خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین نشست مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در کرمان

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۰۰

تحقیقات مراکز همکار در ایران نقطه تکیه‌گاه برای سازمان جهانی بهداشت است و از سطح کاری آنها رضایت داریم.

دومین نشست مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل هتل پارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این نشست با حضور کلیه مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت در ایران و همچنین نمایندگانی از دفتر سازمان جهانی بهداشت، یونیسف،(UNFPA) و سازمان ملل UN)) و نیز معاون تحقیقات وزارت بهداشت برگزار شد.

سازمان جهانی بهداشت دنیا را به شش منطقه تقسیم کرده و در این مناطق ۷۰۰ مرکز همکاری می کنند که در ایران بیش از ۲۲ مرکز تحقیقاتی همکار با سازمان بهداشت جهانی حضور دارند.

از کرمان، هاب منطقه ای ایدز به عنوان مرکز همکار در سازمان جهانی بهداشت فعالیت می کند که یکی از فعال‌ترین مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت به شمار می رود.

ابراز رضایت نماینده سازمان جهانی بهداشت از مراکز همکار در ایران

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: تحقیقات مراکز همکار در ایران نقطه تکیه‌گاه برای سازمان جهانی بهداشت است و از سطح کاری آنها رضایت داریم.

جیهان طویلا در حاشیه دومین همایش مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این نشست برای ما اهمیت زیادی دارد، مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در راستای اهداف سازمان فعالیت‌های تحقیقاتی دارند و ظرفیت‌سازی می‌کنند.

وی گفت: این جلسه به منظور راهیابی و توسعه همکاری برای مسائل نوپدید سلامت است، بیماری‌های غیرواگیردار بیش از ۷۰ درصد بیماری‌ها را تشکیل می‌دهند.

طویلا اضافه کرد: ۲۶ درصد از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در ایران هستند و تحقیقات آنها علاوه بر ایران در کشورهای منطقه و جهان مورد استفاده است.

وی ادامه داد: این مراکز فعالیت زیادی برای رسیدن به اهداف سازمان در زمینه سلامت مشخص کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیردار با یکسری فاکتورها شامل عدم تحرک، روش‌های زندگی، تغذیه، سیگار و آلودگی هوا است و مراکز همکار به ما در این زمینه کمک می‌کنند.

وی با اشاره فعالیت‌های مرکز هاب HIV ایذر کرمان گفت: به فعالیت‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود افتخار می‌کنیم، زیرا یک کمک برای ماست.

گفتنی است متولی اصلی برگزار کننده این همایش اداره کل امور بین الملل و همچنین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در حاشیه برگزاری دومین نشست مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در کرمان، از چهار دهه تلاش علمی دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اهدای لوحی به امضای وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز