خبرگزاری کار ایران

تشکیل اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۷

دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری کشور گفت: در راستای استانداردسازی محصولات فرهنگی و هنری، باید اتحادیه مستقل عرضه این محصولات در همه استان‌ها تشکیل شود.

زنجان – ایلنا: دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری کشور در زنجان گفت:: درحال حاضر اقداماتی در جهت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به قانون جهانی کپی رایت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, سعید جابری انصاری، دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری کشور در مراسم افتتاح این ستاد اظهار داشت: در راستای ساماندهی و استانداردسازی عرضه محصولات فرهنگی و هنری به دنبال تشکیل اتحادیه مستقل این عرصه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب برای محصولات فرهنگی و هنری استاندارد خاصی نداشتیم، افزود: با تشکیل اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی و هنری اگر محصول تولید شده شاخص‌های استاندارد و تعیین شده را نداشته باشد غیرمجاز تلقی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها وظیفه دارند در راستای صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری تلاش کنند، ابراز داشت: کنترل بازار محصولات فرهنگی و جلوگیری از رواج محصولات غیرفرهنگی و حمایت از حقوق مالکیتی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری ازجمله مهمترین اهداف تشکیل ستاد است.

وی با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در راستای تولید آثاری که بتواند هویت ایرانی اسلامی کشو را به تمام جهانیان به نمایش دهد، افزود: درحال حاضر اقداماتی در جهت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به قانون جهانی کپی رایت صورت گرفته است.

دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری کشور بیان داشت: لایحه حقوق مالکیت مادی و معنوی که درحال حاضر در کمیسیون مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است، نیز ازجمله اقدامات بزرگی در جهت صیانت از آثار فرهنگی و هنری است.

وی به اهمیت هنر سینما و فیلم سازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای جامعه به سمتی می‌رود که نیاز به تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر و جذاب در تمامی حوزه‌ها ازجمله سینما احساس می‌شود.

انصاری با اشاره به تولید انمیشین و بازی‌های رایانه‌ای در کشور، تصریح کرد: متاسفانه باید بپزیریم که این عرصه‌ها در جامعه ما مغفول واقع شده و کمتر به آنها پرداخته شده است.

وی با تاکید براینکه هنرمندان کشور باید بتوانند هویت اسلامی ایرانی را در قالب محصولات فرهنگی و هنری به جهانیان نشان دهند، افزود: امروز فیلم مناسب هم می‌تواند در اصلاح الگوی رفتاری و تقویت ارزش‌ها و اعتقادات دینی مردم موثر واقع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ کشور بیشترین آسیب را در حوزه الواح فشرده می‌بیند، گفت: در 7 ماهه اول سال جاری 53 میلیون عدد لوح فشرده غیرمجاز در کشور جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان بیست و پنجمین استانی است که ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری در آن تشکیل می‌شود، افزود: امروز دشمن بسیار هدفمند وارد عمل شده و بنابراین همه متولیان فرهنگی باید همواره با نگاه عمیق و ریشه‌ای به این موضوع توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز