آذر ۱۳۹۱
گزارشی را که اکثر سایت‌های خبری از جلسه نقد و بررسی فیلم «بی‌تابی بیتا» در فرهنگسرای ارسباران منتشر کردند یک «کپی/ پیست» فاجعه بار از روی دست همدیگر است! در این جلسه که شامگاه روز دوازده آذر برگزار شد، خبرنگاران و منتقدان بسیاری حضور داشتند و قاعدتا می‌بایست متون متعددی در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف تحت عنوان خبر و گزراش منتشر می‌شد که در کمال تعجب چنین نبود. اکثر مطالب منتشر شده، کلمه به کلمه شبیه هم بودند! حتی خبرگزاری‌های مهمی که در اینجا نام آن‌ها را نمی‌برم و مطمئنا منابع مالی کافی برای استخدام پرسنل حرفه‌ای، دراختیار دارند در این فاجعه با بقیه سهیم بودند! یعنی دریغ از وجود یک سردبیر باسواد که جلوی این اشتباه‌ها را بگیرد! در اینجا لازم می‌دانم تا به برخی از این اشتباه‌ها اشاره کنم تا مخاطبان محترم این خبرگزاری‌ها مراقب تاثیر پذیریشان از سایر خبرهای آن‌ها باشند:
مثلا در این گزارش‌ها آمده است: «در ابتدای نشست «مهرداد فرید»، ضمن ابراز تاسف برای فیلم سینمایی «من مادر هستم» و آرزوی حل معضلات سینمایی ایران...» درحالیکه من هرگز برای این فیلم ابراز تاسف نکرده‌ام، بلکه برای مشکلاتی که برای اکران این فیلم پیش اومده تاسف خورده‌ام.
یا در جایی دیگر آمده: «جریان پروانه ساخت فیلم «بی‌تابی بیتا» به دلیل اتهام به من در ترویج ناهنجاری اخلاقی در ۴ سال به طول انجامید که این کار آن‌ها بیان‌گر نبود فیلم‌های اجتماعی و ساخت فیلم‌های فرمایشی و وجیزه‌گویی دولت است.» درحالیکه من گفته‌ام دریافت پروانه ساخت ۴ ماه طول کشید. ضمن اینکه ملاحظه می‌کنید خبرنگار مزبور فرق «مجیز» با «وجیزه» رو نمی‌داند!
یه جای دیگر نوشته: «بهداد در خصوص سینما توپوگرافی نیز در میان صحبت‌هایش، اظهار داشت:...» جل الخالق! «سینما توپوگرافی» دیگر چیست؟ یعنی یک خبرنگار سینمایی نباید برای یک بار هم که شده واژهٔ «سینماتوگرافی» به گوشش خورده باشد؟! حال اگر خبرنگار اشتباه کند، سردبیر یک خبرگزاری مهم نباید این را بداند؟ یعنی حتی در آنجا یک ویراستار هم پیدا نمی‌شود؟ توپوگرافی به نقشه‌های پستی و بلندی زمین می‌گویند و کاملا مربوط به علم زمین‌شناسی می‌شود و هیچ ربطی به سینما ندارد! و نمی‌شود آن را به کلمه سینما اضافه کرد.
تنها گزارش درست را از این نشست سینمایی، خبرگزاری ایلنا منتشر کرده که باید از این بابت به دست اندرکاران آن دست‌مریزاد گفت و دست آقای علی زادمهر را به گرمی فشرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز