خبرگزاری کار ایران

حبس زمینی جواب اعتراض مسافران هوایی!

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۷۵

هم اکنون مذاکراتی با نماینده معترضین صورت گرفته است.

بعد از ظهر روز گذشته پروازی از مشهد تحت مدیریت خط هواپیمایی زاگرس عازم جزیره کیش بود که منجر به بروز حوادثتلخی شد.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از پارسینه؛ این پرواز قرار بود ظرف یک تا یک و نیم ساعت مسافرانش را به مقصدی در جنوب ایران و میان امواج نیلگون خلیج فارس برساند اما منجر به محبوس شدن آنها و تضییع حقوق مادی و معنوی ایشان شد.

پرواز مذکور به رغم پنج ساعت تاخیر از زمان رسمی اعلامی، به هوا برخواست و پس از آنکه میان انبوه اعتراض مسافران در فرودگاه جزیر کیش فرود آمد، خلبان خارجی اش حاضر به عذرخواهی بابت اختلالات پیش آمده پروازی نشد.

در حالی که مسافران معترض پس از برخورد نامناسب خلبان در پی پاسخی از مسولان خط هواپیمایی دارنده این پرواز بودند، با برخوردی ناشایست و عجیب مواجه شدند.

خدمه و کادر پروازی به ریاست خلبان اقدام به خاموش کردن سیستم تهویه و بستن درب های هواپیما می کنند تا مسافران معترض و محبوس با شرایط نامناسبی مواجه شوند.

این رفتار صورت گرفته در حالی است که براساس قوانین مصرح داخلی و پروتکل های بین المللی پروازی، خطوط هواپیمایی در مقابل خسارت وارده به مسافران مسول و پاسخگو هستند.

از سوی دیگر، هیچ یک از دیگر قوانین پروازی، فرودگاهی و… اجازه چنین برخوردی با مسافران معترض را به دستگاه های متولی و یا شرکت های خصوصی مجری نمی دهد!

یکی از مسافران این پرواز پرحادثه در گفتگو با پارسینه اعلام کرد که تنها خواسته مسافران، پاسخگویی مسولان مربوطه پروازی در شرکت هواپیمایی زاگرس بود.

وی تصریح کرد: متاسفاته درخواست منطقی، آرام و قانونی مسافرانی که ساعت ها وقتشان به سبب تاخیر تلف شده بود، با بدترین شکل پاسخ داده شد و ما را در هوایی ناسالم، گرفته و خفه آور پس از خاموش کردن سیستم تهویه و ترک کادر - خدمه پرواز، محبوس کردند.

یکی از مسولان هواپیمایی زاگرس در جزیره کیش نیز ضمن تایید این خبر، به خبرنگار پارسینه گفت: هم اکنون مذاکراتی با نماینده معترضین صورت گرفته است.

این مسول محلی متذکر شد: جبران خسارت وارده به مسافران پرواز مشهد - کیش، برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است و افراد پس از تکمیل برگه های شکواییه، غرامت خود را باید بجای خط هوایی زاگرس، از این مرچع پیگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز