خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

تعطیلی شهر راه حل معضل آلودگی هوا نیست

کد خبر : ۲۵۷۳۰

ایران در زمینه تلفات جاده‌ای جزو بر‌ترین کشورهای جهان است و همین امر موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود/ تصادف اتوبوس تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست.

ایلنا: رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید قبل از بروز حوادث به فکر پیشگیری های عمومی باشیم و تعطیلی شهر راه حل معضل آلودگی هوا نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه برگزاری شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوا فعلی کلانشهرهای کشور اظهارکرد: فیزیک شهر‌ها، میزان جمعیت شهری، خودرو‌ها، آلاینده‌ها کاملا مشخص است بنابراین نباید وسط زمستان و در اوج آلودگی دنبال راه حل آن باشیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تعطیلی شهر‌ها خسارات زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند، گفت: وارونگی هوا یکی از مشکلات آشکار است که مردم بر اثر آن بیمار می‌شوند و تعطیلی شهر در زمان آلودگی راه حل این معضل نیست.

وی در رابطه با اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در زمینه واژگونی اتوبوس‌های راهیان‌نور دانش آموزان و آتش‌سوزی مدارس کشور اظهارکرد: تصادف اتوبوس تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه به فیزیک اتوبوس و وضعیت جاده‌ها و راه‌ها نیز مربوط می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در رابطه با واژگونی اتوبوس راهیان نور در جاده ایذه به شهرکرد بازرسی‌های کاملی را انجام دادیم و در حال اعلام نتایج به دست آمده به دستگاه‌های مختلف هستیم، البته این موارد نیازمند پیشگیری‌های عمومی است.

پورمحمدی با بیان اینکه متاسفانه به حوادث اجتماعی و بلایای طبیعی توجه کافی نداریم تاکید کرد: ایران در زمینه تلفات جاده‌ای جزو بر‌ترین کشورهای جهان است و همین امر موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: از سوی دیگر ایران جزو کشورهای بلاخیز طبیعی است و از۱۰ بلای عمده هشت بلای عمده در ایران به وقوع می‌پیوندد لذا لازم است پیشگیری‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این بلایا انجام دهیم. این در حالی است که ابتدا حادثه رخ می‌دهد و بعد به فکر تلاش برای رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه ترمیم خسارات بلایای طبیعی رکورد خوبی داریم. مانند خسارت‌های به وجود آمده در زلزله آذربایجان و باید در زمینه پیشگیری از این بلایا، پیش‌بینی‌های جامعی را انجام دهیم که این امر نیازمند انجام تلاش‌های دستگاه‌های مختلف و مشارکت عمومی است و نباید تنها دولت را مسئول انجام اقدامات لازم در این زمینه بدانیم.

پورمحمدی در زمینه شبکه بازرسان افتخاری اظهارکرد: در حال توسعه شبکه بازرسان افتخاری در شهرستان‌ها غیر از مراکز استان‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم از افراد موجه در شهرستان‌ها که علاقمند به این کار هستند بهره ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز